• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

EA&MJ skrev 2008-12-02 10:06:49 följande:

Förra gången gick det fint att boka om när tanten kom men ibland har det varit en sur sköterska som svarat att jag inte får boka om "bara" pga tantens ankomst...
    Du kan ju alltid ringa och säga: "jag har störtmens - får jag boka om eller ska jag komma med blodet rinnande längs benen ...?" Vad tror vi de svarar då?
  • fru AM

Mot Söder - wish me luck! Om ni inte hört av mig innan kvällen får ni alarmera radiopolisen!

• BrudSommar2006

AM, trist att de lägger ner din favoritaffär! Helst tror jag att jag vill ha en till tjej men om det finns minsta chans att slippa illamående med en kille så skulle jag rösta för det! Dessutom vore det ju roligt att ha en av varje. Sedan vore det ju bra om vi kunde återanvända Iris alla kläder...Det här förutsätter ju förstås att jag alls kan få fler barn.

• BrudSommar2006

Inga cravings och inget illamående förresten, vad skönt det låter!

• Lapinette

AM - knivsöder är inte så dåligt har jag hört ! Det är numera Kungsholmen som passar bättre in i den beskrivningen enligt en undersökning jag läste i helgen. Lycka till!

• Izzie

Men Omsan, nu måste du in och rapportera!

Spännande med ET Lappis! Tycker verkligen att akupunkturen spetsar till det hela ytterligare. Finns det ingen behandling man gör efter ET som ska hjälpa embryot att hålla sig kvar? Fast det kanske är det som behandlingen du gör innan ET ska syfta till? Spännande är det hursomhelst. Håller tummarna för att det är dött på din telefonlinje - åtminstone från 018-området...

AM - Lycka till med byxorna! Hur gick det med det där namnet som du refererade till en gammal tv-serie (och som jag för övrigt fortfarande inte lyckats klura ut irriterande nog!)? Är det med på listan?

EA - Vad jobbigt att den inte gör som den brukar... Tyvärr är det ju inte mycket man kan göra för att påverka det hela heller...

• Fru E

Izzie- nä kontrollfreak som man är så får man snällt vänta , börjar ana att det kanske var rosenroten som ställde till cykeln denna månaden. Har ätit det i två månader nu och funkade finfint förra månaden med 28 dagar och starka känningar av ÄL men när jag åt Glandin i maj (som även det ska vara ett mirakelmedel) så spårade cykeln ur helt med den månaden till 41 dagar fick jag se när jag sammanställde mina cykler igår på papper. Så nu ska jag nog inte prova några fler tabletter............

*ropar efter Omsan*

• Izzie

Jadu, tror det var fler i tråden som fick sin cykel rubbad av rosenrot...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!