• _elin_

    någon med erfarenhet av viktklubben?

    precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

    Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

    många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

  • Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • Skottdagen2008

    Jo, det stämmer, fast är en DD lika med E? Konstigt att de eg. har två bokstäver. Ja, med hänsyn till hur många kg du har losat tycker man ju att boobsen skulle ha minskat en kupa i alla fall. Själv trodde jag att de ksulle bli mindre efter amning inte större än de var innan. Fast det är ju klart, jag vägde ju lite mindre före graviditet och det är ju dit jag är på väg innan nästa bebis, dvs om typ 1-2 år är jag väl gravid igen förhopningsvis. Ska ta det EFTER bröllopet.

  • 16 aug

    en fråga.. i många recept står det att man ska ta kaffegrädde? Är det sämre med Matlagningsgrädde 4 %? Vi har senaste 2 v börjat med bara lättmjölk, är det dumt kanske?

  • viktualia

    16 aug - för att få maten god brukar jag använda Keldas Laga Lätt som innehåller 5% fett. Kaffegrädde innehåller 12% (åtminstone Arlas variant). Jag tycker att det är onödigt att använda gräddprodukter med högre fetthalt. Se till att ändra i recepten när du byter till produkter med lägre fetthalt!

  • _elin_

    16 aug- eller så kan du använda typ soyagrädde, det är oså låg fetthalt och mest vegetabiliska fetter

  • viktualia

    _elin_ så vitt jag kan se på importören av Alpros sojagräddes webbplats så innehåller sojagrädde 17.9 % (190 kcal per 100g jämfört med Kelda Laga Lätt som innehåller 85 kcal per 100g)) fett... vilket i alla fall jag inte unnar mig speciellt ofta... men det beror ju helt på hur man prioriterar kalorierna!

    http://www.kungmarkatta.se/produktlista.asp#
    gå till: Vegetabiliska mjölk- och yoghurtalternativ m.m

  • 16 aug
    _elin_ skrev 2007-10-18 21:23:54 följande:
    16 aug- eller så kan du använda typ soyagrädde, det är oså låg fetthalt och mest vegetabiliska fetter
    Vad finns i soyagrädde?
  • 16 aug

    aha kollade på länken, vi kan inte ha det i maten :: spår av gluten kan förekomma

  • Skottdagen2008

    så, nu har jag några kalorier kvar till min Lindth choklad med apelsinkräm och en kopp gott te

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?