• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • Mumriks blivande fru

Btw, ni som säger att ni inte kan äta ägg och bacon till frukost - jag sa likadant, men det går över. Efter någon månad längtar man efter det. Tänkt på att om ni äter gi-bröd, müsli och liknande till frukost så är det ändå MYCKET kolhydrater i dem och det drar igång blodsockerkarusellen redan innan man lämnat hemmet på morogonen vilket kommer att leda till hunger och i värsta fall fikabröd, stor lunch etc. Efter att ha kört LCHF i några månader kan jag nu äta två ägg till frukost och stå mig till klockan ett på dagen utan att känna minsta hunger.

Oj, vad långt det blev. Sorry, men jag brinner för detta eftersom jag VET att det fungerar.

• Pentan

Härligt med någon som är inne på samma linje som mig! Är så svårt att få stöd bland alla kolhydratsfanatiker (inte ni tjejer här!! Utan i min omgivning)
    Skaldeman är sååååå bra!! Har alla hans böcker, och det fungerar verkligen!!
    Det är så jag äter nu.

Mumriks blivande fru skrev 2008-08-29 08:33:38 följande:

Kolla kolhydrater i fokus hemsida. Sten Sture Skaldeman och Annika Dahlkqvist. Läs på ordentligt innan ni börjar. Lars-Eriks Litsfeldts bok Ät fet mat förklarar ALLT om hur det fungerar med ketos och fet/protein drift. Efter att ha läst på några dagar så inser man att alla som säger "man MÅSTE äta kolhydrater" och "jag MÅSTE äta var fjärde timme" inte har en susning om vad dom pratar om och endast har svalt livsmedelsverkets rekommendationer (som vi alla vet ändras varje decenium).Ledsen om jag låter hård, men jag har själv varit överviktigt och provat piller, viktklubbar, flygvärdinne dieten, fastekurer och allt annat trams och det fungerar inte i längden. Om det gjorde det så skulle ju dessa metoder försvinna efter ett tag eftersom alla tjocka blivit smala och så är det ju inte. Det finns en anledning att det finns ett uttryck som heter jo-jo bantning.Go for it girls! Ni kommer att klara det
  • Pentan

Välkomna alla nya tjejer!!!
    Härligt, nu kan ni skriva av er både bra och dåliga saker som händer er inom matväg!

• Dristig
    gusdanima skrev 2008-08-28 20:05:27 följande:
    Vad är LCHF?Har funderingar på att prova viktklubb på aftonbladet. Någon som testat? Är det bra?Mumriks blivande fru skrev 2008-08-28 19:47:02 följande:
    Hej!
    Jag är medlem i viktklubb och har varit med sedan påskas 2008, tycker att det fungerar bra och man går ner i vikt, långsamt och i hållbart (hoppas jag) ingen mat är förbjuden och man lägger själv in allt man äter under dagen och ser hur mycket kalorier det innehåller. Bra, enkelt och lärorikt. Men letar man efter drömkurer som gör att man går ner i vikt fort är inte detta modellen. Sedan i påskas har jag gått ner 17 kg och det är ganska mycket i sig men jag ska gå ner 50kg så det är en bra bit kvar... men jag skyndar långsamt.
  • drombrollop

Ingenjörsbruden: jag är tyvärr den ultimata experten på undanflykter... skulle jag be min älskade pojkvän om hjälp med det där så skulle han vara den förste som ställde upp. Problemet (som jag ser det) är nog min bristande karaktär. Jag är USEL på att komma igång. Och jag är usel på att inte tafsa på smörpaketet och osten om de väl finns i kylen. Ber jag min pojkvän om att vi bara ska ha nyttiga saker i kylen så skulle han ställa upp utan problem, det vet jag. Men tyvärr har jag hamnat i den klassiska "jag börjar imorrn" eller "okej, måndag är en ny vecka, ny start." och så kommer aldrig den där måndagen när man verklgien sätter igång.

Har tänkt börja gå hem från jobbet varje dag dessutom men som det känns just nu vill jag bara hem och gosa med min pojkvän mycket hellre än att spendera en timme med och promenera. jag vet, jag är patetisk ibland :)

Har till och med gymkort och simkort som jag använt ca tre gånger de senaste månaderna...

