• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Liten med Mindre

Att ha med till Ullared menar jag...

• Ore

Ska packa ner detta, tack för tipset. Önskar jag hade någon typ av lugnande dessutom, jag befarar att det är väldigt mycket folk...

Men man kan ju hoppas att de flesta stannar hemma och adventspyntar istället.

• fru AM

Hej alla - som de businesstjejer vi är så har jag och Livia precis kommit tillbaka från bolagsstämman (i mitt och min brors aktiebolag) - känner oss väldigt duktiga och effektiva och firar med varsin mandarin ... Inväntar makens/pappas hemkomst och ser fram emot kvällens fredagskvälens traditionenliga take-awaymiddag.

Nenne - glömde att kommentera det igår men helt galet att ni inte blev bjudna på dopet. Precis som Izzie tycker jag att det är de bjudnas grej att avgöra om de tycker det är för jobbigt att gå. När jag separetade från sonens pappa och därefter hade sonen bara varannan vecka var det flera grejer jag inte blev bjuden på eftersom "de trodde att jag skulle tycka det var tråkigt att komma utan barn" ... Tänk vad glad jag hade om jag hade blivit bjuden och fått välja själv ....

Ser att Ore och Lappis tillhör körsbärsfansen - mycket bra! Tillsamamns är vi många och starka!

• fru AM

Ullared - har jag aldrig fått åka till ...

• fru AM

Somnade alla?
    Jag önskar alla i tråden en riktigt mysig helg + första advent!
    Santa Hat

• Lapinette

AM - japp, kaninen ligger på tangentbordet och sover just nu .......we9odxlcwsåsssssssssssssssssssllllllllööööööööö... hoppsan slant visst lite. Skulle inte tagit glögg för jäkla vad trött jag blev. Jobbigt vecka med massor av öertid, läkarbesök, tidiga mornar på SH ...och ikväll ska jag och maken köra spinning! Har inte tränat på 10 dagar pga förkylning så jag tänker släpa mig dit och sitta bredvid maken (han vill ha sällskap när han tränar). Sen blir det middag på någon av restaurangerna som ligger mellan oss och SATS innan jag återigen får lägga mig på soffan och göra ingenting. Attans vad jag har blivit duktigt på det sistnmända den senaste tiden.

• Lapinette

Ahhh... får inte glömma. Ikväll tas de sista hormonsprutorna i mitt liv (hoppas jag!!!) för imorgon är det dags för ägglossningssprutan.

• Flisa80

Jag har en jättekul fredagsfråga: :S

När jag slutade äta ppiller, så åt jag mina tre veckor först och sedan var det dags för sockerpillrena, precis som vanligt. Jag hade bara bestämt mig för att äta färdigt den kartan och sedan inte börja på någon ny. Ändå så tog det en hel vecka längre för mensen att komma då, trots att det egentligen var som vanligt. Kroppen borde ju inte veta att jag hade bestämt mig för att inte börja på nästa karta... Men ändå tog det en vecka längre, och det var inte alls som jag brukar ha det fjärde veckan på pillrena. Sen tog det två veckor och så fick jag mens igen. Den riktiga, kändes det som. Nu har det gått 5 veckor sedan den sista mensen kom. Väntar fortfarande på nåt tecken på att det är på gång. Men vad hände egentligen där i början???

• Fru E

Kan väl inte påstå att jag tycker att Ullared är något avslappnande att åka till men ibland kan man fynda, speciellt barngrejor

Ohhh glögg, kanske skulle smaka blåbärsglöggen i helgen och vår hemmagjorda. Får ta det som belöning efter pyntandet ikväll/morgon

Flisa-hmmm......det kan inte vara så att du hade det stressigt eller så den veckan som du slutade med pillerna??? Ibland kan tanten bli försenad om man stressar, är sjuk eller man oroar sig. I början är det ganska vanligt att den inte är så regelbunden eftersom kroppen försöker hitta sig själv så tanten kommer nog ska du se

*drar mig ut till köket för att baka lussebullar och pepparkakor av egen deg*

• Flisa80

Ja kanske det, fast den har aldrig någonsin varit sen förut, har alltid kommit smma morgon samma dag. (Ska hädanefter referera till tanten. :) )

Första plåten bränd.......

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!