• moonli­ghtgir­l
    Äldre 20 Aug 08:09
    26596 visningar
    159 svar
    159
    26596

    Brudar i närheten av Västervik

    Hej hej.
    Jag och m2b planerar att gifta oss hellst nästa år (2011) om inte det lyckas blir det 2012. Nu till min undran. Är det fler runtomkring Västervik som ska gifta sig någon gång av dessa år? Tänkte att vi kunde ha hjälp av varandra och ge varandra tips och råd osv. Har hört om blivande brudar i stockholms trakten som gjort så här, de har haft stor hjälp och glädje av varandra och blivit riktigt goda vänner under tidens gång.

    Tycker att det skulle vara kul om vi kunde hjälpa varandra med råd och tips och smakråd osv.
    Hör av er om detta stämmer på er.

  • Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik
  • dreams come true
    Äldre 10 Oct 22:29

    Moonlight: Nä, har inte fått något ännu. Det är ju långt kvar, så räknar med att det tar ett tag. Ingen brådska om man säger så ...

    Trodde du redan hade bestämt dig för klänning Du kommer få världens ångest om du fortsätter prova klänningar

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 11 Oct 21:34

    Har inte provat mer än 2 st klänningar och jag vill ha med rött i så det är därför jag ska prova, kan ju vara kul med något ställe som har klänningar i min storlek så att jag får se hur klänningen ser ut på mig. Min bästa vän som även är en av våra tärnor ska komma med och kolla på klänningar så det känns jätte kul.

    Jo jag vet att det kan bli så att jag får beslutsångest, har ju fått det angående inbjudningskorten. När jag satt och gjorde de fyra olika korten fick jag en favorit men nu har jag svårt att bestämma mig, jag gillar ju alla fyra.

    Ja jo det är klart att det är ingen brådska, blev bara så nyfiken.

    Oföresten så ska jag och sambon iväg imorgon och kolla på ett hus som är för uthyrning. Vi är så trötta på att bo i lägenhet och längtar till ett hus. Hoppas att vi tycker om huset och att vi får hyra det. Det blir billigare månadskostnad och så får vi störra boyta,han får ett garage att hålla till i o grejja med bilen, vi slipper dela tvättstuga med massa andra människor. Hoppas att vi tycker om huset och att han som ska hyra ut det tycker om oss.  =)

  • dreams come true
    Äldre 11 Oct 22:51

    Hyra hus låter skönt
    Vi har köpte hus  för ca 1½ år sedan. Och det finns ju verkligen att göra! Men å andra sidan är det skönt att äga också. Är ju en investering till sig själv.
    Håller tummarna för er!
    Vad skulle månadskostnaden bli? Var ligger det?

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 12 Oct 07:51

    Jo vi vill ju köpa hus så småningom men det kommer att dröjja 2-3 år innan dess tror jag. Men detta hus som vi kanske ska hyra kostar 3000 kr i varmhyra och det är fem rum och kök. Det blir ju billigare än lägenheten vi hyr idag och den är tre rum och kök. Men vi ska inte ta ut något i förskott utan vi ska åka och kolla på det idag. Vet inte exakt vart det ligger men det tillhör edsbruk.

  • dreams come true
    Äldre 12 Oct 12:43

    Det var ju en jättebra hyra!
    Håller tummarna för er!

  • pocaho­ntas76
    Äldre 12 Oct 20:39

    Hej tjejer,

    Händer dessvärre inte så mkt här heller.... känns inte som att man kan göra så där jätte mycket förrän det närmar sig lite mer... funderar dock på vilken bröllopstårta vi ska ha, vilken smak och utseende samt om vi ska ha live band eller dj som musikunderhållning...?

    Vad kul med hus! Jag håller tummarna att det går  bra

  • dreams come true
    Äldre 13 Oct 14:20

    Helt otroligt..
    Har haft lite svårt med inspirationen till festhäftena, så idag när jag var på stan hoppade jag inte på hobbyhärvan (heter det va?) för att kolla hennes grejer och se om man kunde få lite inspiration. Men när jag frågade henne om hon hade tips och idéer så fick jag bara ett surt " Har du tänkt att handla här eller hos Hanna?"
    Och hon var SUR! och tyckte att "det är faktiskt inget kul för mig om du kommer hit och får inspiration och sedan handlar hos Hanna"
    NÄr jag skulle göra inbjudningskorten var jag först hos henne, hittade en bra "mall" som jag utökade lite. Köpte grejer och gjorde ett provex, som jag inte blev helt nöjd med. Hittade en ny variant hos Hanna, köpte grejer där och provgjorde ett ex. Blev sedan nöjd och köpte ju då såklart grejerna hos Hanna och pysslade ihop dom.
    Men hur tänker hon på Hobbyhärvan då? Borde jag ha tagit idén jag fick hos Hanna och köpt grejer hos henne i stan? För så ville hon ju absolut inte att jag gjorde mot henne. Vilket jag aldrig tänkt att göra. Just för att det inte känns sjyst.
    Helt ärligt så kändes det som att hon motade mig i dörren. Verkligen ett dumt sätt att bedriva en sådan liten butik som hon har på. Jag kommer då aldrig gå in i den butiken mer, och kommer mer än gärna rekommendera HANNA till andra människor runt omkring.
    Fy vilket dåligt humör jag blev på...

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 17 Oct 20:35

    Hej hej tjejer

    Det blir inte att vi ska hyra huset för det kändes inte rätt. Det var en del som inte stämde in för oss. Vi tyckte mycket om läget men det kommer nog fler tillfällen. Vi bor ju bra i våran lägenhet även att vi längtar till hus.

    dct: Vad tråkigt att få det bemötandet av henne på Hobbyhärvan. Ja en del kanske borde gå på charmkurs innan de ställer sig i en butik.

    Jag håller med dig Hannas pysselstuga kan jag också rekomendera till alla. Jag tycker att de är jätte trevliga och tillmötesgående hos Hanna.

  • pocaho­ntas76
    Äldre 18 Oct 09:10

    Moonlight: vad synd, men det kommer nog fler tillfällen som du säger.


    Dct: Trist attityd, jag har aldrig varit på Hannas pysselstuga men när jag kikade på deras hemsida såg jag att det är en gammal kompis till mig så jag rekomenderar Hanna starkt!


    För  övrigt har jag haft en del annat att ta itu med. Blev erbjuden ett jobb nere i Frankrike förra veckan. Dem ringde mig och hade blivit rekomenderade att kontakta mig av någon som uppenbarligen tycker att jag gör ett bra jobb ifrån mig Vet dock inte hur vi ska göra. Skulle vara kul att prova på och man ska ju passa på medans barnen är små så man kan flytta hem när dem börjar skolan tänkeer jag. Hur skulle ni göra?

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 18 Oct 10:15

    P: Svårt att säga men jag skulle resonera som du gör att passa på när barnen är små så kan ni flytta hem när barnen börjar skolan. Trivs ni och vill bo kvar finns det ju svenska skolan i många länder så det finns nog i Frankrike också. Barn har ju så lätt att lära sig nya språk också. Det låter väldigt spännande, vad kul att du blivit rekomenderad och att de kontaktar dig. Som man brukar säga friskt vågat hälften vunnet.
    Hur går det i förberedelserna för dig??

  • dreams come true
    Äldre 18 Oct 12:32

    P: Oj vad svårt. Men häftigt.
    Är det ett jobb du verkligen skulle vilja ha?
    Hur ser din mans möjligheter för jobb ut?
    Funkar det med bostad och liknande?
    Hur gamla är barnen? Vad tror du de skulle tycka om det? Har du frågat dom?
    Har ni språkkunskaper?

    Om det vore jag, och jag var i ert läge, där man redan har "problem" med t.ex. barnvakt och liknande så skulle jag nog ta chansen att åka, särskilt nu innan barnen börjar skolan. Men man får nog vara beredd på MYCKET jobb. Dels ska ni båda börja nytt jobb, vilket tar mycket på krafterna, dels ska ni hitta boende att bo in er, skapa nya kontaktnät. Dessutom ska ni dra upp barnen från dagis här, hjälpa dom att skaffa nya kompisar, de ska lära sig ett nytt språk...
    Har ni tänkt att din man ska vara hemma till en början? Kan vara tufft för barnen att med en gång sättas på dagis i ett land de inte känner till.
    Många aspekter att ta hänsyn till. Men häftigt. Och i längden ger det barnen stora och bra erfarenheter!

    Jag tror på att gå på magkänslan. Vad säger din, din mans och dina barns magkänsla?

