• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

BS - du lagar till dem men äter inte själv. Enkelt! Jag gjorde likadant till maken ända tills han själv tog initiativ i somras och ville gå ned i vikt. Ibland tog jag en avokado till mig själv istället eller lite kokta bönor.

• BrudSommar2006

Nu har jag mailat dig Telis.

Oj, borde jobba lite men det här var ju roligare.

• BrudSommar2006

Lapinette, jadå, det blir säkert inte omöjligt, jag får sätta mig in i det och sedan planera maten lite bättre.

AM, Livias symptom låter inte riktigt som hennes variant av magsjuka väl?

• BrudSommar2006

Apropå ägg så tycker jag inte om gulan, äter jag kokt ägg så äter jag bara vitan. I omelett eller äggröra när allt är blandat så går det bra.

• Lapinette

Ahhh... gulan som är det gottigaste!

• BrudSommar2006

FruLlan, har granförsäljningen någonsin startat vid första advent! Tror aldrig att jag sett det, den brukar ju inte starta förrän närmare Lucia.

• Telemarkgrrl

BS, jag har mejlat dig en inbjudan till albumet, gick det bra att se bilderna? Än så länge är det ju samma bilder som du har sett förr men förhoppningsvis får vi in lite nytt så småningom.

I slutet av det gamla albumet fanns det förresten en bild på en liten kille utan namn, är det någon som vet vem det är? Jag tror att det kanske är Junilejons M? Eller kanske MSWs A?

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2008-12-04 10:22:56 följande:
    AM, Livias symptom låter inte riktigt som hennes variant av magsjuka väl?
    Nej - det tycker inte jag heller. Hon har inte gjort stort i blöjan sedan igår på dagis heller så magen verkar ok.

Äggäggägg - gud vad jag är sugen nu. Ska nog äta äggmacka till lunch!
  • gosnosen

BS - i denna boken plockar man inte bort pasta, bröd osv. helt och hållet utan byter mest ut det mot fullkornsvarianter och äter lite mer bulgur och quinoa.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!