• _elin_

någon med erfarenhet av viktklubben?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

• Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • viktualia

bumblebee jonis - mitt tips är nog ändå att dra igång direkt och att äta måttligt över jul istället, det handlar ju egentligen inte om att tokbanta... det handlar om att byta livsstil!

Själv känner jag att det går hemskt trögt nu, jag går fortfarande ner men i snigelfart. 21 av 30 överviktskilon är knäckta.. de här sista sitter hårt åt...

• MSW

Så var invägningen färdig, -0,4 sen förra måndagen.. Alltid något... Hoppas att jag når mitt mål nästa måndag har 0,6 kvar.. Så hinner jag komma igång med hålla nollan in jul..
    Kom förresten på idag att jag inte vägt så här lite sen högstadiet, och har äntligen börjat förstå själv att jag inte är tjock längre, skönt!!

• viktualia

MSW - jag är också tillbaka på högstadienivå på vikten, har dock inte några kläder kvar från den tiden så jag kan inte pröva dem..

Det där med att förstå att jag inte är tjock längre - det är SVÅRT! Igår provade jag ett par byxor som jag hade innan jag började banta och det är ju en fullständigt SANSLÖS skillnad.. men från det till att ändra självbild... det tar nog tid!!!

• MSW

Vickan: Ja.. Innan har jag haft enstaka dagar när jag kunnat se mig själv med "snälla" ögon och insett att nja, lite smalare är jag nog faktiskt (och det är såå kul att testa för stora byxor ) men nu känner jag det så "mer permanent"..

Men jag tror att självbilden är det svåraste.. Alltså, man märker juh inte när man går åt andra hållet heller knappt..

Känndes som ett flummigt inlägg det här.. Hoppas du kan bena ut något iaf..

• viktualia

MSW - jag fattar precis vad du menar... men jag kan inte se mig själv som smalare "mer permanent".. eller ehum... (för att flumma lite jag också) jag kanske snart är där... men förändringen som skett det senaste halvåret har ju liksom både gått fort och hemskt sakta. Ytterligt klurigt detta!

• bumblebee jonis

Det vore det bästa men eftersom vi ska fira jul på fyra ställen på 3 dagar så blir det lite svårt. Dessutom så älskar både min sambo och jag julmat så vi bestämde igår att det får bli ett nyårslöfte att göra vårat bästa. Inte massa fika och godis m,m. efter helgerna som kommer
    Känns bra att ha det datumet som avstamp! Ska snart gå ut och gå en timmes promenad nu däremot

viktualia skrev 2007-12-10 08:26:18 följande:
    bumblebee jonis - mitt tips är nog ändå att dra igång direkt och att äta måttligt över jul istället, det handlar ju egentligen inte om att tokbanta... det handlar om att byta livsstil!Själv känner jag att det går hemskt trögt nu, jag går fortfarande ner men i snigelfart. 21 av 30 överviktskilon är knäckta.. de här sista sitter hårt åt...
  • aka79

Hallå hallå!
    Jag är med i Viktklubben och har gått ner 8 kg hittils, har 43 kg att gå ner sammanlagt! *jaiiks* Men det blir inte till vigseln som är i sommar =)) Men en ny livsstil kan jag lugnt påstå att jag hittat! Jag tycker viktklubben är PERFEKT!
    Nu har det stått still några veckor pgr av födelsedagar och svackor och annat... Men jag hade tänkt ta bort dom sista 2 kg innan julafton, få se hur bra det går? hihi..
    Annars får jag väl skjuta på det till nyårs? =))
    Det blir nog bra!
    Måste bara skaffa mig lite jäklar anamma!!!

Jag är ny här eftersom vi just bestämt oss för att gifta oss!
    Men det verkar vara många roliga människor här!

Lycka till med vikt och planering och bröllop och allt!!

• viktualia

aka79 - 43 lät mycket, men är man överviktig så är man! Får heja på dig och hoppas att det går strålande! Själv tyckte jag att de första 15 kilona var rätt lätt att bli av med.. det är de "sista" 15 kilona som är jobbiga... nu har jag 9 kvar till målet och det går klistersegt...

• Skottdagen2008

Har levt på coca-cola, blåbärssoppa, nyponsoppa, te och vitt kritvitt formbröd med smör i 2 dagar. Har fått i mig tonvis med socker, men vad gör man när man är magsjuk och det är det enda magen tar emot.

Vikten har i alla fall fått stå still och det känns ju bra

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?