• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • nennesjuttioåtta

heheheh jaa idag har jag även simmat och försökte gå hem men det är ju nästan en mil till simhallen så jag tog bussen när det var 4 km kvar. Köpt en köksklocka och lite spackel. Sen hade jag besök av min kompis (hon som blev gravid på första försöket och inte sa nåt förrän v 12 trots att vi umgicks flera gånger i veckan och pratade om barngörandet mest hela tiden...) och hennes son är 8 månader nu och kröp omkring här som en liten söt kålmask.

• Fru E

Sitter och försöker knåpa ihop ett hängsmycke till julfesten imorrn men går inget vidare så tar en paus och gör saffransbiscotti istället tror jag

• nennesjuttioåtta

AM
    har jag skrivit det här eller bara tänkt..?
    HURRAAAAAaaaa!!! För det fina resultatet på fvp (nu blev det lite deja vu här eller hur det stavas så jag kanske redan nämnt det. men HEY! Det är alltid kul med hurra!)

Lapinette
    *fyrar av en jätteraket med en massa gllitter och kaboom* Satan i gatan vad skönt att det blev jackpott i äggfabriken och att det var så bra kvalutää så nu jäklar WOOOAAAAAAAAAH *huvet snurrar runt* AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!
    Förresten! Vi träffade din polare Roger häromdagen och attans vilken trevlig kille! Varför har jag aldrig blivit presenterad för honom förut?

• Lapinette

halloj nennisen!!!!

Känner att jag inte har hunnit med er här inne i eftermiddag då jag pratat med mamma 3 ggr, brorsan 1 gång, maken 1 gång och så har jag beställt blommor till mosters 70-års dag. Busy kanin!

• nennesjuttioåtta

Cicci
    Är du och hälsar på i Vännerland nu? Hälsa i så fall!

• nennesjuttioåtta

Rrrrrrråger Mååååååååår

• nennesjuttioåtta

POL(aren) ROGER
    smaskensfilibajs!

• Flisa80

Hej på er.

Härligt det var att komma upp imorse när det var lite snö ute. Gillar egentligen inte vinter och snö men nu är jag trött på slasket. Det får mig på dåligt humör.

Jag gissar att jag kommer att fortsätta att komma in så här sporadiskt och utnyttja er stora kompetens på detta härliga ämne som har med bebisar och göra... Har inte fått besök av tanten på 41 dagar...känns lite väl långt, eller vad säger ni??!! Men som tidigare sagts, så har väl inte regelbundenheten infunnit sig ännu.

Fick lukta på syrrans halvåring igår, längtar så efter min egen... (Finns det något ljuvligare än bebisdoft??)

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!