Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
fröken sjunfors skrev 2008-09-26 14:54:28 följande:
Wow pentan vad duktig du e!
Själv går det lite långsamt men ändå frammåt...
Lycka till alla!
Vet ni vad?
Jag vägde 79 kg på bröllopet. Hade innan detta legat runt 85 (som mest 87) hur länge som helst.
Idag, 3 månader efter bröllopet då jag vägde 79 kg väger jag 93 kg.
Jag mår skit. Står faktiskt knappt ut med mig själv. Vad gör jag åt detta???
TRÖSTÄTER såklart... suck
Hur går det för er andra?
Anja jag känner med dig, går inge vidare för mig heller, ligger på 89 kg, gifter mig om mindre än 2 veckor....
Halloj!
Jag har gått ner ca:35kg och har ca 15kg kvar till bröllopet i augusti nästa år. Nu har det gått trögt ett tag men jag hittade motivationen i bröllopsbutiken igen i förra veckan... Hittade min drömklänning där i storleken mindre så den går inte att knäppa hela vägen upp i ryggen, men men, dagen det är dax kommer den att sitta gryyyyyyymt snyggt hihi...
Kämpa på tjejer ni kommer att klara det!!!
Massor med lyckosparkar
//Ylva
cybersmulis, fan vad du är duktig. Kan bara säga lycka till du är bäst!
Anja
Du måste bryta denna onda cirekl!! Inom kort väger du över 100 kg om du inte stoppar i tid!
Det är allvarligt, tänk på din hälsa.
Träffa någon samtalsterapeut eller något, det kan vara svårt att bryta mönster själv. Du mår inte bra och ändå vet du hur du ska göra för att må bättre - men orkar/kan/vill inte. Tro mig jag vet själv!!
Ta små steg i taget. Börja smått, något som du kan klara av så att det blir en positiv vändning. Eller så drar du hårt i nödbromsen och sätter igång med ren kur direkt! Pröva du kan inte mer än misslyckas! Och det måste man oxå få göra, skillnaden är bara den att de som lyckas - prövar igen...
Styrkekram!!! Kan jag göra något för dig sä hör av dig.
Jag har nu gått 16 dagar på ren kur, bortsett från tre middagar bestående av kycklingfileé.
hej
JAg vet hur ni känner er har själv vägt 113 kg men nu väger jag 75 kg det tar tid att komma dit men bestämmer man sig så når man sitt mål jag har gått ner på bios life slime typ som pulver men man tar det innan man äter passade mig perfekt att äta samtidigt för jag älskar mat
Tjejer, nu måste jag bara få göra ett litet (långt) inlägg här.
Själv har jag under ett par års tid jojobantat utan dess like. Tyvärr så har jag inte haft tålamodet att göra det på "rätt" sätt utan kört diverse olika kurer. Tyvärr så har jag gått på den alltför många gånger. Man går ner ett par kilo och man tänker äntligen! Men lik förbaskat står man där ett par månader senare med samma vikt och ibland plus några kilo. Jag har även försökt att motionera mer men som sagt, tålamodet har inte riktigt varit en av mina starka sidor. Ser jag inget resultat snabbt tröttnar jag på att vara duktig.
Hur som helst. Jag har många måndagar bestämt att "nu ska jag börja leva ett sunt liv" men något hände den senaste gången. Jag bestämde mig för att börja jobba på att tycka om mig själv för hur jag ser ut idag. Jag vill inte se tillbaka på de senaste 5 åren och inse att jag har mått dåligt över min vikt och lagt ner så mycket energi och kraft på att med diverse preparat förtvivlat försöka gå ner några kilo. Så jag slutade ha dåligt samvete om jag åt godis eller något annat onyttigt.
Det andra jag gjorde var att investera i mig själv. Jag köpte ett par timmar med en personlig tränare. Jag träffade honom en gång varje vecka under ca 2 månader. Yes, det är dyrt. Men 1. det är pengar du lägger på dig själv 2. räknar man ut hur mycket man lagt på andra hjälpmedel och jämför så inser man att det är inte är så stor skillnad 3. om man ser det i det långa loppet så tror jag de flesta hellre mår ett bra, långt liv och är frisk även om det kostar.
Nästa steg var att med hans hjälp ändra min kost och mina kostvanor. Jag äter fortfarande allt. Men jag äter betydligt oftare och när man äter ofta är man inte lika hungrig och då äter man inte lika stora portioner. Och då är man inte heller lika sugen på sötsaker.
Med hjälp av honom har jag nu ÄNTLIGEN gått ner i vikt. 2 storlekar minsann (har aldrig varit inne på kilo utan går mer efter hur kläder sitter och vilken storlek jag har) och jag känner att jag har slimmat till mig ordentligt. Känner mig inte alls lika plöfsig som innan. Jag träffar honom varannan/var tredje vecka nu och tränar en del på egen hand där emellan. För träna är kul när man orkar och man ser resultat.
Det tog mig ca 3 mån att gå ner 2 storlekar. Men denna gången har jag gjort det på "rätt" sätt och jag kommer inte gå upp alla kilo igen bara för att jag slarvar en vecka. Jag har aldrig varit tjock utan bara haft de där extra kilona som är så svåra att bli av med. Men det går om man bara ger sig den på det. Jag har nu bibehållt denna vikten i ganska många månader och visst, jag slarvar ibland både med kost och träning. Man är ju inte mer än människa.
Men eftersom jag fortfarande har personlig tränare så vet jag om att jag kommer gå till gymmet igen och jag kommer skämmas om jag inte tränar mellan de gångerna.
Ett råd till alla är att inte försöka förändra allt på en gång. Börja med motionen eller kosten, men försök inte ändra allt på en gång för då håller det oftast inte så länge. Jag började med inställningen, sen motionen, sist maten.
Vill ni ha fler tips, råd eller peppning får ni gärna skicka meddelande.
Vill bara tipsa om att det finns hjälp att få från din läkare. Jag började med Xenical och gick ner ca 15kg på det men min kropp vande sig och sen hände inte mycket mer (gick varken upp eller ner mer).
Nu äter jag Reductil som dämpar sötsuget gör en mindre hungrig osv.. jag har nu gått ner 22,1kg sen 7 jan och kan säga att detta är det bästa som jag gjort. Givetvis slipper man inte ifrån att man måste motionera och se över sin kost men det är en himla bra hjälp på vägen...