• Pentan

Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg

Ett ställe för oss lite tyngre brudar som vill gå ned i vikt!
    själv väger jag ca 105 kg och vill ned till runt 70-75 kg.

Ngn mer???

• Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg
  • ElinDLB

Hmm var ett tag sen jag skrev här eller ja några veckor sen men är så glad idag! När jag steg på vågen så såg jag att jag hade gått ner 7 kg! Så jag närmar mig mitt på på -20 kg! Ska visserligen gifta mig nästa år i september men vill absolut inte behöva stressa för att gå ner sen ska man ju absolut inte glida runt bara för det men iaf! Hihi var tvungen att dela med mig av för min del glada nyhet!

• Dristig

ElinDLB: har du gjort något särskillt för att gå ner i vikt eller bara det gamla hederligare med mindra kalorier och mer motion? (låter så himla enklet när man skriver det)

ElinDLB skrev 2008-09-19 11:46:33 följande:
    Hmm var ett tag sen jag skrev här eller ja några veckor sen men är så glad idag! När jag steg på vågen så såg jag att jag hade gått ner 7 kg! Så jag närmar mig mitt på på -20 kg! Ska visserligen gifta mig nästa år i september men vill absolut inte behöva stressa för att gå ner sen ska man ju absolut inte glida runt bara för det men iaf! Hihi var tvungen att dela med mig av för min del glada nyhet!
  • fröken sjunfors

Vet inte ifall någon redan frågat det här i tråden innan, men går någon hos viktväktarna? Jag gick där för några år sedan, men slutade när de började med det "nya" systemet, och tog bort att man fick ett häfte varje vecka/gång man var där.. Kändes onödigt för mig då att gå där, och dessutom trodde jag att nu minsann skulle jag klara mig själv. Hade en identitetskris förra året då jag fick sluta som djurskötare p.g.a. allergi, och sedan dess har allt gått utför! Nu funderar jag på att börja på VV igen, men vill gärna höra utav någon ifall man får häften varje gång (gav mig en otrolig kick!) eller hur det fungerar nu. Tacksam för svar! (lite OT men jag hoppas det är okej)

• Anja 19 juli 2008

Pearldrop

OM det vore så väl Nädå, det är fett, vilket jag känner och ser precis överallt... var på väg mot drömmen som är 70 kg (tänker inte ens i banorna att väga 60 igen för då blir det övermäktigt) och vägde knappt 79 på bröllopsdagen, men är nu uppe på 89 och känner varken motivation eller ork. Surfar runt på läkarsidor och plastikoperationssidor i ren uppgivenhet och drömmer om att vinna en massa pengar så att jag bara hade kunnat få tillbaka min gamla kropp utan ansträngning, för allt kämp och slit för att sedan gå upp supersnabbt igen utan att jag ens missköter mig utan bara äter "normalt", det gör mig tokig.

Inte klarar jag att gå ner långsamt heller för när jag inte gör det på ett drastiskt sätt så klarar jag det inte, utan slinter till höger o vänster hela tiden, lägger till en kaka här, en bulle där, en glass där. Måste göra det helt TVÄRT och extremt för att det ska ens ska gå, och då går man ju upp så fort man börjar äta måltider igen och allt sug rusar tillbaka med råge.

Det här med övervikt kan driva en till vansinne. Det påverkar mig hela tiden, jämt och gör att jag känner mig mindre värd, fast jag vet att det inte borde vara så.

Helt puckat verkligen...

Ni är så gulliga som peppar här inne men just nu är jag riktigt urusel på att orka att ens tänka på vikt eller matintag. Jag frossar i ren självömkan. Patetiskt och jag är helt medveten om detta.

Någon som har försökt gå ner i vikt med KBT (kognitiv beteende terapi)?? Är jättenyfiken på detta då jag tror att allting sitter i tänket, men att själv ändra sitt tankesätt är ju inte lätt. Skulle nog behöva någon sådan hjälp, tror dock inte det är så lätt att få den.

Klarar inte detta själv har jag insett. Det krävs mer, jag faller gång på gång och blir mer och mer deppig för varje gång, känner mig misslyckad och värdelös. Klarar inte med fler misslyckanden känner jag.

Usch ja, det här med vikten kan verkligen svänga. För bara några månader sedan var jag superpeppad och käkade cambridge och nutrliett och gi och allt vad det nu var och gick ner iallafall 7 kg, från 86 till 79 och sen PLOFF upp till 89 och närmar mig min maxvikt på 95 kg som jag vägde efter minipillerna (som jag åt efter tredje barnet) som fick mig att gå upp 25 kg.

Varför så lätt att gå upp men så svårt att gå ner? Önskar det var tvärtom.

JÄttemegapepp till alla er härinne som är superduktiga och som har motivationen och karaktären. Det är härligt när man har flyt. Se till att inte ge upp.

• Pentan

Kan inte göra mer än att hålla med Anja här ovan... Det är TUFFT att gå ned i vikt!!! Det är GRYMT svårt ibland!!!!

MEN...Jag har startat om på ny kula i dag!!!!!

Åker upp och ned på vågen hela tiden, bara små ändringar som inte gör mycket i det långa loppet. Men i dag hoppas jag att det är omstarten för mig som ska ge resultat!

Omstarten som ska ge mig det jag önskar och är värd att ha - självrespekt och känna kärlek till mig själv och min kropp.

Jag är inte värdelös, alltså lika bra att fortsätta äta...
    Jag är inte ful och dum, alltså behöver jag inte trycka i mig de där kakorna...
    Jag är värdefull, därför ska jag ge mig själv en kropp att älska!!

Så nu hoppas jag att fler av er härliga tjejer hoppar på mitt tåg!! För slutstation är heter ÄNTLIGEN TYCKER JAG OM MIG SJÄLV!!!!!

• Anja 19 juli 2008

AMEN

Du är klok du...

själv kämpar jag för att hitta NÅGON form utav motivation men just nu känns den avlägsen.

Vet ju att den dyker upp plötsligt så jag är ändå vid relativt gott mod.

• Pentan

Ja Anja det inte lätt...

Hoppas du hittar din motivation snart, för man mår så jäkla mycket bättre när man väl har satt igång! Grattis till ditt bröllop!! Såg de fina bilderna, måste ha varit en underbar dag!!

• Pentan

Jag har kört ren kur med Cambridge, måltidsersättning i 2 veckor och gått ned 9 kg!

Svar på tråden Tråd för oss tjejer som vill ned lite mer i vikt, mellan ca 20-45 kg