• _elin_

någon med erfarenhet av viktklubben?

precis som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon här som har erfarenhet av viktklubben.se ? Jag funderar på att testa detta, känner att jag behöver lite hjälp att motivera mig och att komma igång med träning och bättre mat.

Är viktklubben bra? krånglig att använda? ger det resultat samt får man "hjälp" både med kost och träning eller handlar det bara om kosten?

många frågor, tacksam för svar och inspiration! :)

• Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?
  • Skottdagen2008

Fast du har ju lyckats gå ner såpass mycket hittills så du vet ju hur du ska lyckas även fast du "fuskar" lite de närmaste helgerna. Du kommer tillbaka under veckorna till de nya matvanorna och vet att vi önskar att vi också fick 7-rätters .

• viktualia

jo i veckorna sköter jag mig exemplariskt... det är bara det att med sådana här galna helgvanor så tar det totala bantningsprojektet längre tid än planerat.

Min plan A var att bantningen skulle vara färdig när min sista karta med p-piller tog slut. Nu kommer pillren ta slut långt för bantningen och det blir väl något som maken och jag får resonera om. Min önskan är att starta en ev graviditet som med ett BMI som indikerar "normalvikt" och det står jag fast vid..

• _elin_

suck.. bävar morgondagens invägning. I går blev det både kex och ost och sen både vin och drinkar. Och har tyvärr inte sköt maten bättre idag..
    Sköter mig faktiskt väldigt bra på veckorna, men blir desto svårare på helgerna då det alltid är saker på G.
    Förra invägningen va -1kg, hoppas nu att vågen i alla fall inte står +1, men återstår att se i mon!

• Skottdagen2008

Jag hoppas på att det inte är uppåt, står jag still blir jag lika glad för denna vecka har varit dålig.

• 16 aug

Håller med er att helgerna blir skräp. MÅSTE skärpa mig..

• Skottdagen2008

Jo och kunna stå emot skitmat. Lyckades i alla fall få en pizza till att bli ett Happymeal med hamburgare, minipommes, minibröd, äppelbitar och cola light. De andra åt kebab och det hatar jag verkligen annars också.

• 16 aug

Skottdagen: bra gjort!
    Det svåra är att ta ner portionerna tycker jag..

• Skottdagen2008

Jo, men jag försöker att bara ta en gång.klart med tacos både på fredag och lördag och jag som verkligen ÄLSKAR tacos var det svårt att bara äta sig mätt utan det blev så att jag kände mig spyfärdig som vanligt.

M2b har gjort korvstroganoff, hans älsklingsmat som han tyckte jag kunde ta med mig i lunchlådan. Själv vet jag att korv bara sätter sig på låren och att det inte är nyttigt precis, men jag äter ändå när jhan ändå lagar. Kan liksom inte börja klaga på det han lagar. Äter mer grönsaker och pasta än korv så förhoppningsvis är det väl ok.

• 16 aug

ååhh vi äter ofta korv.. inte bra alls.. men men..

• Skottdagen2008

De som varit på en "korvfabrik" brukar INTE är korv igen. såg du skippers program där de visade vad korv är tillverkad av. tur att man inte är känslig

Svar på tråden någon med erfarenhet av viktklubben?