• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Knipövningar ja, har nog aldrig gjort några, oops... Tror inte att jag har någon bra vardagsklänning men får väl leta fram en lång tröja, det får duga.

• Mrs  B

BS
    Såg också att Malte har namnsdag idag, men tårta blir det nog inte men kanske lite glass....
    Bra att du har fått en tid till gyn för att göra en koll. Är ju aldrig fel om man känner att det inte känns bra. Fast kul är det inte att ligga där.....

• fru AM

Lappis: JAg är ett stort fan av Patrik af F: kom på att även mina morgongåveörhängen, samt halssmycket jag fick efter Livias födelse, samt MIN morgongåva till maken (manschettknappar) kommer därifrån ... Trogen som en hund-kund

• Telemarkgrrl

Lappis, rysk banantårta är sockerkaksbottnar med lite chokladgrädde och banansylt mellan, sedan är det skivade bananer under banangelé och lite grädde ovanpå och på sidorna. Sidorna är sen täckta av massor med chokladströssel.

• Lapinette

muggles - har ju ringen från mormor jag vill använda och självfallet har jag guld och diamanter/briljanter runt halsen också ... jag låter verkligen som värsta julgranen!!!

• Fru E

Ore-har du några bilder på dina smycken?
    Vad är det som du penslar på när du gör hängen?
    Jag har gjort lite smycken men mest med pärlor, olika hängen och halsband.

BS-bra att du beställt tid hos gyn, skönt att veta att allt är som det ska och man får den hjälp man behöver så slipper man nojja sig så mkt.

Vet faktiskt inte vad mina ringar skulle kostat i butik.....min makes kusin är guldsmed så han har gjort alla våra ringar. Har bla med oss min mammas vigselring och makens pappas klackring i våra då de båda har gått bort. På det sättet finns de alltid med oss

Är fullkomligt såld på att göra tårtor men är inte helt duktig än på att dekorera dem men håller på att lära mig

• Lapinette

Telis - har du testat att göra banantårta själv? Såg förresten recept på plommon clafouti när jag satt hos frissan igår. Kunde inte riva ut sidorna men det lät gott och enkelt. Fanns även några andra smaskiga recept med just plommon.

• Mrs  B

Måste snart gå och hämta Max men måste bara tipsa om en artikel först:

Tidning: Vi föräldrar, nr 10 2008

Artikel: Embryoadoption Marianne adopterade embryon

Väldig intressant läsning!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!