• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • zsandora

Usch ja har blivit jätte sjuk... orkar inte laga nån mat, orkar knappt vara uppe.... äter glass å dricker varm oboy lr te med mö socker i för att ens klara av att andas.....
    Så de här med bantning e ju inte att tänka på nu........

pandis81 kul med 2 kg ner!

• Ms Tiffany

Hej alla, vill börja med att gratulera er som lyckats gå ner- bra gjort!!
    För mig går det väl inte så bra,är väldigt pressad pga att jag har haft fullt upp med en dunderförkyld familj och studier samtidigt. Har pluggat på nätterna (och ätit) och tagit hand om familjen på dagarna.
    Har legat stilla på samma vikt men får väl känna mig nöjd över att jag inte gått upp i allafall.
    Var hos diabetessköterskan och bönade och bad om eductil ännu än gång (frågade min läkare förra året men han ville avvakta då)
    Hon sa att hon förstod mig och att hon skulle prata med läkaren, men att dom av princip inte skriver ut viktreduceringsmedel, utan man får gå på pulverdiet hos dom istället.
    Håller dock tummarna att det ska gå vägen denna gång för mig ändå, trots deras "principer".
    Ni som fått viktreduceringspreparat som Reductil eller Xenical mm av läkare, var bor ni?
    Själv bor jag i Göteborg och sjukvården här verkar väldigt restriktiv, gäller även andra typer av behandlingar / vård om man tex jämför med tex Stockholm där min syster bor.

• lillP

Ms Tiffany skrev 2008-09-07 14:39:08 följande:

Ni som fått viktreduceringspreparat som Reductil eller Xenical mm av läkare, var bor ni?Själv bor jag i Göteborg och sjukvården här verkar väldigt restriktiv, gäller även andra typer av behandlingar / vård om man tex jämför med tex Stockholm där min syster bor.
    Bor i Sthlm.
  • Heloise

oj vad ni är duktiga!
    Jag börjar mitt nya liv imorgon
    Simma på morgonen gå på kvällen 4 dar i veckan.
    Har precis rensat ut kyl/frys/skafferi från allt onyttigt och ska åka och veckohandla efter strikt meny.
    Har tänkt äta viktväktar mat, men inte räkna points. Jag har en tendens till att bli lite för kontrollerande om jag räknar, får se om det fungerar iaf.
    Min pappa har diabetes och han har varit en vecka på Akkis; han var bla hos dietist och han fick papper om hur han skulle äta och han har gått ner 3 kg på mindre än en vecka genom att följa den planen. Inget märkvärdigt bara reglbundna mål: frulle 7:30, mellis: 9:30, lunch någonstans mellan 11:30-12:30, mellis:14:30, middag:17:30, fika:19:30. Tänkte jag skulle prova och följa hans plan fast med vv mat, vad tror ni?

• Pingst09

Jag har gått på Xenical,m en hjälpte mig inte speciellt mycket.
    Reductil får jag ej utskrivet då jag redan medicineras för högt blodtryck. Här i Jämtland verkar de inte vara så restriktiva vad gäller detta... Tack och lov!
    Ms Tiffany skrev 2008-09-07 14:39:08 följande:

Hej alla, vill börja med att gratulera er som lyckats gå ner- bra gjort!!För mig går det väl inte så bra,är väldigt pressad pga att jag har haft fullt upp med en dunderförkyld familj och studier samtidigt. Har pluggat på nätterna (och ätit) och tagit hand om familjen på dagarna.Har legat stilla på samma vikt men får väl känna mig nöjd över att jag inte gått upp i allafall.Var hos diabetessköterskan och bönade och bad om eductil ännu än gång (frågade min läkare förra året men han ville avvakta då)Hon sa att hon förstod mig och att hon skulle prata med läkaren, men att dom av princip inte skriver ut viktreduceringsmedel, utan man får gå på pulverdiet hos dom istället.Håller dock tummarna att det ska gå vägen denna gång för mig ändå, trots deras "principer".Ni som fått viktreduceringspreparat som Reductil eller Xenical mm av läkare, var bor ni?Själv bor jag i Göteborg och sjukvården här verkar väldigt restriktiv, gäller även andra typer av behandlingar / vård om man tex jämför med tex Stockholm där min syster bor.
  • Pingst09

Här hört ryktas om att det ska starta en buggkurs här i byn där jag bor! Kul!! Jag ska peppa guben min allt jag kan för att vi ska anmäla oss, dels för att det är kul, dels för att det skulle vara ännu kulare att riva av en riktig bugg på bröllopesfesten och sist men inte minst för motionens skull. Det ska vara en blandad grupp med både nybörjare och andra, just för att man bara ska kunna gå dit och ha kul för motionens skull om man vill. Det bästa som hänt här i krokarna på länge!!

• Emma042

Jag har fått min sambo till att vilja gå på danskurs med mig Tyvärr är jag resande i jobbet och då vill man ju inte gå kurser, betala fullt pris o missa halva kursen! Men jag söker nytt jobb o så fort jag fått nåt annat är det vi som skriver in oss! tänkte också bugg, för flåset o sen är det ju kul!

• Anja 19 juli 2008

Tittar in efter bröllopsresan för att sucka av mig lite.

Sedan bröllopet den 19 juli har jag gått upp så mycket som 8,5 kg. Så jä..la trist men jag hittar inte motivationen. Trots att det inte finns någonting jag hellre vill än att väga mina "normala" 60 kilo så väger jag nu 88,5 kg mot 79,8 på bröllopsdagen. Mår pyton av det och kan inte ens fatta hur jag kan gå upp så mycket på så kort tid.

Bara resan (en vecka) har resulterat i 4 kilo pluss och då har vi gått MASSOR, både i städer och i berg + simmat mycket och t.om spelat tennis, dvs rört mig mer än nånsin. (visst, vi har självklart unnat oss mycket god mat, vin och glass men ändå).

Äh jag pallar inte tänka på den här jä..la övervikten, får mig att tjuta. Längtar så enormt mkt till min gamla kropp. Efter de sista barnen ser jag ut som en flodhäst, skäms och är jättemedveten om hur tjock jag är så fort jag går utanför dörren, mår apa över det. Kan inte tänka på något annat. ÄNDÅ klarar jag inte att motivera mig.

VAD ÄR FELET lixom?

• Pentan

Hej!

Kört kombinerad kur Cambridge 3 veckor, gick ned 4 kg. Men det gick trögt sista veckan, så nu i dag kör jag ren kur. Får se om det får fart på fläsket mer ordentligt!

• ansis

Hur går det för er?

Här är det stiltje just nu. Det ska tas nya tag efter att jag blivit frisk igen.

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg