• _elin_
    Äldre 4 Oct 21:15
    46684 visningar
    357 svar
    357
    46684

    någon med erfarenhet av viktklubben?

    precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

    Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

    många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

  • Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • Äldre 18 Dec 14:10

    Skottdagen - *fniss* det lät gott! Själv åt jag lunchbuffé med en massa godsaker på.... hihi...

  • MSW
    Äldre 26 Dec 09:59

    Nu ger jag mig!! Är nu 0,3kg ifrån mitt mål och har 13cm smalare midja, nu har jag ställt mig på hålla nollan istället, och får nu äta 1800kcal, hur fan ska man klara få i sig allt det??
    Jaja ner från 82,2 till 60,5 känns inte fel.. Bmi från 33,3-24,5..
    Och inte har jag gått upp nått över julen heller, fast jag inte direkt har försökt att låta bli något..

  • bumble­bee jonis
    Äldre 26 Dec 13:05

    Har nästan samma startvikt och slutmål som dig. Hur lång tid tog det för dig?


    MSW skrev 2007-12-26 09:59:10 följande:
    Nu ger jag mig!! Är nu 0,3kg ifrån mitt mål och har 13cm smalare midja, nu har jag ställt mig på hålla nollan istället, och får nu äta 1800kcal, hur fan ska man klara få i sig allt det?? Jaja ner från 82,2 till 60,5 känns inte fel.. Bmi från 33,3-24,5.. Och inte har jag gått upp nått över julen heller, fast jag inte direkt har försökt att låta bli något..
  • MSW
    Äldre 26 Dec 16:59

    Jag började förra sommaren.. (ungefär ett år innan bröllopet) Men har inte hållt så hög takt som t.ex Viktualia som väl har gått ner ungefär lika mycket på hälften så lång tid..

  • Äldre 26 Dec 17:01

    MSW - helt riktigt! Jag har knäckt 21 onödiga kilon på 6 månader. Just nu har jag paus, jag bara ORKAR inte kämpa med VK:ande... varken banta eller hålla nollan... hoppas på ny energi när jag börjar jobba igen i januari..

  • bumble­bee jonis
    Äldre 26 Dec 23:16

    Jag och sambon har börjat lite men ska ta tag i det ordentligt efter nyår. Svårt nu över jul och nyår tyckte vi att starta med det

  • Skottd­agen20­08
    Äldre 27 Dec 07:29

    Så var julhelgen över och jag har verkligen inte brytt mig ett dugg om vad jag ätit och det har resulterat i 2 kg PLUS! å jag som ska fota secret box och sy in klänningen om 2 veckor = F-N! Måste skärpa mig och ta tag i vikten på allvar nu igen. Att gå upp 2 kg går superfort att gå ner samma kg tar verkligen tid. Känns så himla onödigt och trist. Jag som har varit så stolt över min viktnedgång och nu sitter mina underkläder till bröllopet inte alls bra.

    Några fler i samma trista sits?

  • Sofiaa­84
    Äldre 27 Dec 20:58

    Hej alla ni=)
    Jag har varit med i viktklubb ett tag o har inte kommit till skott, men har gått upp en del o ska gå ner allt till bröllopet.. Jag kanske ska gå ner 15 Kg.. Fler än jag som har så mycket att gå ner? Kramar

  • bumble­bee jonis
    Äldre 27 Dec 21:42

    Jag har med 15kg att gå ner! Då är jag nere på vikten jag hade innan första graviditeten Får se hur bra det går men sambon har ju också gått med plus mamma och hennes man så vi kan ju peppa varandra!


    Sofiaa84 skrev 2007-12-27 20:58:34 följande:
    Hej alla ni=)Jag har varit med i viktklubb ett tag o har inte kommit till skott, men har gått upp en del o ska gå ner allt till bröllopet.. Jag kanske ska gå ner 15 Kg.. Fler än jag som har så mycket att gå ner? Kramar
  • _elin_
    Äldre 27 Dec 21:53

    hej alla BT´are och VK´are! Hoppas julen varit bra. Här va den oki, förutom magsjukan som kom lagom till julafton. Men tänk va bra då åt jag inte så mkt mat, men trotts detta så peka vågen + 1,6 kg. Gjorde precis en omstart, känner mig som ett "pluffsig" djur som går runt i ett par skor.
    måste verkligen kämpa nu o inte tappa taget.
    Så heja på alla, och hoppas ni får ett "Gott" nytt(-igt) år :)

  • aka79
    Äldre 29 Dec 16:26
    Sofiaa84 skrev 2007-12-27 20:58:34 följande:
    Hej alla ni=)Jag har varit med i viktklubb ett tag o har inte kommit till skott, men har gått upp en del o ska gå ner allt till bröllopet.. Jag kanske ska gå ner 15 Kg.. Fler än jag som har så mycket att gå ner? Kramar
    hihi... jag har 45 att gå ner sammanlagt. =))
    Men till vigseln hade jag tänkt få ta bort ungefär 25. Har borta 8 nu. Så då är det 17 kvar. *kämpa kämpa*
    Vigseln våran är kring midsommar.... så... Får se hur bra det går. Det känns omöjligt att hålla uppe lågan i ett helt halvår... Det kommer alltid svackor... *suck*
    Men jag har 1 ätarhelg i månaden då jag får äta vad jag vill. Där emellan är det totalförbud med godis och skräpmat (såvida det inte går in i min kcal-budget) =))
  • Skottd­agen20­08
    Äldre 30 Dec 13:11

    Jag hade inte mer än 8 kg att gå ner till min före graviditetvikt och har nu endast 3 kg kvar, men jag vigs om 2 månader och känner att det är lite tajt då jag måste sy klänningen om 3 veckor och efter det så måste jag ju "hållan nollan". Jaja, bättre än utgångsläget i alla fall.

  • Angelf­likkan
    Äldre 1 Jan 18:03

    hej hej

    här har ni mig, som började med VK idag.. mitt nyårslöfte är at bli smalare och sundare..

    att jag har en kllänning att komma i till 2 augusti gör nog sitt oxå.

    har kört VK en gång tidigare, gick då ner 18 kilo..
    precis när jag gått ner så inträffade en allvarlig personlig kris som gjorde att jag gick upp en edel igen..
    en graviditet senare och här är jag.

    men jag vet ju att VK funkar för mig.. så nu är det dags!!!

    jag ska ner på sikt 25 kilo..

    gott nytt år på er..

  • tanjao­chtoma­s2008
    Äldre 1 Jan 22:48

    Kul att höra att du har lyckats tidigare med VK. Jag har nyligen gått med där. Har tidigare bara lyckats gå ner 4-5 kilo och sen gett upp lkampen. Nu hoppas jag på ett mer långvarigt resultat..


    Angelflikkan skrev 2008-01-01 18:03:23 följande:
    hej hejhär har ni mig, som började med VK idag.. mitt nyårslöfte är at bli smalare och sundare..att jag har en kllänning att komma i till 2 augusti gör nog sitt oxå. har kört VK en gång tidigare, gick då ner 18 kilo..precis när jag gått ner så inträffade en allvarlig personlig kris som gjorde att jag gick upp en edel igen..en graviditet senare och här är jag. men jag vet ju att VK funkar för mig.. så nu är det dags!!!jag ska ner på sikt 25 kilo.. gott nytt år på er..
  • Skottd­agen20­08
    Äldre 2 Jan 08:51

    Har nu endast 1,6 kg kvar till målvikt. Önskade att jag nått det redan nu då jag ska fota SB nästa lördag och nu på lördag är det tårtkalas (sonen fyller 2) och det är jag som bakar så jag antar att det inte blir så nyttigt. Om mindre än 2 veckor måste min klänning sys in.

  • Äldre 2 Jan 10:15

    tjohoooo!

    jag har tvärstruntat i allt vad bantning heter hela jul- och nyårshelgen och nu har jag vägt mig - INGEN förändring! hihihi!

    mina 21 kg ner med hjälp av VK står sig!

  • Angelf­likkan
    Äldre 2 Jan 14:35

    helt super ju!!!!

    tänk om det vore så för alla..


    viktualia skrev 2008-01-02 10:15:42 följande:
    tjohoooo!jag har tvärstruntat i allt vad bantning heter hela jul- och nyårshelgen och nu har jag vägt mig - INGEN förändring! hihihi!mina 21 kg ner med hjälp av VK står sig!
    här kom man precis in från en långis med hunden och bebisen i vagn.. blåsigt och snöigt, men jag gick raskt, så jag skulle komma hem fortare..
    känns bra att lägga in i dagboken..
Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?