• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Hej FruLlan! Skönt att höra att allt är bra!

AM, väldigt fina ringar, hade aldrig kommit på att man kan göra så själv.

Skulle egentligen gärna skrivit mer nu men orkar inte, måste nog gå och lägga mig.

På återseende!

• Page

AM, så skönt med fvp!!!! Och oj, vilka vackra ringar!

Ore, vilken pappskalle till tvättgranne! Det är otroligt att vissa människor orka lägga ned så mycket energi för att förstöra för andra!

Hahaha, just det! Spritpennemänniskan!!

Vickan, herregud, ÄR jag en sanndrömmare?! Spännande med den nya positiva synen?

Telis, håller tummarna att pillrerna gör sitt jobb! Tänk, bara 6 månader kvar till ÄD.

Frullan, *vink*

Jag är hemma igen och helt slut i huvudet! Tröööööött! Ska nog surfa lite på nätet för att se om svart magi kan vara lösningen på mammas problem. Det är nog första gången som jag hatar någon så innerligt som jag hatar gubbjäveln!

Skönt att vara hemma. Katten surar och vill inte gosa med mig, och J envisas med att sjunga obscena Eddie Medusa-låtar. Då katten inte vill låta sig klappas får jag känna på Js hår, det är nån millimeter långt och mjukt som silke.

Nu har jag varit en månad utan snus. jag är fortfarande lika sugen som jag var första dagen. Har lyckats med att gå upp två kilo till den här månaden och fick höra i Norge att jag ser gravid ut (inte av min mamma), och att jag skulle må bra av att gå ned några kilon.

• Liten med Mindre

Gooood Moooorgon!

Äntligen fredag! Och jag sitter här och är jääättehungrig - så där som man bara blir av att äta för mycket kvällen innan...

Det var riktigt kalas att få gå från jobbet och bada en vanlig torsdag. Inte för att Centralbadet imponerade särskilt - slitet och trångt i bullrig miljö. Men när vi väl lyckats knöa ner oss i bubbelpoolen så fick vi en kvarts avslappning.

Meze-middag på Hommous gick inte heller av för hackor. Betydligt bättre än meze i Kungshallen. Intressant att det var fler än jag som trodde de kalla rätterna som kom först var det enda som skulle komma... Rätt så mätta redan då. *raaap*

FruLlis- fostrar du en framtida kock kanske? Bra att han blir hemam bland grytor o kastruller!

Nenne - lycka till med packandet! Spännande att flytta! Jag har också kännt mig lite ratad när många i kompisgänget blivit bjudna på dop, men inte vi. Försöker trösta mig med att de flesta som var där faktiskt bor på orten, och det gör inte vi. Fast så verkar det ju inte vara i ert fall. Å andra sidan är dop egentligen ingen spekatakulär begivenhet festmässigt.

• Oms

*Läser ikapp o svarar i otakt*

Flisa - välkommen till tråden! det är helt individuellt hur fort man blir gravid efter p-piller stopp! jag är def trådens värsta frögurka när det gäller det då jag första gången blev gravid MEDAN jag åt p-piller (hade missat ett piller typ) och andra gången - efter att ha ätit p-piller i 11 år så blev jag gravid 2v efter att jag slutat m pillren dvs jag hade ingen mens emellan... det gjorde också att det var svårt att veta exakt när BF var då det inte fanns ngn mens att gå på... men i snitt brukar de väl säg upp till 7 månader elelr så va? *rätta mig den som vet*

• MSW

Godmorgon!

AM: Skööönt med bra fvp!!!

Så var det fredag igen! (väl? man blir lite veckovill av att gå hemma...) Fullspäckad känns den dessutom! Kl 10 ska vi på föräldragrupp, efter det ska jag köpa slips till maken till dopet. I eftermiddag ska det dukas till dopet och kl 15.45 ska jag hämta maken på jobbet för då ska vi till fotograf för att ta kort på A och kusin och sysslingar på makens sida! Där någonstans emellan ska jag helst hinna åtminstone göra i ordning något fönster (inkl putsning) till advent!

Ang dop: vi bjuder bara ett par av våra kompisar, och jag skyller på att vi iallafall hade varit 40 st med bara släkten, och jag är dessutom syssling med kompisen!

Nahe, nu tyckte jag A gjorde något ljud så då får jag gå och ta hand om honom!

• Oms

Vill ni se bilder på Mathilda??

Vi var ju hos fotografen igår och ho har lagt upp 2 bilder på sin blogg

ozdeleau.blogg.se/

titta på blogginlägget som heter "KIDS" det ligger än så länge högst upp men åker nog ned under dagen. Mathilda är längst ned i det blogginlägget

Vi fick en länk m ca 40 bilder på oss alla (japp även jag o pappan) men vill inte lägga ut den här då det är "våra bilder" om ngn vill se oss alla (inte sotrasyster) så hojta till så inboxar jag länken

• Oms

MSW - lycka till m dopet! vi hade vårat när sthlm maraton sprang förbi på gatan utanför det var mkt lyckat och gästerna var mätta o glad (nästan viktigast när man bjuder på mat o fika)

Advent - där sa du ngt! jag har inte ens tänkt tanken! herregud . hur ska jag hinna med det också?

AM - men grattis till FVP ! vad kul, förstår fullkomligt att du e "yster"

nu ska jag in o titta på tårtor och ringar

• Lapinette

Vilken trevlig kväll på tråden jag missade. Har nu länkat upp både AMs vackra ringar, personlig almanacka och banantårta .

nenne - vad trist att det känns så tungt. Gällande dopet är du säker på att era kompisar är bjudna? Mina väninnor har haft dop med endast släkten. Var bjuden någon enstaka gång men rent generellt tycker jag det är helt ok att slippa dop . Jobbigt att det känns så tungt när du träffar gravida kompisar. För mig funkar det faktiskt helt ok. Kanske jag är mer känslokall eller så vill jag nog inte ha barn så starkt som dig?! Undrar varför inte jag gråter, jag som gråter åt allt annars?

Fast det där var samma ska när maken friade. Han var helt säker på att jag skulle börja gråta men det gjorde jag inte. Sa att det kommer säkert på bröllopet men inte det heller.

Tänk att jag missade er tårtdiskussion. Vi hade en brun och rosa tårta med körsbär och mörk choklad. Mmmmmmmmmm... Rysk banantårta. Vad i hela fridens namn är det? Såg framför mig en sån där tårta som ser ut som en banan. Visst fanns det sådana förr, men den här såg högst normal ut.

Sweet - skönt att du ska trappa ned med jobbet. Tror du annars kommer att ångra dig senare i livet. Jag menar att du inte tog mer tid med lilltjejen nu när hon är liten. Du kommer inte förbi Stockholm något vid jul eller är du redan uppbokad?

• fru AM

Oms: vilka söta bilder på Mathilda! Duktig fotograf också verkar de - ska visa maken. Funderar på att gå och fota mig, sonen och Livia.
    JAg är nyfiken - jag vill se ALLA bilder, Oms!

TAcka alla för snälla ord om mina ringar - jag la upp bilden för några dagar sedan när jag var inne i någon tråd där en blivande brud ville se andras ringar. Jag gillar mina ringar skarpt och är begåvad med en man som gillar att skämma bort mig med smycken - så det har blivit matchande halsband och örhängen också ...

Frullan: Hej! Såg att du överväger fvp. Sannolikhetssiffrorna man får på KUB (blodprov + UL) är 90%, bara NUPP (UL) 80%). Provsvaret på FVP (snabba analysen) 99%.

FVP:et var hemskt att genomföra samt de påföljande dagarnas ångest med fostervattenläckage. Jag ångrade ett tag hela proceduren ... men det är klart, nu när jag har fått det bra & "normala" svaret så är jag förstås glad att jag gjorde FVP:et.

Inga beslut är enkla i den här karusellen! KRAM!

• Liten med Mindre

Fina bilder Oms! Nästan så jag vill ta Mindre till fotografen med, men maken tycker att vi kan ta så bra bilder själva. Vet inte riktigt...

Fast helt klart skulle vi vara bättre och mer prisvärda än de som tog bilder på babysimmet. Vilket lurendrejeri. en obehandlad bild på CD, 100 kr. Hutlöst tycker jag, och är sååååååå sur att jag inte sa nåt om det när jag hämtade ut skivan. Trodde nog de skulle gjort något med den i alla fall...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!