• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • viktualia

mugglan - *asgarvar* jooo jag har en gissning på vilket företag du jobbar på... men det har jag inte luskat fram utan det gissade jag utifrån min kunskap om div företag

MEN (facit finns ju på din facebooksida) och jag hade fel.. och då gissar jag även att EA gissade fel... EA - jag gissar på att du trodde på ett företag som börjar på T ....

Annars - det var nån som efterlyste mig.. EA tror jag.. och saken är alltså den att sedan jag bytte jobb i januari i år har jag STRÄNGT BT-förbud dagtid för att inte totalt spåra ur på jobbet.. kan säga att det gick åt "ganska" många timmar till BT-ande på mitt förra jobb *visslar oskyldigt*

Omsan - trist med jobbet men det var väl väntat.... *kramar om*

Lappis - det är lite udda vibbar du har av min hemstad... *fniss*

• Telemarkgrrl

Ore, nej det har du rätt i. Jag tror inte att någon här inne har sett ut som jag trott innan.

• Fru E

Cheddarsmosas lät gott, har nog tom smördeg i frysen

• Fru E

Vickan-men attans jag som trodde jag fått rätt med företaget på T som gör en del jobb åt oss

Än så länge funkar det att kombinera jobb och BT här

• viktualia

Ore - jag har inboxat dig!!!

EA - japp jag gissade på T-företaget eftersom jag är i din grannbransch...

Och jag har insett min begränsning.. jag KLARAR inte av att kombinera BT och jobb.. men det spårade ju ur (och vanorna inleddes) när vi var i planeringstagen för bröllopet hösten 2006. (då jag f ö hängde i samma tråd som Nenne (vi gifte oss samma månad) en tråd som ständigt riskerade att spåra ur pga Nenne och mig.. fniss fniss )

• Fru E

Aaahhhh därav "förbudet", med er tokor kan allt hända

• viktualia

Ore - skoj att få smygtitta! *hihi*

EA - japp... du fattar omfattningen... ha ha ha ha... *avslöjad*

• Fru E

Som tur är har vi egna rum än så länge när vi sitter på huvudkontoret så ingen ser vad man gör egentligen

• Lapinette

Vickan - när jag kom hem från Kina och såg en bil där det stod Uppsala kuriren (eller något liknande) fick jag rysningar. Inte illa menat men just då orkade jag absolut inte bli påmind om Uppsala = IVF för mig.

• viktualia

EA - jag har eget rum på jobbet.. men det hjälper liksom inte.. min produktivitet skulle gå ner något sanslöst om jag inte lät bli BT och FB på dagarna....

Lappis - det är verkligen rimligt att du känner så, men som sagt.. det är lite märkligt att läsa... ringer nåt 018-nummer dagtid till mig så börjar jag i och för sig oroa mig för att mormor är risigare än vanligt (igår kom hon hem efter en månad på sjukan)... just nu längtar jag mest hem dessutom... vill verkligen ha julledigt och softa runt hemma på min gata i stan...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!