• _elin_

någon med erfarenhet av viktklubben?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

• Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • gossis

Godmorning girls!

Tjohoo! 0,8 kg ner sen förra måndagen! Hoppas det fortsätter så!

Kämpa på, hej och hå!

• Skottdagen2008

Ja, själv har jag nu bara 2,5 kg kvar och är superorolig för att klänningen inte kan sys in så mycket som den behövs utan att tappa formen.

• gossis

Vad roligt för dig! Jag har 4,2 kg kvar...fast jag skulle vara nöjd om jag bara gick ner 2,5 kg till oxå!

Skottdagen2008 skrev 2007-11-26 09:59:25 följande:
    Ja, själv har jag nu bara 2,5 kg kvar och är superorolig för att klänningen inte kan sys in så mycket som den behövs utan att tappa formen.
  • MSW

Hej alla! *Long time no see*

Hur går det för er??
    Jag ligger nu på ett bmi på ca 24,7 *jippi*..
    Men har ca 1,5 kg kvar att "gå av mig".. Hoppas att bli av med dem innan jul, även om jag har satt upp målet lite längre..

• Skottdagen2008

Själv har jag både köpt underkläder nu och provat klänningen med dem och har fått veta att jag varken får gå upp eller ner om det ska sitta perfekt. Hm.... jag som hade satsat på 2,5 minus till, numera 3 minus till då jag gått upp.

Tyvärr hade de inte en torslette i en mindre omkrets dvs 70 och mindre kupa dvs D och den modellen satt som gjuten 75 DD så jag vågar inte gå ner mer nu för den satt så skööönt. Jag frågade om de inte kunde beställa in i rätt strl, men hon sa att hon hade beställt åt en kund förra augusti 2006 och ännu inte fått hem det.

Dessutom har jag kollat i Sthlm och inga modeller där satt snyggt över min tunga nerhasade gamla ammade byst föutom panache som jag endast hittat här i V-ås.

Ska åtminstone försöka få lite form på armarna, dvs träna lite triceps så de blir lite fastare form på dem utan vikförändring. Det blir till att hålla nållan eller i alla fall hålla samma tuttstrl. Kanske kan fuska med kuddar om jag går ner mer, hm....

• viktualia

Skottdagen - visst måste du kunna fejka lite byst om det skulle vara så!

Själv har jag kommit till 74 kg - vilket betyder totalt 21 kg ner. Målet är fortfarande 65 kg men jag vet inte om det är möjligt, börjar bli skeptisk till det. Har just ett BMI på 27,5 och det vore ju skoj att ta sig till 25 i alla fall... klurigt värre!

• Skottdagen2008

Ja, lite fejk kan man kanske fixa ändå. Det känns lite förargligt att inte få gå ner de sista gravidkilona nu när jag kommit igång och det verkligen är så nära nu.

Ska försöka träna upp styrkan och formen istället då på rygg och armar som kommer att synas ganska mycket. Inte många vekor kvar nu, dvs 13. Aaaahh.

• 4love

Hej!!

Här kommer en till som kämpar med vikten!! Gick med i viktklubbeb för 1 vecka sedan och har gått ner 2,3kg, så det är jag jättenöjd med. Men det lär väl gå saktra nu, kan tänka mig att man tappar mest första veckan!!

• Humlanekerö

Jag kämpade mig ur 11 kämpiga gravidkilon förra sommaren med viktklubben.tycker det är en smidig form att motivera sig själv om man har lite pli på sig..
    Lycka till alla!

• bumblebee jonis

Idag har jag reggat både mig och sambon till viktklubben! Vi har båda en hel del övervikt och vill gå ner både till bröllopet och för hälsans skull.

Enligt beräkningarna kan vi med hjälp av viktklubb.se gå ner ca 19 kg var(Fram till bröllopet)! Jag har inte varit under 70 kg (är 168cm lång) sen min första graviditet. Väger 79 kg idag och skulle gärna komma ner under 70 som sagt och det verkar ju inte vara omöjligt
    Sambon väger 100 kg och är 178 cm så han känner att varje kg han går ner kommer att kännas jätteskönt!

Så lagom till jul börjar vi ok då... vi börjar kika på det nu och försöker att komma igång på riktigt 1 jan 2008

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?