Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.
Ngn mer???
Jag vägde 70kg för bara några månader sedan efter att ha gått på GI i ett halvår... men sedan under våren brakade allt lös igen och nu väger jag runt 77-78. Träffade killen med stort K i januari och sedan dess har det blivit MÅNGA goda middagar och alldeles för många ostsmörgåsar (smörgåsar är min absolut största svaghet... gärna med MYCKET smör och MYCKET ost på).
Men nu så- nu har vi bestämt oss för att vi ska gifta oss i januari och jag skulle så gärna vilja kunna känna mig bekväm i kläderna igen... målvikten är runt 65 men jag skulle vara nöjd med 70 också.
Frågan är om GI är rätt väg den här gången också... kommer bli mycket svårt eftersom min pojkvän lagar så mycket god mat som nästan alltid innehåller kolhydrater (främst pasta då....). Och att äta tillsammans är ju så himla mysigt så det vill man ju inte skippa...
hej.
jag har hoppar också på den här tråden nu, har varit inne och kollat i den många gånger och läst vad ni har skrivit men inte fått ändan ur vagnen att skriva något till er.
Men så i måndags så gav jag mig fan på att nu ska jag ta tag i min vikt och började då äta enligt en sida som jag har hittat här på nätet.
Det är inga/låga kolhydrater och dessto mer sallad och annat gott.
För vi har satt som mål att vi ska gifta oss i april 2010. Så jag har ju ett tag på mig men jag vill gå ner i vikt ganska snabbt och så istället hålla mig där.
jag vägde 79 i måndags och igår när jag vägde mig så vägde jag 78,3 så det är ju en bra början.
Men jag har också en stor last i vad det gäller bröd. och framförallt haft en period på kexchoklad. vilket inte alls är bra.
Men nu har jag inte ätit det sen i måndags och det går ganska bra. känner suget men ändå inte.
Idag så har jag ätit.
fil med bär i till frukost och ett.
mellan mål där mellan var en banan och morötter.
lunch var kyckling,sallad,avokado
mellanmål blir morötter
middag blir hemmagjorda köttbullar och ugnstekta grönsaker till mig och pasta till mannen och dottern.
Det är ju dom små tipsen som man har fått som gör det lite lättare. tex att dijon senap höjer GI värdet.
Oj vad mycket svammel det blev, eller rent skitsnack. men jag hoppas att vi kan vara med och peppa varandra så att vi kan nå våra mål inför våran stora dag.
Jag har en träningsmaskin hemma som jag har kommit igång på bra också det underlättar kan jag lova när man har småbarn. istället för att komma iväg till gymmet.
Idag har ja syndat.... vi vart sjuka å ja hade inte mat planer på att ja å min son skulle vara hemma... så det blev mat med kolhydrater.... men ja kanske brände bort dom när ja städa tomten efter takläggarna...
Snart blir det bättre, just nu e vi så trötta efter jobb för att sen komma hem å städa trädgården... men de e snart klart. Då blir det promenader å tyngdlyft nere i källarn. Vi e ju två om det så på så sett blir det roligare....
Ni skulle sett min karl när han ställde sig på vågen, va han skämdes han hade inte vägt sig mer än ett år... Han ville inte se sanningen.. Men nu e han så glad åt sina GI frukostar, så detta kan nog bli bra.
Är det nån annan som kör på GI å har något bra recept att dela med sig av blir ja jätte glad fantasin tar fort slut...
vad äter han som GI frukost???
Jag introducerade min vän för LCHF och hon hade ca 30kg övervikt. Hon har nu gått ned 15kg på under två månader och håller vikten. Träffade henne i förra veckan och hon såg fantastisk ut!
Ett tips bara!
wow
det var verkligen bra..
vad äter hon då??
det är det jag försöker med. Men jag vet inte om jag kommer att lyckas så bra. men jag hoppas det.
Men vet du lite av vad hon äter.
Mumriks blivande fru skrev 2008-08-28 19:47:02 följande:
min gubbe å ja börja ju med detta i måndags, så hitills har det bara blivit bacon med äggröra å hans favvo omellett med stekt bacon å lök på...
själv kan jag inte äta sånt till frukost utan äter GI knäcke.
men fler tips behövs.
Vad är LCHF? aldrig hört talas om den...
Vad är LCHF?
Har funderingar på att prova viktklubb på aftonbladet. Någon som testat? Är det bra?
Mumriks blivande fru skrev 2008-08-28 19:47:02 följande: