• Kattiz

South Beach Diet -3

Hejsan!

Öppnar ny tråd eftersom vår gamla "south beach-2" är stängd =/.

Hoppas ni får en bra helg alla. Fredag betyder pizza här hemma och jag åt en smarrig fetaostsallad med vinegrett, kokt blomkål och kallrökt lax..pizzan..inte ens sugen! Mkt belåten med min egen mat =)). Har sparat lite nötter till kvällen och då ska jag se Idol =)).

Trevlig helg alla SBD-are

• Svar på tråden South Beach Diet -3
  • Zyrzan

sambo:
    det är nog klokt, jag trorinte man skall blanda för mycket utan hålla sig tilll en sak som fungerar.

• mrs.

Mastermind,

Tack för omtanken Och Förlåt om jag var otrevlig!
    Det var verkligen inte min mening att vara det.

Men på senaste tiden har jag bara blivit trött på anklagelsen "tillbax igen" för när jag gick upp massor (först efter den tiden så gick jag upp kanske 10kg-räknar ej de in i massor kan jag tillägga, men sen när jag gifte mig så blev det 15kg till på 1,5år)men då var det ingen som sa något, när jag däremot började träna igen (vilket jag hade slutat med) och kolla vad jag åt så började det direkt igen.

Alltså jag har nu bara velat få bort de där extra kg:na efter bröllopet, jag vill inte bli sjuk, och därför äter jag medvetet, och om du kollar sa jag att jag har ätit mina points nu senaste mån. efter mitt bakslag (då jag inte åt alla points, vilket ledde till upp i vikt) ev sparat t helgen.

Så jag hoppas du förstår att jag är trött på att höra att jag är sjuk, för att ha normalvikt enligt Bmi, kan då inte vara farligt, eller hur!?

Men jag är tacksam för din uppmärksamhet (för du hade rätt då tidigare i höstas innan viktväktarna att jag var besatt redan).

Ha en trevlig forts. på dagen.

• Mastermind

mrs. - Ok, det låter bra. Hoppas att du har folk som hjälper och stöttar dig, för att ta sig ur ett stört ätbeteende själv är mkt svårt. Lycka till, och ta hand om dig!

• Kattiz

Hur går det för alla???

Här går det mindre bra. HAr på sätt och vis tappat suget eller jag har inte tappat suget utan återfått suget med stort S. Jag är så godissnål =(. Försöker ändå äta bra, men det är mkt hårt för tillfället. I lördags var vi och hälsade på ett par bekanta och jag var chaffis och fick ett glas läsk...inte light =(. Nåväl annars var det inte så farligt.

Längtar till jul, har laddat upp med möööörk choko, då ska jag tillåta mig äta lite av det. *mumms*

Sköt om er

• tass

Hej alla SBD are!!
    ser att det kommit en hel del nya här..kul...att det blivit så stort:O)
    Jaha då har jag passerat 10 kg gränsen med sbd...har 2 kilo kvar sen är jag nöjd..det här har gått så bra för mig...inget sug någonstans..min dotter bakade choklad muffins i går...ni kan ju gissa att jag var på väg att slicka av fingrana när jag rev choklad igår...och kom på mig själv att det är en ful ovan att slicka ur bunken och det som sitter på fingrana...*skrattar*för jag är inte sugen alls..men bara en ful ovana som jag har med från barndomen..
    hur har det gått för alla anndra?är ju så nyfiken
    Kattiz
    Hur går det för dej??

Ha det gött så dagarna innan Lucia..
    Kram Tass

• AsianGirl

Hejsan!

Ville bara säga att jag började med SBD den 25 oktober och har nu gått ner 7.5 kg!!! Dieten är helt fantastisk och det bästa av allt är att jag får äta all mat som jag älskar :)

• Mrnicoo

Hej!
    Har köpt boken nu och ska dra igång. Tänkte fråga er som vet lite bara. Hur är det med Vin & Öl.. Får men dricka detta eller? Det är ju så himla gott till grillat. Eller måste man bli nykterist på kuppen...

Nico

• Brudjojo

Hej!
    Du får dricka vin i fas 2 öl är jag lite osäker på. Kul att du ska börja. Jag började om med SB i måndags, gick förut ner 7 kg, men har haft lite otrevliga omständigheter på sistone som gjort att jag gått upp, jag mår jätte bra nu och har redan gått ner 1 kg, är jättepeppad!!! Ska gå ner ca 8 kg till hade jag tänkt!!!

Lycka till!!!

• brudimaj

Okej! Såg på tv igår att det fanns nåt som kallades south beach. Orkar inte gå igenom alla svar och inlägg, kan nån tala om vad det rör sej om?
    Alla kändisar i USA jobbar med detta...
    De svar jag läst så verkar ni jätte positiva. Vad är det?

• Mrnicoo

Hej Brudjojo!
    7 kg.. fan va grymt bra..
    Kan någon tala om för mig...
    Jag bor mycket i Thailand och där finns gott kött men ofta med sås då (typ, sötsur, ostronsås m.m.) Är detta ok att äta? Bacon, ägg, ost. Är även detta ok?
    Nico

• Brudjojo

Hej!
    Bodde tidigare i Kina och det var lite klurigt med maten, men det var där jag gick ned 7 kg så det gick bra. Man får inte äta ris dock!!! Ej under den första perioden i alla fall, sen så kan man äta det i måttliga mängder. Sötsur sås är inte ok, inget som innehåller socker eller stärkelser, däremot är ju kokosmjölk och grillat så du borde klara dig ganska bra i Thailand. Bacon är inte tillåtet, endast fettfri "Turkey Bacon". Ost är tillåten om det är lite mindre fett än i vanliga sorterna.
    Lycka till!

Brudimaj:
    Den är ganska komplicerad och jag ska försöka göra mitt bästa för att berätta vad det går ut på kortfattat. Men jag rekommenderar att du läser igenom tråden...

De två första veckorna "sockeravgiftar" man sig för att bli av med sötsuget. Då äter man inget med socker, eller stärkelser. Man ska inte äta potatis, ris,pasta eller bröd då heller. Man äter mycket sallad och grönsaker och till det, kött, kyckling, fisk eller så.
    Sen lägger man stegvis in lite olika saker, 3:e veckan kanske man börjar med fullkornsbröd och sen fullkornsris o.s.v. Det är lite typ samma som GI, d.v.s man äter långsamma kolhydrater, inte vittbröd, vit pasta o.s.v.

Jag är nu inne på dag 6 i fas1 igen. Det har gått bra, har redan gått ned 1,5 kg och jag mår jättebra. Man är lite trött första 3 dagarna och kan ha lite huvudvärk men sen känner man sig pigg och glad. Man tappar också sötsuget vid det här laget. Hoppas bara jag klarar hela nästa vecka också så jag kan gå över i fas 2 där den största viktminskningen sker. Där får man dricka vin och äta mörk choklad i måttliga mängder.

• Mrnicoo

Ok.. tack
    Jag har i alla fall beställt boken och hoppas att det finns bra info i den, (någon som läst den) finns ju på Svenska nu...
    I vilket fall så är jag lite av festprisse och det kanske kan bli ett hinder.. Inte alkohol och så eller?
    Nico

• Brudjojo

Den engelska versionen är jättebra i alla fall! Lycka till, jag tycker att det är helt suveränt och det går faktiskt att festa med den här dieten, fast försök undvika det i två veckor i början bara... Sen kan jag säga att man "sväller" mer av öl än vin...

Svar på tråden South Beach Diet -3