• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Lappis: Ringen ser jättefin och annorlunda ut. Vi hade också såna fristående tripp-trapp-trull-tårtor - fast det enda färgtema vi försökte hålla någotsånär var vitt så våra var vita med vita marsipanrosor. Tror att det var choklad med hallonmousse i fast jag minns inte (konstigt eftersom jag är Tårtmonstret!)

• Lapinette

EA - ville ha schwarzwald, äkta inte den som man gör i Sverige, men hittade ingen här utan förklarade för en konditor på Handgjort Stockholm vad vi var ute efter och hon började leta körsbär. Gjorde ett smakprov och sen var jag såld. Tårtan var absolut det sista vi beställde och var jäkla krånlig att hitta men det blev så rätt. Mörk choklad och nötter i botten, körsbär och sen ljus chokladmousse.

Ringen är ovanlig och eftersom den är snurrad och "hög" kunde vi omöjligt finna en ring att sätta bredvid. Ser nu att de har gjort alliansringar som matchar men min make tänkte aldrig på att en till ring skulle sitta bredvid www.didierguerin.fr/. Dessutom så friar mannen med en "fin" ring i Frankrike och sedan får båda en slät ring vid vigseln men det ville ju inte jag ha ! Så det blev en alliansring med 9 diamanter.

• Lapinette

AM - vårt färgtema var rosa och grönt eftersom jag blev såld på min bukett i det första bröllopsmagasinet jag köpte (typ 1 år innan bröllopet).

Förresten, kan någon komma med lite tips på ringar? Jag har nämligen en hyfsad diamant hemma, som vi köpte på vår resa i SA, samt har fått ärva en fet vigselring av min mormor. Tänkte göra något åt dem men vet inte vad. Jag har ganska så klassisk smak. Några förslag?

• gosnosen

Ett litet sent inlägg i tårtdiskussionen . Till att börja med blir man ju otroligt sugen... Vår bröllopstårta var i tre våningar och bestod av en lite kladdig chokladbotten, mörk chokladmousse och som fyllning mangopannacotta. Den var sen dekorerad med smala strimlor av mango och framför allt rosa rosenblad. Supergod och alldeles jättefin var den (tycker jag)!!! Vi hade typ vitt och rosa som färgtema. Det enda som inte var fint var cake toppern... Hade inte tänkt på den alls utan det blev bara den som kom från bageriet. Alldeles plastig och ful. Haha. Gjorde i o f s inte så mycket på en i övrigt perfekt dag.

• gosnosen

OMS - jättefina bilder! Vilken liten prinsessa!!!

• Ore

Nenne: Konstigt att inte bli bjuden på dop om andra
    kompisar blir det?

Åh, snygga ringar AM! *påminner mig om att använda pengarna jag fick i morgongåva till att köpa de där diamantörhängena som de är avsedda för*. Fast när 17 ska jag våga ha på mig så dyra örhängen är en annan fråga... Men smycken är kul! Jag tillverkar egna smycken dessutom...

Oms: Ååååååh vilka söta bilder på en söt tjej!!! Love them!

Flisan: Pepparkakor? Wooooow!!!! Gjorde du degen själv också? (det har jag faktiskt gjort hela en gång, andra gånger har det blivit färdigköpt...)

Advent? Förstår inte vad ni pratar om, jag ska till Kina...
    Tänkte ställa upp adventsljusstakar i två fönster, och ha dem på timer. Och sätta fram några levande ljus att tända när vi kommer hem. Det får nog räcka. Putsa fönster? Äh, jag är ändå inte hemma när det är ljust ute...

Har varit duktig och fixat tackkort till vårt bröllop (sisådär 4 månader efter bröllopet...) Kanske skulle fundera på några personliga almanackor också? (Full med bröllopsbilder på oss, kanske?)

• Ore

Lappis: Snygg ring, smaskig tårta och oj, vilke fina bilder. Har nog varit dålig på att snoka i era gallerier. Kul att få ett ansikte på personen...

• fru AM

Ore: Jag använder mina morgongåveörhängen ofta till vardags och känner mig extra fin (fast jag är ju rädd att tappa dem så jag har dem inte när jag är i parken med Livia t ex utan bara om jag ska göra vuxensaker)

Vad gör du för smycken? Silver?

Lappis: Du har alltså en rätt fet diamant och en guldring att utgå ifrån? KAnske en lite bredare kantig ring med bumlingen (lite upphöjd) omgiven av ett strössel av småbrillisar (klart som korvspad!?)

• Lapinette

Ore - jag ser inte ut så där i vanliga fall??!!!

• fru AM

Lappis: Förutom den vita brudklänningen så måste jag nog säga att du är dig lik!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!