• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • Pingst09

Förlåt, jag menade inte att låta irriterad (när jag nu läste det jag skrivit kändes det som så....)
    Förstår att det är fler än mig som vet hur det är att vara/vara anörig till diabetiker.

Pearldrop skrev 2008-08-26 21:16:17 följande:
    Jag menade bara väl.... :(Min mor är diabetiker så jag vet hur det är, när hon fick börja med insulin istälelt för tabletter så gick hon upp 10kg i ett nafs..Och jag jobbar även en hel del med diabetiker, eftersom jag är undersköterska.Så det var absolut inget illa menat?
  • Pentan

Yes! I måndags vägde jag 101,5 kg och i dag torsdag smygvägde jag mig och ligger nu på 100,9 kg!!

• Mermaidia

Hej, alla duktiga!

jag är en tvåbarnsmamma med övervikt på ca 20 kg.Väger 80 och ska ner till 60 tänkte jag( är kort, så om jag ska ha normalt BMI får jag högst väga 62kg. Menjag är trött på att laga mat på dagarna (är sjukskriven för värk kroppen. Jätteviktigt att jag går ner i vikt, kanske kan det hjälpa?!?, så jag tänkte byta ut lunchen mot en naturdiet shake och äta middag sedan när mannnen och barnen kommer hem istället...

Är det någon som har en aning om hur många points en naturdiet shake innehåller? Jag har en pointskalkylator, men displayen har gått sönder...

• Cantaton

Hej, hej. Har sneglat på trådrubriken länge, men inte klickat förrän nu. Kanske värt att hänta lite här! Jag väger 92,8 (har gått ner från 94 än så länge) och vill ner till 73 (och såsmåningom 69).

• Emma042

Hej Hallå! Väger 102 ska ner til 70-75, det är fortfarande ett par kg för mycket men sist jag vägde 75 tyckte jag själv att jag var urläcker *skrattar*

Har tagit språnget och skrivit in mig på xtravagaza, ska börja v 38 så just nu taggar jag upp mig som sören, nu är det ett livsändrande beslut jag tar. Sambon min säger att han kör igång samtidigt som mig, dock "bara" med nyttigare mat.

• Jiel o Deps

Hej! Ligger på ungefär 98,5 kg (har vägt 101 kg) just nu och har pendlat en hel del den senaste tiden. I dag började jag, efter en del tips, med en ren kur av cambridge. Ska äta det en vecka för att jag känner att jag behöver få en kicka i rätt riktning. Sedan ska jag övergå till vanligt hederligt slit för att försöka komma i form till vårat bröllop nästa år.
    Det är så inspirerande att läsa hur andra lyckas gå ner, därför tittade jag in.

• lönnsjö
    zsandora skrev 2008-08-28 12:08:49 följande:
    vad e xtravagaza?
    Det är ungefär som viktväktarna men med pulverdiet. Man får råd och vägledning och blir peppad av konsulent och andra deltagare. Gick själv förra året och det fungerade bra...gick tyvärr upp allt. Men är man bara motiverad och envis fungerar det bra.
  • lönnsjö

Idag var det vägning. Det visade -0,5 kg. Får jag vara nöjd med för jag fuskade en del i helgen. Har hittat min drömklänning så nu är jag motiverad som sjutton

Mermaidia: Det går kanske att räkna ut pointsen på vv:s hemsida? Jag har ingen pointskalkylator, annars hade jag gärna räknat ut det åt dig.
    Ha det gott alla goa kämpar!

• gottelina

Hej! Hoppar på denna tråden. Väger just nu 93,9. Har vägt ca 112 som mest ,en 106,6 i februari då jag började min strävan mot ett lättare liv i denna omgång. Mitt första mål är 86 för det är den gräns min gynläkare har satt innan hon skickar vår remiss till Curakliniken. Jag var nere på 91,4 och vände innan sommaren men sen tog det tvärstopp. Har nog nått en platå men jag vet inte riktigt hur jag ska hitta kraft för att fortsätta. Har börjat träna på gym men ska ju helst inte bygga för mycket muskler heller i detta skedet. Får hålla mig till roddmaskinen eller cross trainern så länge. Oj vad jag svamlar. Dags att återgå till jobbet.

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg