• Pentan

    Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

    Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

    Ngn mer???

  • Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • lillP

    Jag har gått ner 19kg med hjälp av reductil Hur länge har du ätit medicinen?


    flower75 skrev 2008-08-29 20:05:31 följande:
    Hallå alla kämpa glada!! Jag skrev ett inlägg för ett tag sen. Skrev då att jag får hjälp av en tablett som heter Reductil. Jag hade inte gått ner så mycket, precis som jag trodde:0(. Men jag hade tappat 4 cm i midjan *L* Och det blev jag såååååå glad över. Nu behöver jag bara få tummen ur a-----t och börja motionera................... Varför ska det vara så förbannat svårt???? Fan jag blir så trött på mig själv...
  • pandis81

    Vad går Reductil ut på.
    Är det bara vanliga tabletter som man äter och så gör man inget mer eller vad e det för något.
    Man kan ju inte gå ner 19 kg på bara en tablett och sen gå ner. Är det receptbelagt eller finns det på apoteket.??
    Jag har aldrig hört talas om det förrut så därför jag är lite nyfiken.


    lillP skrev 2008-09-01 09:17:26 följande:
    Jag har gått ner 19kg med hjälp av reductil Hur länge har du ätit medicinen?
  • lillP

    Det är en receptbelagd medicin som sänker aptiten och håller uppe förbränningen. I vanliga fall när man går ner i mängd mat så går även förbränningen ner, alltså blir det svårare att gå ner. Medicinen ska kombineras med diet och träning, men den biten måste jag erkänna att jag har slarvat med. Det blev automatiskt så att jag åt bättre mat, och åt mycket mindre.

    Medicinen tar inte bort sötsuget, så är det det och inte "matätandet" som är problemet finns det risk att medicinen inte fungerar så bra. En vän testade medicinen, men den fungerade inte för henne, just för att hon i princip bara levde på cola, chips och godis.

    De första tre månaderna hände det mest med vikten, gick ner ca ett kilo per vecka. Efter det gick det lite trögare... Det är säkert skillnad om man gör som man ska och kombinerar medicinen med diet och träning...

    Hoppas du fick lite svar på dina frågor, ett tips är att googla det. Fick upp massor med bra information i olika forum innan jag bestämde mig att testa medicinen.


    pandis81 skrev 2008-09-01 09:41:02 följande:
    Vad går Reductil ut på. Är det bara vanliga tabletter som man äter och så gör man inget mer eller vad e det för något.Man kan ju inte gå ner 19 kg på bara en tablett och sen gå ner. Är det receptbelagt eller finns det på apoteket.?? Jag har aldrig hört talas om det förrut så därför jag är lite nyfiken.
  • pandis81

    Tack jag fick jättebra information om det.
    Men det jag ändå undrar är hur man går tillväga för att komma igång med det.
    Skulle gärna vilja testa. Tycker jag har testat det mesta men inget som fungerar.
    Men vet ju inte vem man ska vända sig till.

    Jag har haft problem med kroppen som har med övervikten att göra. Så det hade kanske hjälpt mig.

  • lillP

    Jag gick till vårdcentralen, läkaren där skrev ut recept. Han skriver gärna ut recept så fort det är något och hade tidigare frågat om jag ville ha bantningspiller, vilket jag då tackade nej till. Ett år senare utan framgång med träning, dieter, personlig tränare etc så kontaktade jag honom igen och bad om recept på Reductil. Hade då tagit reda på information om medicinen så jag visste på ett ungefär hur den fungerade.

    Lite långt... men mitt tips är att du kontaktar vårdcentralen

    Det är helt underbart hur kroppen har förändrats, eller rättare sagt hur jag orkar saker och ting på ett annat sätt. Skönt att slippa flåsa i en backe tex Däremot är magen väldigt degig, så den måste jag ta tag i. Tar väl ett tag för kroppen att forma om sig igen, gick ju inte direkt över en natt att gå upp


    pandis81 skrev 2008-09-01 09:52:45 följande:
    Tack jag fick jättebra information om det. Men det jag ändå undrar är hur man går tillväga för att komma igång med det. Skulle gärna vilja testa. Tycker jag har testat det mesta men inget som fungerar. Men vet ju inte vem man ska vända sig till. Jag har haft problem med kroppen som har med övervikten att göra. Så det hade kanske hjälpt mig.
  • pandis81

    Nä det kan jag förstå.
    Men jag ska ringa vårdcentralen och prata med dom.
    Det kanske hjälper på mig också. Man kan ju hoppas i alla fall.
    Tack så jättemycket för tipset.

  • lillP

    Lycka till!


    pandis81 skrev 2008-09-01 10:14:59 följande:
    Nä det kan jag förstå.Men jag ska ringa vårdcentralen och prata med dom.Det kanske hjälper på mig också. Man kan ju hoppas i alla fall. Tack så jättemycket för tipset.
  • Emma042

    för några år sedan gick jag till läkare i helsingør som skrev ut reductil till mig. Han gav mig en bunt papper på vad det var för piller. När jag sedan gick till svenska läkare och fick det utskrivet nämnde de inte ens något av vad den danska sa till mig. Från början var reductil en entideppresiv medicin som man märkte hade en biverkning....viktnedgång. Jag tycker att det är lite läskigt att stoppa i sig piller som från början hade ett annat syfte. Men visst, jag gick ner i vikt ca 14 kg på 5 månader. (vilka jag snabbt tuggade upp sen när jag slutade med tabletterna...)

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg