• _elin_

någon med erfarenhet av viktklubben?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

• Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • Skottdagen2008

Kul att höra att andra har samma "problem" dvs markerad midja. Ja, även fast min mormor är över 100 kg strecket så har hon en markerad venus midja och det har alla kvinnor i släkten. Trodde också att jag skulle kunn ha lite kläder längre när jag blev gravid, men de är som du säger ett omvänt problem. Jag var ganska smal tills halva tiden gått då började även resten av kroppen att öka på. Magen ökade tidigt för mig. Redan i vecka 12 köpte jag mina första mindre mamambyxor.

Ska också fixa nytt måldatum för mig. Sista månaden har vart åt tjottis. Ingen träning, ingen vikt neråt.

viktualia skrev 2007-11-16 14:04:06 följande:
    gossis - en del kläder har jag sparat till om/när jag blir gravid, men tyvärr tror jag inte att jag kommer kunna ha så många av dem. Jag har alltid haft en mycket markerad midja, även när jag var som tjockast, och det är ju precis vad gravida INTE har... Mitt nuvarande måldatum är 28/1 - och då hoppas jag ha blivit av med de sista 10 kilona.
  • viktualia

Skottdagen - intressant att höra att min teori om midja och gravidkläder stämmer! Då fortsätter jag med att spara endast utvalda för stora kläder!!

• Skottdagen2008

Ja, nu är midjan inte lika markerad som den var innan graviditeten, men det är ändå så att jag inte kan ha byxor utan bälte för det glipar i ryggen, kan ju i och för sig också bero på att jag har ett stort arsle , men det blir alltid löst i midjan fast det sitter snyggt på kroppen i övrigt oavsett vikt jag gått igenom. Byxor med stretch är bra

viktualia skrev 2007-11-19 11:16:56 följande:
    Skottdagen - intressant att höra att min teori om midja och gravidkläder stämmer! Då fortsätter jag med att spara endast utvalda för stora kläder!!
  • viktualia

Skottdagen - *asgarv* en del av den markerade midjan är ju en minst lika markerad rumpa.... *fniss fniss*

• Skottdagen2008

Jag kan inte logga i på VK, är det fler med samma problem. Blir utsastad hela tiden.

• viktualia

Japp jag har samma problem som dig just nu.... får göra ett nytt försök efter lunch...

• Skottdagen2008

Ok, trodde att jobbet stoppat mig. Brukar nämligen gå in på lunhcen och fylla i, men man vet ju inte om man inte får det, hm..

• Skottdagen2008

Föresten, startade om för de sista 4 kg, har totalt gått ner 4 kg och har 4 kg kvar till målet och hamnade på 1300 kcal. Jag som tidigare fått äta för 1560 kcal, men så har jag ju stått still en månad och då får man straffa för det nu.

• miapias

0,8 ned....jippie o så har jag inte följt slaviskt förra veckan heller

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?