• blossa

Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning

Hej!

Jag ska gifta mig i juni och jag har valt att ha en "vanlig" klänning istället för en traditionell brudklänning. Dels hände det sig så att jag snubblade över denna klänning av en slump - samma dag som min blivande man friade till mig - och tyckte detta var så symboliskt. Dels känns det mera "jag". Det är en 50-tals vintageklänning med vid, plisserad kjol i vitt kraftigt tyg med gula blommor med tillhörande bolero. Midjeskärp i samma tyg som klänningen, breda axelband. Till denna ska jag ha gula höga kilklackssandaletter. Kan sätta in bild senare.

Vill gärna se/höra om andra som också valt "vanlig" klänning!

• Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning
  • Sanna87
    1september2012 skrev 2012-06-14 07:18:28 följande:
    ÅH! Vart hittar man denna?
    Jag beställde den här www.chicy.se/dress/bal-brllop

väntar med spänning på att den ska komma nu. Det stod 2-5 arb.dagar men jag har fortfarande inte fått ngn leveransbesked på att den är skickad Rynkar på näsan vill ju få hem den nu så mn kan prova och förhoppningsvis få en sak avprickad på den lååååånga listan...
  • brudnov12
    Jag har också beställt denna. Har du fått din? Om du har hur var den? Jag hoppas och tror att min kommer efter helgen, så spännande!!
    Sanna87 skrev 2012-06-14 11:07:59 följande:
    Jag beställde den här www.chicy.se/dress/bal-brllop?page=2

väntar med spänning på att den ska komma nu. Det stod 2-5 arb.dagar men jag har fortfarande inte fått ngn leveransbesked på att den är skickad Rynkar på näsan vill ju få hem den nu så mn kan prova och förhoppningsvis få en sak avprickad på den lååååånga listan...
  • ajmb
    Tin skrev 2012-06-11 16:48:42 följande:

Jag är inne på att ha denna på bröllopet.. fast kanske i vitt..

Gillar modellen och  fägen på klänningen Tin ....har själv valt  klänningen nedan och den sitter sååå bra. Till och med svärmor blev tyst...hon som annars har massor att säga...ska dock tillägga att det är inte jag på bilden...och sen så har jag lite mer kurvor en denna tjej..hihih

• ajmb
    Teza skrev 2012-06-19 22:01:52 följande:
    Den här klänningen är ju oxå lite udda, älskar den massor, vi ska ha maskeradbröllop, och då jag hittade denna klänning blev de så att vi går som Medeltida bröllopspar haha

medeltid-fashion-dreams.com/medeltida-brudmod...
    Åhhh vilken klänning.....blir lite sugen att komma och se ert bröllop :)

Önskar er en härlig dag 
  • 1september2012
    DU har räddat min bröllopsdag!
    Det blir den klänningen, tusen tusen tack till dig!!
    Raki skrev 2012-05-25 00:04:55 följande:
    1September, jag har precis beställt en liknande klänning som du söker på www.modehus.nu/prod.php?id=54013. Kanske kan vara något för dig....
  • Sanna87

Nu är klänningen här hemma, den kom i måndags... den är jättefin i verkligheten tycker jag... det är ett lager "siden" och ett lager chiffong så det är ju inte samma tyngd i den som en chiffongklänning från en bröllopsbutik, men jag tycker den håller måttet... i bröstpartiet är det skenor som en "inbyggd" bh eller vad man ska säga... jag köpte en i storlek 36 och mina mått låg emellan måtten för 36 och 38, men mer åt 36 och den sitter bra tycker jag.. den är fin i sömmarna och så med tycker jag.

Så jag är nöjd tycker jag. Tycker det gick bra att beställa från chicy, blev ju lite förvirad när det att dem skickar inom 2-5 dagar om varan finns i lager men att det sedan stod ett annat datum i ordersedeln, men jag mailade till chicy och fick svar ganska snabbt. Och klänningen skickades ju ändå. Beställde en måndag och fick klänningen måndagen efter...

Så än så länge är det bra erfarenheter, Skrattande

• Krystal

Vet inte om man kan klassa min klänning som "traditionell", den är ju syd som brudklänning från början, köpte den av tjej på Tradera ( sålde den då denns mått var helt uppåt vägarna mot vad hon hade beställt) men jag håller på att, likt mössen i Askungen att ändra på den för att passa mig. Lägger till blått tyg i sidorna, ska sätta snörning i ryggen, lägger till små blåa pärlor bland dom befintliga på överdelen, ska fixa ärmarna, och korta av den lite så den inte är helång... Så det traditionella med den är väl färgen och spetsen...det otraditonella är väl att jag inte gått till en bröllopsbutik (eller beställt kinaklänning) för att skaffa min klänning...

• Sanna87

Tittade lite närmare på min klänning och upptäckte att det faktiskt var 2 lager "siden"tyg, det innersta slutade en bit upp så man ser inte nere vid fötterna att det är 2 lager, så ytterligare lite mer positivt... Flört

• Teza
    Teza skrev 2012-06-19 22:01:52 följande:
    Den här klänningen är ju oxå lite udda, älskar den massor, vi ska ha maskeradbröllop, och då jag hittade denna klänning blev de så att vi går som Medeltida bröllopspar haha

medeltid-fashion-dreams.com/medeltida-brudmod...
    ajmb skrev 2012-06-19 23:47:36 följande:
    Åhhh vilken klänning.....blir lite sugen att komma och se ert bröllop :)

Önskar er en härlig dag 
    ajmb: Tack, ja jag bara älskar den, skulle inte alls ha en så dyr klännig från början haha allt skulle va lite budget å så va de tänkt, men när jag fick syn på den var de kört blev förälskad vid första ögonkastet hihi.

Verkar som mitt andra bröllop blir det som verkligen räknas, det som känns som det riktiga,lägger ner dubbelt så mycke jobb och pengar om inte mer,  är så spänd av förväntan denna gång och nu är det äkta halleluja haha ;)

All lycka till dej och alla er andra :)

• ElinJohan

Jag har beställt denna :)

Den är till och med ännu finare i verkligheten!
    Jag tycker att det har varit lite svårt att hitta klänningar som inte slutar just under skinkorna så jag är riktigt nöjd.
  • ajmb

Tack Teza..ska bli spännande att höra hur allas bröllop blev 

Kram och glad midsommar på er alla. 

• Emma1984

Vart finns denna fina klänning??? Vill så gärna ha den???

• paisley

Jag har precis lagt en order på denna klänning. Fullkomligt älskar den! Ett stort plus är att den sys upp för mig och med mina mått

• Eleya
    Tin skrev 2012-06-11 16:48:42 följande:

Jag är inne på att ha denna på bröllopet.. fast kanske i vitt..

Jag måste bara få fråga var du hittade denna klänningen, jag älskar den, men hade baar kunnat tänka mig den till bröllopsfesten. Tack! =)
    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Carina10

Jag ska ha en i ivory och nertill är det helt assymetrisk och ingeting är rakt nertill. Tyget är chiffong och där är lite vidd i den. Gillar verkligen den!

Svar på tråden Vi som ska gifta oss i en "icketraditionell" brudklänning