• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • ansis

Hej.

Jag hänger gärna här med er om jag får.
    Jag väger nu 117 kg (har vägt 125 kgså jag är på väg ner) och vill gå ner till ca 70 kg.

Vi planerar att gifta oss den 1 augusti 2009 och jag hoppas att jag har hunnit en bra bit på vägen till dess.

Vill gärna börja träna men drar mig för det eftersom "alla" andra redan är så smala på träningsstället. Ska försöka bege mig ut på powerwalks istället.

Mitt stora problem är annars att jag ÄLSKAR choklad och ska försöka ha en "vit" månad.

• Anniis

Har precis tryckt i mig en calzone och har nu sk pizza ångest

• Pingst09

LCHF står för Low Carb High Fat
    Alltså fullfeta mejeriprodukter och inga kolhydrater. Man ska kolla så att livsmedlen inte har högre kolhydratinnehåll än 5% alltså 5gkolhydrater/100g vara.
    Sedan är det bara ovanjordgrönsaker som gäller, inga rotfrukter...

gusdanima skrev 2008-08-28 20:05:27 följande:
    Vad är LCHF?Har funderingar på att prova viktklubb på aftonbladet. Någon som testat? Är det bra?Mumriks blivande fru skrev 2008-08-28 19:47:02 följande:
  • Ms Tiffany

Hej alla,
    vill gärna vara med i tråden också.
    Planerar att gå ned ca 20 kg till 60 kg. Är väldigt kort så enligt BMI ska jag väga mellan 53 och 68 kg.
    Är också diabetiker som har blivit värre sen min senaste graviditet. Har därför behövt ta stora mängder insulin som i sin tur har gjort att vikten skjutit upp ännu mer.
    Jag tycker det är så tråkigt att man som diabetiker inte får så mycket förståelse av samhället att ökade insulinhater hör ihop med ökad vikt. Dom flesta verkar tro att man som diabetiker är lat och gillar att äta sötsaker och därför fått sin sjukdom...
    Min stora last är att jag gillar att äta på kvällen, då barnen gått och lagt sig och man får lite lugn och ro. Kan då tex äta upp middagsresterna osv.-inte bra jag vet
    Jag försöker nu sluta med kvälls och nattätandet. Dessutom äter jag endast frukost och middagmat, de andra måltiderna har jag bytt ut mot nutrilett.
    Vet någon var man kan köpa cambrigekuren om man inte har kreditkort och kan köpa det från nätet?
    Började i förrgår och hoppas att jag fixar detta.

• pandis81

men det är grönsaker som gäller.
    idag så åt vi hemmagjorde köttbullar och stekta grönskare. det var riktigt gott.
    jag hade även avocado till. det är bara min dotter som får pasta till också men även hon äter grönsakerna.

efternamnsbyte skrev 2008-08-28 21:54:42 följande:
    LCHF står för Low Carb High FatAlltså fullfeta mejeriprodukter och inga kolhydrater. Man ska kolla så att livsmedlen inte har högre kolhydratinnehåll än 5% alltså 5gkolhydrater/100g vara.Sedan är det bara ovanjordgrönsaker som gäller, inga rotfrukter...
  • ElinDLB

Har nyligen börjat träna igen efter lång tid utan träning. För cirka 2 år sedan gick jag ner 16 kg och det via träning och regelbundna mattider. Sedan bytte jag p-piller vilket gjorde att jag gick upp i vikt riktigt fort och så slutade jag träna ordentligt och som grädde på moset så började jag jobba natt och det är verkligen inte bra gällande att hålla vikten.

Så nu ska jag gifta mig nästa år och nu har jag börjat träna igen och äter betydligt mindre och har nu snart gått ner 3 kilo och vill gå ner minst 20 kg och jag ska lyckas helt enkelt! HAr konstigt nog inte tyckt att det har varit svårt med maten dvs att jag har varit för sugen på saker. Har märkt hur otroligt envis man kan vara bara man verkligen vill!

Men lycka till allihop vi ska lyckas!

• gottelina

Klart jag styrketränar också men måttligt. Jag har PCO-s och då bygger man ofta muskler på ett manligt vis. Min syster lider av samma sak och när hon började simma så ökade genast hennes överarmsmått med 2 cm (alltså inte från en dag till en annan men ganska snabbt) Själv gick jag upp i vikt när jag simmade. det som funkade bäst för mig var löpning i kombination med vattengympa. Löpningen fick jag ont i knäna av så därför kör jag med cross trainern för den är skonsammare.

ingenjörsbruden skrev 2008-08-28 17:42:58 följande:
    Klart du ska styrketräna!!! Ska försöka förklara......tex om man springer så förbränner du x kalorier under tiden som du springer o så y timmar efter.....men om du stryrketränar så förbränner du ca 1/2x under tiden du tränar men sen forstätter förbränningen i yyy timmar efteråt..... Hänger ni med?! Det allra bästa för kroppen o för en optimal viktnedgång är en varierad träning tillsammans med bra kost....i dagens samhälle där många sitter på kontor så behövs verkligen styrketräning för bål, rygg o armar....annars är risken stor att man får problem i framtiden.....O sen en annan sak med styrketräningen.....man blir inte biffig o får stora muskler.... O om man har mer muskler på kroppen så förbränner man mer!! Nä nu ska jag sluta...låter ju som en jäkla moraltant!! Om man har svårt att låta bli socker o bröd osv så är GI super!!!
  • gottelina

Jag köpte camebridge från nätet och jag har inte kreditkort. Jag gjorde en förskottsbetalning. Det var fraktfritt och varorna kom på 3 dar.

Ms Tiffany skrev 2008-08-28 22:42:15 följande:

Hej alla,vill gärna vara med i tråden också.Planerar att gå ned ca 20 kg till 60 kg. Är väldigt kort så enligt BMI ska jag väga mellan 53 och 68 kg.Är också diabetiker som har blivit värre sen min senaste graviditet. Har därför behövt ta stora mängder insulin som i sin tur har gjort att vikten skjutit upp ännu mer.Jag tycker det är så tråkigt att man som diabetiker inte får så mycket förståelse av samhället att ökade insulinhater hör ihop med ökad vikt. Dom flesta verkar tro att man som diabetiker är lat och gillar att äta sötsaker och därför fått sin sjukdom...Min stora last är att jag gillar att äta på kvällen, då barnen gått och lagt sig och man får lite lugn och ro. Kan då tex äta upp middagsresterna osv.-inte bra jag vet Jag försöker nu sluta med kvälls och nattätandet. Dessutom äter jag endast frukost och middagmat, de andra måltiderna har jag bytt ut mot nutrilett.Vet någon var man kan köpa cambrigekuren om man inte har kreditkort och kan köpa det från nätet?Började i förrgår och hoppas att jag fixar detta.
  • Ms Tiffany
    gottelina skrev 2008-08-28 23:17:40 följande:
    Jag köpte camebridge från nätet och jag har inte kreditkort. Jag gjorde en förskottsbetalning. Det var fraktfritt och varorna kom på 3 dar.
    Tack för ditt svar. På vilken site handlade du på?
  • Mumriks blivande fru

Kolla kolhydrater i fokus hemsida. Sten Sture Skaldeman och Annika Dahlkqvist. Läs på ordentligt innan ni börjar. Lars-Eriks Litsfeldts bok Ät fet mat förklarar ALLT om hur det fungerar med ketos och fet/protein drift. Efter att ha läst på några dagar så inser man att alla som säger "man MÅSTE äta kolhydrater" och "jag MÅSTE äta var fjärde timme" inte har en susning om vad dom pratar om och endast har svalt livsmedelsverkets rekommendationer (som vi alla vet ändras varje decenium).

Ledsen om jag låter hård, men jag har själv varit överviktigt och provat piller, viktklubbar, flygvärdinne dieten, fastekurer och allt annat trams och det fungerar inte i längden. Om det gjorde det så skulle ju dessa metoder försvinna efter ett tag eftersom alla tjocka blivit smala och så är det ju inte. Det finns en anledning att det finns ett uttryck som heter jo-jo bantning.

Go for it girls! Ni kommer att klara det

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg