• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Cissi-jobbigt att du känner dig så orolig över klimpen i magen

Har själv aldrig gett mig in i FB vilket jag är glad över!

Oms-trist med jobbet men du ska se att det löser sig snart med ett nytt . Som du sa så har du ju lön iaf i 1 1/2 vilket inte är så illa.....

• Lapinette

EA - ville heller inte vara med på FB men då jag har flera vänner som bor utomlands och som är där så var min nyfikenhet för stor.

• Fru E

Lappis-tycker du hade ett fint tjejnamn på listan

Namn har vi inte ens börjat diskutera.....vill få ett plus först annars börjar man längta ännnnuuuuu mer om de e möjligt fniss

• Fru E

Lappis-ja de e klart, roligt att kunna följas åt med när man inte bor så nära varandra

• Ore

Har samma anledning som Lappis att vara med på FB, kompisar en bra bit bort. Och även om man kan maila m.m. så var det bra att ha ett ställe att ladda upp bilder och visa varandra.

Oms: Hoppas att det löser sig med nytt jobb för dig snart.

• Lapinette

Har precis chattat med en kompis nere på Rivieran via FB. Visst det kan man lika gärna göra via messenger men ändå och så är det foton och annat som gör det lite skoj. Annars har jag ju en hel drös härifrån (BT) på FB.

• Fru E

Åhhh Rivieran lät inte fel en dag som den här........missade att ta med regnkläderna så kommer att bli lagom blöt när jag cyklar hem mutter mutter

• Ore

Här har regnet övergått i snöblandat regn... Och jag muttrade rätt bra när jag skulle gå på lunch och paraplyet var trasigt, när jag väl kommit ihåg att ta med det.

• Liten med Mindre

Hej å hå - tillbaka efter en premiäromgång med pilates. Lite knepigt att förstå hur det är man ska spänna/inte spänna sig (knip här, spänn där, andas så men rör inte det där...) Lite känslan några av er andra fått för AWs sov-metoder tror jag.

Men det finns ju faksiskt många som lovordar pilates, och med min knarriga rygg och dåliga knip så är det nog lämpligt att fortsätta ett par gånger till. Det kanske ger sig... Knep för glatta livet i en timme i alla fall, och instruktören lät ingen glömma bäckenbotten... Så för er med taskiga kniprutiner (och rygg/hållning i allmänhet) kan jag rekommendera pilates. Lagom småtrött och knappt svett. Olikt mig!

Cicci -bra att du tagit tag i dina oros-vargar! Hoppas det känns bättre redan! Jobbet är som det är, skönt att jobba deltid som uppvärmning, och sen är det bara nedvarvningen kvar.

• nennesjuttioåtta

Wohooooo!

Hej tjejer! Har försökt läsa ikapp men vet inte om jag minns allt jag tänkte kommentera.... Som vanligt.

Lapinettisen!!!
    En fin skörd trots allt, tycker jag! Hoppas linjen är död från Ua Annars har jag en avbitartång och mina alldeles precis insydda varselbyxor med reflex på (för trovärdighetens skull så ingen ifrågasätter varför jag är och knipsar telefonledningarna på Uppsalaslätten). Nu jäklar är det dags för en Nathalie!!!!

Vickan & EA
    Bajstant!

BS
    huuuu! Framfall låter läskigt men tror precis som alla andra att det kanske känns så men inte behöver vara så allvarligt efter att du fått kolla upp det. Kniiiiiiiiiiiiiiiiiip!

öhh.. vafan vare mer.

Cicci
    vad kul det verkar att få jobba igen *fnissar*

Jag ska egentligen surfa upp lite fina tapeter till vårt sovrum. Har ni något tips??? Vi tänkte först sätta upp råspont men latmaskarna i oss (och det faktum att vi gärna har en mörk fondtapet för att det ska bli sovvänligt murrigt) vill istället tapetsera. Vi har totalt kaos här med möbler och kartonger lite hur som helst men köket är hyffsat iordning och TVn på plats. Sen behövs det lite organisering i förråden för han som bodde här har plockat med sig alla krokar, hyllor och grejer (iofs sa jag att han fick plocka med sig hatthyllan för den var så jävla ful men det fyller ju ändå en praktisk funktion).

Julpyntet är på plats iaf, men ute regnar det och det känns långt kvar till jul...

Men vi har bara knullat in gästrummet än så länge, det är rätt kallt härinne Så det andra får vänta tills vi vant oss med att älska i ullpyjamas. (sur jävla skitved + el är ingen höjdare, hur ska det gå vid -30??? Vi ska beställa hem några kubik ved tills vi har vält omkull någon gran på tomten)

Saknar från lägenheten:
    Golvvärme (toaletten seglade oväntat upp på listan över akuta renoveringsprojekt)
    Skafferi
    Varmt och skönt

För övrigt är det fantastiskt mysigt att vara husägare!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!