• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • BrudSommar2006

Lapinette, aha, då kanske det är samma i alla fall då.

I flera dagar nu har jag funderat på att slå till på den här overallen men jag kan aldrig bestämma mig:
    www.blocket.se/vi/18066764.htm
    Vet dessutom inte när jag skulle få tid att hämta den, har ingen möjlighet att ta mig till stan idag och helgen är också lite körig även om det inte är helt omöjligt antar jag. Nåja, det blir nog inte av, kanske ska åka till babyland och kolla på deras reima-overaller och sedan eventuellt skicka efter på nätet om de inte har något bra.

• Mrs  B

Oms
    Jag vill gärna se fler bilder....
    Jag var iväg och tog kort på Malte på Stjärnfoto och de blev superbra. Han var så rund och go om kinderna, vilket han tyvärr inte är nu efter magsjukan. Men men bilderna blev jättebra iaf.

AM
    Gillar också dina ringar.
    Men gillar inte alls tårta.

Sweet
    Har inboxat dig!!!!!

Här dök tanten upp igår med besked, en vecka för tidigt, men allt har väl rubbats i och med tabletten jag tog. Eller?????
    Har haft väldigt ont denna gång, snurrig, yr och rejäla smärtor i magen.

• Ore
    Lapinette skrev 2008-11-28 10:42:00 följande:
    Ore - så klart du ska använda dina smycken. Vad mina örhängen kostar vill jag nog inte veta och om jag inte minns fel så kostar min förlovningsring över 15 000. Om man inte använder smyckena så kan man ju lika gärna har gjort något roligt, typ åkt på semester, för pengarna.
    Jo, det är klart jag ska... Har bara inte köpt dem än, men det kanske börjar bli dags för det...
  • fru AM

Lappis: Patrik af F är jätteduktig - det är han som gjort mina ringar (förlovningsringen satt han och min make och klurade ut ihop. Jag fick bara gå dit med fingret så de kunde mäta ...). Och sen anpassade han vigselringens hjd efteer förlovn.ringen och kom med massor av bra idéer ... Butiken ligger precis nedanför Twist & Tango (som ligger i hörnet Grev Tureg/Humlegårdsgatan). Gå förbi och titta i skylten!

• fru AM

BS: Fin overall men det ser ut att vara resår ...?

• BrudSommar2006

AM, nej, ingen sugklocka men jag sprack ju rätt mycket. Fast det är inte det utan mer att det känns som att livmodertappen har hasat ner rejält och så svag molvärk i magen hela tiden, som mycket väl kan vara psykologisk eller relaterad till mitt ryggproblem. Skulle behöva träna både rygg- och magmuskler och hoppas att jag kan få en diagnos så att jag kan få komma till en sjukgymnast efter nästa vecka.

• fru AM

Och så är det det där med knipövningarna som i alla fall jag glömmer hela tiden ...

• fru AM

Jag håller tummarna för att du får diagnos och träningshjälp snart, BS!

• BrudSommar2006

AM, ja det är resår och det är väl därför jag tvekat lite, det och så öronen på huvan gör att det känns tveksamt. Jag ser nog vad jag kan hitta i helgen först.

Mrs B, Malte har visst namnsdag idag, blir det tårta kanske? Tror absolut att allt rubbats av tabletten.

• muggles

Lappis: du har inte funderat på att göra ett hängsmycke (halsband) av diamanten från SA? El du kanske inte använder halsband. Tänkte bara att eftersom dina ringfingrar är upptagna? Jag tycker det låter snyggt med en ensam (stor) diamant på tex ett enkelt guldhalsband.

Det var ngt mer jag skulle kommentera... hmmm, men det är borta!

Jag fick diamantörhängen av min mamma när jag tog min examen (vilket jag blev så jäkla glad för för jag har alltid önskat mig diamantörhängen men det trodde jag inte att min mamma visste - dessutom har min mamma väldigt begränsad ekonomi så att hon köpte dem var VÄLDIGT generöst). De älskade jag för de var i vitt guld och bakstycket satt väldigt bra utan att lossna vilket gjorde att jag ofta hade dem till vardags. Tyvärr tappade jag det ena på en skidresa antagligen på afterskin när jag tog av mig hjälmen. Jag blev så ledsen för det var ju affektionsvärde i dem också, inte bara faktiska värdet. Min mamma vet inte om att jag tappat bort det ena. Givetvis har jag haft ambitionen att låta göra ett för att ersätta det jag tappat men tror ni jag fått tummen ur?!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!