• rosema­rypatr­ik
    Äldre 6 Feb 13:01
    55001 visningar
    262 svar
    262
    55001

    Bröllop 2015

    Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

  • Svar på tråden Bröllop 2015
  • Äldre 14 Jul 21:37

    Åh vad roligt att läsa om dessa framgångar filibustern! :)) Jag tycker mig också ha märkt att killar kan behöva "lite hjälp på traven" ibland, så det är väl helt ok så länge man känner av lite och inte kör över dem? :)

    Superkul med så många nya brudar i tråden! Hoppas ni är lika galna som vi andra och inte kan låta bli att tänka bröllop, listor, pyssel mm mm 24/7. ;)

  • Äldre 14 Jul 22:20

    Om ingen har något emot det så startar jag en ny tråd om bröllop 2015. TS verkar inte hänga här i o m att de har flyttat fram sitt år till 2018. :)

  • Äldre 14 Jul 22:42

    Det tycker jag är en bra idé Suddis! Kanske någon rad om tema, storlek, plats osv så är det lite lättare att ha koll. :)

  • Äldre 14 Jul 22:46

    Done! :)

  • ellie0­1
    Äldre 15 Jul 09:07

    Åh vad jag har missat mycket!! 

    VÄLKOMMEN alla nya!! vad roligt att det finns fler överambisiösa brudar än vi som redan finns

    filibustern : Helt rätt!! ta kontrollen! Ibland måste man helt enkelt styra sina män. I Grekland finns ett uttyck om att mannen må vara familjen överhuvud, men kvinnan är nacken. och nacken vrider huvudet i dess riktning som den vill ;) 

     lawendel Vad härligt med ett satt datum! Har ni bokat? Vart kommer bröllopet ta plats? 
     
    Artemiss: yes, fästmannen är amerikanare. Han flyttade hit för 10 år sedan och vi träffades för 8 :) Då min pappa är från grekland, så tänkte vi ha bröllopet i Grekland som ett mittimellan för våra svenska och amerikanska gäster. :) på så sätt blir det som en semester och slipper vi leka guide och visa runt Stockholm (eller om vi gift oss i USA), då gäster troligtvis kommer att komma några dagar innan bröllopet. nu kan alla hänga vid stranden :) 

    Det kommer bli en salig blandning mellan amerikanska och svenska traditioner, men även lite grekiska influenser :) Multinationellt minst sagt ;)  

  • Äldre 15 Jul 16:40
    Artemiss skrev 2013-07-14 21:37:46 följande:
    Åh vad roligt att läsa om dessa framgångar filibustern! :)) Jag tycker mig också ha märkt att killar kan behöva "lite hjälp på traven" ibland, så det är väl helt ok så länge man känner av lite och inte kör över dem? :)

    Superkul med så många nya brudar i tråden! Hoppas ni är lika galna som vi andra och inte kan låta bli att tänka bröllop, listor, pyssel mm mm 24/7. ;)
    jo nog är det en framgång alltid, men är itne i "mål" än om man säger så hehe. jo precis, de e väl därför jag inte vågat liksom "nu är det såhär!" tidigare, för ja vet han ogillar att bli tvingad/stressad. men eftersom han reagerade på detta viset så misstänker jag att han ev. hade tänkt planera något. :P för annars hade han bara suckat tro ja och blivit irriterad. 

    de där med att tänka på bröllop hela tiden går i vågor, tror det håller på att bygas upp nu igen :P 
  • Äldre 15 Jul 16:53
    ellie01 skrev 2013-07-15 09:07:18 följande:
    Åh vad jag har missat mycket!! 

    VÄLKOMMEN alla nya!! vad roligt att det finns fler överambisiösa brudar än vi som redan finns

    filibustern : Helt rätt!! ta kontrollen! Ibland måste man helt enkelt styra sina män. I Grekland finns ett uttyck om att mannen må vara familjen överhuvud, men kvinnan är nacken. och nacken vrider huvudet i dess riktning som den vill ;) 

     
    jo jag känner till det där ordspråket väl ;) 
  • hansso­namand­a
    Äldre 19 Sep 21:18

    Hoppar in. sambon friade till mig i den 25:e mars iår kommer få ringarna om ca. 2 veckor (har haft svårt att bestämma oss för ringar) xd och vi spikade datum idag. vi gifter oss den 25:e juli 2015! :)

  • Äldre 20 Sep 08:40
    hanssonamanda skrev 2013-09-19 21:18:40 följande:
    Hoppar in. sambon friade till mig i den 25:e mars iår kommer få ringarna om ca. 2 veckor (har haft svårt att bestämma oss för ringar) xd och vi spikade datum idag. vi gifter oss den 25:e juli 2015! :)
    grattis! ett tips bara, vi är mer aktiv i tråden "vi som gifter oss 2015" ! välkommen dit! 
  • Äldre 9 Aug 18:32

    Om det är någon som ska gifta sig nästa år så gå gärna med i Bröllop 2015! 

    www.facebook.com/groups/1446517022280196/

  • Äldre 4 Sep 00:09

    Hej Alla blivande brudar

    Vad kul att få läsa och ta del av er inspiration och få dela med mig av min.

    Nästa sommar den 11 juli gifter vi oss i kyrka och sedan lantligt. Jag har så gott som redan planerat hela köret känns det som då jag har lätt för mig att fatta beslut.

    Kyrkan är bokad och vår präst (sambons vän) är tillfrågad

    Festlokalen är bokad (lantlig herrgårdskänsla)

    Menyn rätt så färdig. Jag kallar den familjens lantmeny där vi fångar egen vildlax med egenbakad tunnbröd och komponerar en förrätt med det.

    Köttet får vi från sambons pappa som är köttbonde, färskpotatis hittar vi i landet. komponerar en varmrätt utifrån dessa huvudingredienser.

    Efterrätt Bröllopstårta

    Vickning - tunnbrödmackor med valfria pålägg

    Plockar in en duktig servitris/kock + 3 till servitriser

    Satsar mycket på enkel lyx och rena menyer.

    Har köpt gudomliga linnedukar att duka stora runda bord med och planerar att lägga mycket krut på att få en elegant dukning.

    Till min ring har jag införskaffat skrotguld från auktion för att få ner priset på den. Har man eget hemma så är det ju ännu mer toppen.

    Jag tänker att med planering kan man få ner vissa kostnader. Det skenar ju ändå iväg.

    Vi blir ca 70 pers. Jag längtar!

  • Plätti­s
    Äldre 4 Sep 09:08

    Välkommen! Vi är mer aktiva i Vi som gifter oss 2015-tråden. Du är välkommen där också

    www.brollopstorget.se/forum/thread/4320440-vi-som-gifter-oss-2015


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Bröllop 2015