• jazzkatten

Maj 2005?

Startar en ny tråd för majbrudar 2005 eftersom den förrra helt plötsligt var avstängd

Hur går det för er i planeringen? Ligger ni lågt eller snurrar det av idéer i huvudet?

Jazzkatten

• Svar på tråden Maj 2005?
  • Cotterpin

Ejlis, i huvudet finns klänningen färdig :)

Men vågar inte börja sy på den förrän i tidigast februari :)
    Börjar nog med mönstret och att hitta tyg efter jul!

• snart brud.

Hallo alla brudar.
    Det har kommit ett par till, kul.
    Jag har bokat min klänning och den kommer vilken dag som helst nu, jag längtar så jag kan få prova den, hittade en ursnygg här på BT.
    Vi har bestämt vem vi ska fråga ang, tärna, bestman och toasmaster.
    Det "slog" min blivande att vi kanske ska fråga "vår" tilltänkte toastmaster innan vi skickar ut inbjudningskorten

• snart brud.

Oj, fel knapp.
    Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i samband med jul korten, men vi vet inte riktigt.
    Eftersom ingen vet inu, så kommer det som en chock för alla, vi har alltid sagt att vi inte ska gifta oss, eller han har alltid sagt det, men jag har velat länge.
    Nu blev det lite rörigt.
    Ha de så bra alla.

• Ejlis

Hej! Jag håller med "snart brud" - kul att vi blir fler här i tråden!

Hårdrocksbruden:
    Vi kommer att ha ett traditionellt bröllop, i kyrka, med vit klänning, i pingst... (Fastän ingen av oss tror på det som sägs i Bibeln.) Vilket datum har ni? Vad skall du ha för klänning, då?

JK:
    Jag tror att vi kommer att ha en laxrulle till förrätt. Alltså lax med någon crème fraîche-gucka ihoprullat. Detta skall ligga på tallrikarna när alla kommer. Sedan är det buffé. Vi är båda halvvegetarianer.

Cotterpin:
    Då har du klänningsfixet kvar att njuta av! Precis som jag. Har en liiten idé, men varken mönster eller tyg.

• raskan

Hej tjejer!!!
    Ja maj närmar sig med stormsteg!!Ska försöka komma i gång med inbjudningarna så att dom är färdiga i januari .Tänkte skicka ut dom i jan/feb.
    Har hittat klänningar till tärnorna.en vän till min svärmor ska sy upp 3 st
    store.sewingtoday.com/cat/mccall/lead/M4460.jpg
    så här kommer dom att se ut fast blåklintsblåa.
    Nu är allt det stora som lokal catering mm fixat men det känns som om det är en pice of cake jämfört med allt småplotter hihi!!!Hur långt har ni kommit?Kramiz millan

• MMT

Hejsan!

Hittade min drömklänning första gången som jag provade men är lite rädd för att prova den igen..tänk om den inte känns så bra nästa gång?!
    Vi gifter oss 7 maj och börjar känna stress över allt som ska göras.

• jazzkatten

Jag hittade min drömklänning ett par dagar efter att vi bestämt att vi skulle gifta oss(i maj i år), det var den först jag provade, jag köpte den direkt. jag har inte ångrat mej och jag har inte sett någon som är i närheten av hur fin den är.

• saris maj 2005

Eljis mfl ;)
    Jag TROR att vi bestämt oss för den festlokal vi kollade på i helgen.
    Den är som sagt var jättemysig, lantlig och romantisk, ligger ca 18 km utanför Skara precis vid Hornborgasjön. Det är ett gammalt stall som är omgjort till restaurang och sen blir det dans på lövad loge. Det heter Islanna... se här om ni vill.... islanna.com med www framför då =)
    :)
    Det jag är orolig för är maten. Ja inte hur den ska smaka för det vet jag blir bra men det blir ingen riktig servering. Förrätten kommer att stå framme när gästerna kommer, men varmrätten kommer att tas från ett stort buffé bord. Har någon erfarenhet av bufféer? Hinner några äta upp innan alla tagit sig? Blir det kaos då 50-60 personer ska ta mat?

Hmmm, känner ändå att detta stället är RÄTT! Vad tycker ni? Är det ok att ta sig själva från ett bord?

Kul att er förrätt var så god ;)

Kramisar Saris

• saris maj 2005

Hej igen Ejlis..

det är alltså dom som har Islanna som står för maten. Allt lagas på plats av kravmärkta råvaror från trakten. Förrätt har vi inte bestämt men huvudrätt blir nog kalkon.

• jazzkatten

Saris

Det låter ju underbart! Lite i stil med vad vi tänkt oss. Smedjan på Kinnekulle är oxå rustik och bondromantisk och vi ska ha dans på övervåningen som ser ut som en loge med bjälkar i taket, där ska vi hänga upp kulörta lyktor. Maten ska vi ta från trakten och framför allt våra egna marker.
    Vi ska förresten ha en bild på två tranor som dansar, på framsidan av inbjudan Kanske vore nått för er också?

• Ejlis

Saris:
    Stället såg helmysigt ut! Det blir nog kanon!

• saris maj 2005

Tack Ejlis och jazzkatten!!!
    ja visst ser det mysigt ut...... :)
    Kul det där med tranorna Ejlis....vad är det för bild? Kan du maila den??
    Ni sa inget om mitt buffeproblem? Det kanske inte är nåt problem?
    Hej hopp!!

sara.t.petersson@home.se

Svar på tråden Maj 2005?