Hur länge har du kört GI?

ingenjörsbruden skrev 2008-08-28 13:38:39 följande:
    Ser inga som helst problem med att köra GI nu med för dig....man får ju välja bort pastan o ha andra alt....är han MANNEN så borde han väl osså ställa upp o hjälpa till!!Jag kör GI o mannen kompletterar med pasta/ris/potatis....o det funkar bra!!! Men det absolut viktigaste är ju träningen.....tränar man massor så kan man äta nästan allt.... Men vem har tid till så mkt träning?!
  • gottelina

www.nailsbodybeauty.se
    Man fick fylla i ett formulär på nätet. En hälsodeklaration. Sen var det bara att beställa.

Ms Tiffany skrev 2008-08-29 00:45:04 följande:

Tack för ditt svar. På vilken site handlade du på?
  • pandis81

Men äter du enligt LCHF och utesluter kolhydrater?
    Jag äter ägg och bacon till frukost men jag försöker att hoppa över kolhydrater. i alla fall i bröd,pasta,ris och sånna saker.
    Tycker att det går hyfsat bra i alla fall.

Mumriks blivande fru skrev 2008-08-29 08:36:59 följande:

Btw, ni som säger att ni inte kan äta ägg och bacon till frukost - jag sa likadant, men det går över. Efter någon månad längtar man efter det. Tänkt på att om ni äter gi-bröd, müsli och liknande till frukost så är det ändå MYCKET kolhydrater i dem och det drar igång blodsockerkarusellen redan innan man lämnat hemmet på morogonen vilket kommer att leda till hunger och i värsta fall fikabröd, stor lunch etc. Efter att ha kört LCHF i några månader kan jag nu äta två ägg till frukost och stå mig till klockan ett på dagen utan att känna minsta hunger. Oj, vad långt det blev. Sorry, men jag brinner för detta eftersom jag VET att det fungerar.
  • Mumriks blivande fru

Jag utesluter nästan alla kolhydrater förutom grönsaker och vissa mjölkprodukter som har kolhydrater. Jag äter fett och inga light produkter.

• This Is Me Now

Här kan du köpa Cambridge och inte betala med kort:
    www.cambridgesoppan.se

Lycka till!

Ms Tiffany skrev 2008-08-28 22:42:15 följande:

Hej alla,vill gärna vara med i tråden också.Planerar att gå ned ca 20 kg till 60 kg. Är väldigt kort så enligt BMI ska jag väga mellan 53 och 68 kg.Är också diabetiker som har blivit värre sen min senaste graviditet. Har därför behövt ta stora mängder insulin som i sin tur har gjort att vikten skjutit upp ännu mer.Jag tycker det är så tråkigt att man som diabetiker inte får så mycket förståelse av samhället att ökade insulinhater hör ihop med ökad vikt. Dom flesta verkar tro att man som diabetiker är lat och gillar att äta sötsaker och därför fått sin sjukdom...Min stora last är att jag gillar att äta på kvällen, då barnen gått och lagt sig och man får lite lugn och ro. Kan då tex äta upp middagsresterna osv.-inte bra jag vet Jag försöker nu sluta med kvälls och nattätandet. Dessutom äter jag endast frukost och middagmat, de andra måltiderna har jag bytt ut mot nutrilett.Vet någon var man kan köpa cambrigekuren om man inte har kreditkort och kan köpa det från nätet?Började i förrgår och hoppas att jag fixar detta.
  • Ms Tiffany

Tack Pentan
    Tack också This Is Me Now och gottelina för era tips!
    Ska ta och beställa så fort jag fått studielånet.
    Nutrilett är inte så jättegott... Fast igår köpte m2b nutrilettbars till mig, det var jättebra då jag var så himla sugen på choklad.
    Jag äter ju vanlig mat till frukost och middag, men efter att ha sett era inlägg om GI maten funderar jag på om jag inte ska gå över till detta då jag äter, eller kan det bli för tufft för kroppen?
    Vad tror ni?
    Vill ju inte gå ut för hårt för då tappar jag lusten om jag känner mig själv.
    Hur går det för er alla?

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg