• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • mysifer

0.7 kg minus för mig på en vecka faktiskt. men ska börja anstränga mig ordentligt med motionen och maten så blir det kanske lite mer nästa vecka.

• Pentan

Måste oxå bättra min motion. Springa efter bebis och sköta ett hem är dock oxå träning!

• Efter 11 år är det min tur

Från 87,6 till 85,9 på en vecka det känns bra Nu fick jag tillbaka motivationen
    Skall städa huset och då kanska man gör av med lite

• Efter 11 år är det min tur

Och grattis och stor kram till alla som kämpar ink. mig själv

• Pingst09

Själv stod jag still från förra veckan. Bättre än plus men lite trist ändå. Har ju inte kunnat promenera något just pga av hemsk förkylning. Men nu har jag gått i två dagar i alla fall...
    Tänkte försöka dra ner på kolhydrater jag med men det är inte så lätt. Är diabetiker så det vore ju gött om det funkade bra. Men blir jag låg i sockret (som jag blir ibland)är det mest kolhydrater som gäller. Eller ja, jag blir så knasig att det enda jag får i mig är mackor tyvärr

• Pearldrop

Men är man diabetiker så MÅSTE man ha i sig ordentligt med mat, man får motionera lite mer isf då :)
    Se alternativa lösnignar.

Har du varit hos en dietist? De kan ju ge bättre råd vad det passar en diabetiker :)

efternamnsbyte skrev 2008-08-26 11:34:49 följande:
    Själv stod jag still från förra veckan. Bättre än plus men lite trist ändå. Har ju inte kunnat promenera något just pga av hemsk förkylning. Men nu har jag gått i två dagar i alla fall...Tänkte försöka dra ner på kolhydrater jag med men det är inte så lätt. Är diabetiker så det vore ju gött om det funkade bra. Men blir jag låg i sockret (som jag blir ibland)är det mest kolhydrater som gäller. Eller ja, jag blir så knasig att det enda jag får i mig är mackor tyvärr
  • Pingst09
    Pearldrop skrev 2008-08-26 12:50:20 följande:
    Men är man diabetiker så MÅSTE man ha i sig ordentligt med mat, man får motionera lite mer isf då :)Se alternativa lösnignar.Har du varit hos en dietist? De kan ju ge bättre råd vad det passar en diabetiker :)
    Jag vet hur en diabetiker ska äta. Och jag vet att jag även står på ganska höga insulindoser vilket gör det ännu svårare att tappa vikt. Men att utesluta kolhydrater gör att man inte behöver lika mycket insulin och det ena ger det andra (förhoppningavis)
    Och ja, jag har varit till ett otal dietister och sedan ett par år tillbaka har jag sagt att jag inte vill träffa dem mer. Det ger mig ingenting att de sitter och säger att jag är tjock och vilka följder det kan få. Det vet jag redan...
  • lönnsjö
    efternamnsbyte skrev 2008-08-26 11:34:49 följande:
    Själv stod jag still från förra veckan. Bättre än plus men lite trist ändå. Har ju inte kunnat promenera något just pga av hemsk förkylning. Men nu har jag gått i två dagar i alla fall...Tänkte försöka dra ner på kolhydrater jag med men det är inte så lätt. Är diabetiker så det vore ju gött om det funkade bra. Men blir jag låg i sockret (som jag blir ibland)är det mest kolhydrater som gäller. Eller ja, jag blir så knasig att det enda jag får i mig är mackor tyvärr
    Jag är oxå diabetiker, typ1.Förstår hur du känner. Det är lite jux innan man har blodsockret och insulinet i balans. Ändrar man på det ena så stämmer inte det andra osv. Jag räknar points och det fungerar bra. Visst har jag fått en eller två insulinkänningar men det är väl som sagt innan man har justerat insulinet, mate och motionen. Det kan ju ta lite tid. Kämpa på och lycka till!
  • Pearldrop

Jag menade bara väl.... :(
    Min mor är diabetiker så jag vet hur det är, när hon fick börja med insulin istälelt för tabletter så gick hon upp 10kg i ett nafs..

Och jag jobbar även en hel del med diabetiker, eftersom jag är undersköterska.

Så det var absolut inget illa menat?

efternamnsbyte skrev 2008-08-26 14:30:16 följande:
    Jag vet hur en diabetiker ska äta. Och jag vet att jag även står på ganska höga insulindoser vilket gör det ännu svårare att tappa vikt. Men att utesluta kolhydrater gör att man inte behöver lika mycket insulin och det ena ger det andra (förhoppningavis)Och ja, jag har varit till ett otal dietister och sedan ett par år tillbaka har jag sagt att jag inte vill träffa dem mer. Det ger mig ingenting att de sitter och säger att jag är tjock och vilka följder det kan få. Det vet jag redan...
  • CattaKalas

+0.2 sen förra veckan... Får va nöjd med det. Går hemma med sjukt barn å attans va jag e i skåpen å river. Bättre när jag jobbar med mat på fasta tider å så rör jag mig en del på jobbet. Fast jag har haft tid att laga bra mat, det är småätandet som förstör... Ikväll blir det räkkryssning med arbetskamraterna, trevligt! Det är många som varit jätteduktiga här på tråden, stort grattis å fortätt kämpa! Ha´de gott =)

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg