Hej!
Bodde tidigare i Kina och det var lite klurigt med maten, men det var där jag gick ned 7 kg så det gick bra. Man får inte äta ris dock!!! Ej under den första perioden i alla fall, sen så kan man äta det i måttliga mängder. Sötsur sås är inte ok, inget som innehåller socker eller stärkelser, däremot är ju kokosmjölk och grillat så du borde klara dig ganska bra i Thailand. Bacon är inte tillåtet, endast fettfri "Turkey Bacon". Ost är tillåten om det är lite mindre fett än i vanliga sorterna.
Lycka till!
Brudimaj:
Den är ganska komplicerad och jag ska försöka göra mitt bästa för att berätta vad det går ut på kortfattat. Men jag rekommenderar att du läser igenom tråden...
De två första veckorna "sockeravgiftar" man sig för att bli av med sötsuget. Då äter man inget med socker, eller stärkelser. Man ska inte äta potatis, ris,pasta eller bröd då heller. Man äter mycket sallad och grönsaker och till det, kött, kyckling, fisk eller så.
Sen lägger man stegvis in lite olika saker, 3:e veckan kanske man börjar med fullkornsbröd och sen fullkornsris o.s.v. Det är lite typ samma som GI, d.v.s man äter långsamma kolhydrater, inte vittbröd, vit pasta o.s.v.
Jag är nu inne på dag 6 i fas1 igen. Det har gått bra, har redan gått ned 1,5 kg och jag mår jättebra. Man är lite trött första 3 dagarna och kan ha lite huvudvärk men sen känner man sig pigg och glad. Man tappar också sötsuget vid det här laget. Hoppas bara jag klarar hela nästa vecka också så jag kan gå över i fas 2 där den största viktminskningen sker. Där får man dricka vin och äta mörk choklad i måttliga mängder.