• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • ingenjörsbruden

Måste berätta för er att Herbalife är kanon!
    Får ju äta 1 mål om dagen med kniv o gaffel, sen är det shake till frukost o lunch som gäller!!
    Funkar jättebra! O så knaprar man lite vitaminer o mineraler så man verkligen får i sig allt som kroppen behöver.

Känner mig inte hungrig efter shakarna.....kroppen får sitt så den blir inte hungrig direkt igen......Nutrilette blev jag hungrig efter bara ngn timme.....

Har dock inte tillgång till våg...men jag känner att jag minskar i måtten!!

• Emma042

Jag rasade i vikt av herbalife, så fort jag började käka så smått (alla målen) gick jag upp igen. Men det funkade kanon, för stunden

• pandis81

okej det låter ju både bra och dåligt då.
    Jag fortsätter att inte äta några kolhydrater. Och det funkar bra.

• jessielundh

Jag måste bara tipsa om Gi , Fredrik Paulen.kolla på bokus..

Vi har kört den maten nu i 2 veckor och jag mår mycket bättre.
    Magen har blivit mindre , komme rdock inte väga mig i början då fett omvandlas till muskler.. tror inte på soppor å dylikt utan jag äter 6 ggr om dagen.
    + promenader 4gg i veckan .

Lycka till,

• ingenjörsbruden
    jessielundh skrev 2008-09-17 15:11:11 följande:
    Jag måste bara tipsa om Gi , Fredrik Paulen.kolla på bokus..Vi har kört den maten nu i 2 veckor och jag mår mycket bättre.Magen har blivit mindre , komme rdock inte väga mig i början då fett omvandlas till muskler.. tror inte på soppor å dylikt utan jag äter 6 ggr om dagen.+ promenader 4gg i veckan .Lycka till,
    Jag kör osså GI m Paulún, jättebra!! Har gjort det i snart 3 månader!
    Man mår så mkt bättre o sötsuget har försvunnit!
    GI-mat på kvällen o herbalife morgon o lunch!
    Kesella till fm-fika o em-fika!

Det bästa är att motionera varje dag......o varierat!
    Promenader, stavgång, yoga, styrkträning är vad jag kör.
    Har gått ner 14 kg nu!! O lika mkt till ska det bli!!

Anledningen till att man går upp igen när man kört en "diet" är att man återgår till gamla vanor o att man äter mkt mer kalorier än vad man gjorde under "dieten".....är kroppen svältfödd så börjar den hamstra!!!
    Plus att man unnar sig för att man varit så duktig o gått ner en massa.....helt ok att göra det någon gång...men eg måste man fortsätta att äta få kalorier eller röra på sig ännu mer som kompensation.
    Om man har tänkt sluta med herbalife så bör man göra det under 3 månader annars kommer alla kg tillbaka igen.

Det är jobbigt o tungt som f-n i mellan åt men det GÅR!!!
    Man måste få med psyket osså!!
  • Pearldrop

Säker på at tdet inte är muskler? :O
    Tråkigt att fått en sån "backswing" på viktnedgången, men kämpa på! Tror du är en mkt stark och målmedveten kvinna som inte ger upp så lätt ;)

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-08 16:51:13 följande:

Tittar in efter bröllopsresan för att sucka av mig lite.Sedan bröllopet den 19 juli har jag gått upp så mycket som 8,5 kg. Så jä..la trist men jag hittar inte motivationen. Trots att det inte finns någonting jag hellre vill än att väga mina "normala" 60 kilo så väger jag nu 88,5 kg mot 79,8 på bröllopsdagen. Mår pyton av det och kan inte ens fatta hur jag kan gå upp så mycket på så kort tid.Bara resan (en vecka) har resulterat i 4 kilo pluss och då har vi gått MASSOR, både i städer och i berg + simmat mycket och t.om spelat tennis, dvs rört mig mer än nånsin. (visst, vi har självklart unnat oss mycket god mat, vin och glass men ändå).Äh jag pallar inte tänka på den här jä..la övervikten, får mig att tjuta. Längtar så enormt mkt till min gamla kropp. Efter de sista barnen ser jag ut som en flodhäst, skäms och är jättemedveten om hur tjock jag är så fort jag går utanför dörren, mår apa över det. Kan inte tänka på något annat. ÄNDÅ klarar jag inte att motivera mig.VAD ÄR FELET lixom?
  • Pentan

okej jag har slarvat i en vecka nu...
    Men jag skötte mig riktigt riktigt bra i ca 3½ v, så jag vet vad jag ska göra för att gå ned i vikt!
    Startar om i dag på 102,5 kg - och jag som var på 100 kg prick för 1 v sen... Ja ja bara att köra på nu!!!

Har varit på akademi kliniken för att prata om bukplastik och bröstlyft, sååååå spännande. Ska till Dr igen den 2 dec, så nu ska jag ned minst 10 kg tills dess!!!

• Dristig

Usch! Har haft semester i 2 veckor och gått upp nästan 4! kg... och jag som inte har gått upp något sedan jag startade min viktnedgång i påskas... stått still några veckor men aldrig gått upp... det känns väldigt tungt. Har kört med viktklubben sedan påskas och tänker fortsätta med den men samtidigt är jag lite sugen på att köra ett race med Cambridgekuren =)Ska nog beställa några soppor och pröva när jag får lön nästa vecka. Hade varit skönt att få en kickstart igen med några kg ner innan man återgår till mer vardaglig kost igen. Är det några smaker som ni kan rekomendera (eller inte rekomendera) på soppor och shaker?

• Pearldrop

Låter intressant! Du får gärna berätta mer sen :)

Pentan skrev 2008-09-18 09:26:25 följande:
    okej jag har slarvat i en vecka nu...Men jag skötte mig riktigt riktigt bra i ca 3½ v, så jag vet vad jag ska göra för att gå ned i vikt!Startar om i dag på 102,5 kg - och jag som var på 100 kg prick för 1 v sen... Ja ja bara att köra på nu!!!Har varit på akademi kliniken för att prata om bukplastik och bröstlyft, sååååå spännande. Ska till Dr igen den 2 dec, så nu ska jag ned minst 10 kg tills dess!!!
  • Pillan74

Åh en sida för mig, startade på 95 kg för ett år sedan, gick ner på att det par månader till 88 kg, sen kom julen.... Bestämde mig på semestern att nu får det vara nog. Vägde in mig på 93 kg på VV, idag 3 veckor senare är jag nere på 89 kg. Ska gifta mig 10 nov så jag ska försöka att komma ner lite till tills dess, underbart vore om jag kom ner till 80 kg men det blir nog svårt. I slutändan ska jag ner till minst 75 kg i allafall, skulle dock vara underbart att komma under 70 kg, det var det många år sedan. Har provar flera gånger att gå ner i vikt men aldrig rikgt kommit i mål. Men denna gång ska jag i mål, har bestämt mig. Orkar inte en til sommar med ångest! kram på er alla och lycka till!

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg