• _elin_

någon med erfarenhet av viktklubben?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

• Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • viktualia

Skottdagen - jag hade sån där kräksjuka för en månad sedan, fick också i mig en massa som inte alls var lågkalori.. och för mig slutade vikten på plus minus noll.

• Skottdagen2008

Ja, fy F-N vad man var illa ute. Sov och sov och sov och ingen energi fick man i sig. bad därför m2b att handla hem allt jag kom på som är "bra" för magen, coca-cola och soppor.

• bumblebee jonis

Har nu varit ute och gått en långpromenad på 1 1/2 timme. Känns skönt i kroppen men vilken uppsförsbacke vi hamnade i Den var inte att leka med när man hade en barnvagn att putta på dessutom... Men nu är det gjort och skönt var det

Nu kan jag sitta vid datorn en stund utan att ha allt för dåligt samvete

• aka79

Skottdagen!
    Usch så jobbigt att vara sjuk.. =((
    Sist jag var magsjuk = vinterkräksjukan, var jag höggravid!
    Det var inte speciellt skoj, och då är man kräsen som det är!
    Hade ätit Skrovmål innan, och det kan jag lova - Har jag inte gjort sen dess! =))

Hoppas du mår bättre snart!

• MSW

morrar lite* Viktklubben vill inte släppa in mig.. KOmmer bara till HTTP Status 500-.. Och sen står det mssa text som jag gissar förklarar felet med data språk lr nått.. Var likadant i söndags en stund på förmiddagen, hoppas det ordnar sig innan jag drar till jobbet iaf!

• viktualia

Det är flera veckor sedan jag knäckte något kilo och det är nog snart dags att ge upp den här omgången av VKande. Omstart och kanske dags att välja "hålla nollan" istället.. jag vet inte.. önskar att jag hade tagit mig under 70 kg men verkar ha fastnat precis på 74,5...

... svårt att veta när det är dags att ge upp och anse sig vara nöjd. Mitt BMI är 27 så jag har fortfarande inte tagit mig under gränsen för övervikt.... hmmmmmmmmmmmm

• bumblebee jonis

Gick med i VK för en vecka sen. Hade gått upp nästan 1kg vid vägning idag har gått tre mil denna vecka (3 h 45 min) och hållt mig ganska exakt inom ramarna men sen hade vi ju julbord i helgen med jobbet....Kanske är det som lagt sigpåkroppen...

• Skottdagen2008

Sorry, har inte varit inne på varken VK eller BT på urminnes tider. Har gått upp nästan 2 kg = F-N! Har varit borta med jobbet, ätit massor och druckit en del fast inte så mycket. Kände på kläderna att det gått uppåt igen. BLÄ!!

• viktualia

Nu startade jag om VK. Och ändrade så att jag får äta 1529 kcal istället för 1300! Hoppas att det kan motivera mig till att sköta mig bättre framöver!

• Skottdagen2008

Tog en stooor pommes fristes, cheddardip, colalight samt liten hamburgare på McD. Var så djädra hungrig och stressad och köerna till andra vanliga ställen var enorma.

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?