• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • sweetstreet

Nenne
    vi kommer till Arlanda den 18 december.
    Åker vidare till Skåne den 27:e
    Sedan åter hem hit den 4 januari

• start september

Hej Sweet!

Jag läser ju din blogg så det känns inte som det var så länge sen! Du skriver så himla fint! Och en massa söta bilder! Fast du verkar ha det alldeles för kämpigt jobbmässigt - bra att du ska ta det lite lugnare.

Vi mår jättebra - och tjejen växer så det knakar. Hon är ganska rörlig, ålar nu både fram och bakåt så man får passa ganska noga. Funderar mest på sömn och mat just nu, hon växer så snabbt att det som funkade igår inte funkar idag, man får svårt att hänga med!

• nennesjuttioåtta

Sweet igen
    jo tack jag mår hyffsat bra! Är taggad som tusan med alla projekt här men lite yr i bollen av lösningsmedel (Vickan, jag vet, tänk miljövänligt men det var inte jag som handlade färgen! ) och har nog tappat bort min ägglossning denna månad. Inget sekret och har bara tempat en gång och sen har jag glömt bort det. 36,7 om någon är intresserad. Tror att jag ligger ganska högt normalt så det där säger ju ingenting, hahahahah! men vi kör på (fast vi får pilla länge innan vi slutar gäspa och kommer igång, föga romantiskt pffhahahahah).

jag var på akupunktur igår och det kändes bra som vanligt. Men maken var där idag och tyckte att hon försökte tvinga på honom några extra gånger (á 500 pix) så han bokade ingen ny tid i ren protest. Men vi tror ju att det egentligen är mig hon ska sticka på så det är ju ingen större förlust. Bara vinst, eller spar pengar om inte annat. Äh.

• Flisa80

Ja det är väl bara att vänta och se om det händer nåt snart. Tack för svaren.

Ha en bra kväll alla.

• Ore

Prata inte godsaker nu är ni snälla, jag är vansinnigt hungrig, och kvar på jobbet för att bli klart med allt innan jag åker på semester...

Hmm, jobba ISTÄLLET för att hänga på BT? Eeeehhh? Nja, jo, öhh...

• nennesjuttioåtta

Ha HAAAA!
    Ore, don't tease me (stavas det så ens???)

Jag har köpt pepparkaksdeg (inser att jag inte hinner göra en egen deg, iofs har jag aldrig gjort det förut men försöker minska på tillsatserna...) och har massa glögg hemma och idag fick jag en påse lussebullar av min kompis. Fingrade på marsipanen och det lutar åt att jag i år ska freaka loss och göra marsipanfigurer!!! Jag måste få vara rkeativ på något sättt. Sen blir det ju ett pepparkakshus såklart. och Mintkyssar, knäck och saffranskola (johooo, muggles, de är apgoda! ) Om ni inte vill göra egna så köp Åre chokladfabriks saffranskolor, de är AAAAAAAAAAAAAAAAAH *låter som Frullans granne* Mozrtkulor är ju lite meckigt men så himla gott och ett måste till jul. Hur ska jag hinna?!?! Nämen just ja! Jag är ju arbetslös....

• Fru E

Nenne-har du receptet på saffranskolan??

Här i huset luktar det saffransbiscotti med mörk choklad, sugen Ore

• nennesjuttioåtta

EA
    äh jag freestylar. Ta ett kolarecept och ha i lite flytande saffran. jag har provat att spetsa med sprit och sötat med lite vaniljsocker men man kan nog gå loss alldeles. Det smakar antingen crap eller himmel. Muggles råkade nog på det första. Saffran kan ju bli beskt och vet inte om det är om det blir bränt eller vad det beror på.

• Fru E

Ahhhh mwn då måste jag experimentera lite jag med i jul

• Fru E

chokladbollar och vaniljsås har jag spetsat men aldrig kola

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!