    Ja, och blivande man menar jag ju såklart

    M: Trist med huset. Hoppas det dyker upp något annat intressant snart!

  • pocaho­ntas76
    Äldre 18 Oct 13:08

    Hej tjejer!

    Det är ett jobb som är mycket intressant på ett stort internationellt företag med många möjligheter. Min blivande skulle kunna bli förflyttad till deras kontor i Paris, men det är ju en bit från Nice så det får isånafall bli en senare fråga. Han kanske stannar hemma ett tag...? Jag har rekat lite och det är många svenskar som bor där omkring, företaget står för flytt och hjälper till med att hitta ett bra hus som vi vill bo i. Helst skulle jag vilja bo i ett "gated community" just för säkerhetensskull för barnen. Finns inga svenska dagis men internationellt där det går många svenska barn, yngsta är ju bara 7 månader så hon pratar ju inte äldsta 2,5 och han pratar redan lite tyska som han snappt upp på reklamfilmer "das auto" Nä, men språk är inga problem tror jag. Ju yngre dem är desto lättare har dem ju för att snappa upp har jag hört.

    Jag tror att mina föräldrar skulle vara villiga att följa med ner och stanna ett tag i början tills man har lite koll på läget. Sedan har vi pratat om att skaffa en svensk barnflicka om detta skulle bli aktuellt.

    Men som sagt, jag är så kluven.... Jag både vill och inte vill.... vill särkillt nu när det börjar bli kallt och regn o rusk här samtidigt har vi det ju så himla bra här.... aldrig är man nöjd....

    Min blivande fick jobberbjudande i New York förra året som är vår drömstad, men han var tvungen att tacka nej till det då flytten skulle varit mitt upp i barnafödande och allt. Så det passade inte

    Annars ligger det fortfarande lite på is med förberedelser, men jag ska börja ta tag i lite saker inom "snar framtid"

  • pocaho­ntas76
    Äldre 18 Oct 13:09

    Min blivande skulle kunna bli förflyttad till deras kontor i Paris..... jag menar alltså där han jobbar nu inte på "mitt blivand jobb"....

  • dreams come true
    Äldre 20 Oct 22:03

    P: Hur går det med Frankrikefunderingarna?

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 26 Oct 21:11

    Hej tjejer

    Var ett tag sedan nu.
    Hur går det för er??

    P: hur går det med era Frankrike planer??

    dct: Hur har det gått med din inspiration till festhäftena???

    Själv så har jag hamnat i en svacka ett tag då jag inte orkat fundera på något kring bröllopet. Men idag var jag in till stan och pratade med dem på Anderssons som ska göra våra ringar. Vi har allt guldet själva så det blir inte så dyrt. vi kommer att få både hans och min ring för mellan 6-7000 kr. Det tycker jag är billigt för två ringar med både färgade och ofärgade diamanter i. Sambon ska ha en svart diamant i sin ring, jag ska ha tre blåa diamanter och fyra ofärgade diamanter i min. Det ska vara en lite större blå i mitten, sedan två vita/ofärgade på varsin sida och därefter två blå till och sist två ofärgade till. Den i mitten är störst och sedan de fyra nästa i en mindre storlek och sist de två sista i ännu en mindre storlek. Det kommer bli kanonfint.

    Sedan var jag ju bara tvungen att gå till hobbyhärvan och kika in, hon var inte otrevlig mot mig men jag måste säga att det känns mycket bättre hos Hannas. Så jag kommer att köpa mina papper och kort hos Hanna.

    Sedan när jag skulle till bilen såg jag att oj här var ju Chrisma Hårdesign, lika bra att hoppa in där och prata priser med dem. De tar 2650 kr för att fixa mitt hår, då ingår det att jag kommer dit en gång innan och pratar med dem och gör en provuppsättning, sedan på den stora dagen så får jag mat i magen och så gör de mig fin i håret. Hon som de samarbetar med sminket tar mellan 6-700 kr. Sedan frågade jag vad det kostar för tärnorna att få håret fixat och allt beror på hur långt hår de har, allt mellan 300-1400. Ska de ha håruppsättning är det mellan 1000-1400, ska de fönas och fixas lite är det mellan 300-500.

    Det känns så bra nu när jag kollat lite mer runt omkring så att jag vet lite mer.
    Däremot så kan vi inte gifta oss sista helgen i maj, fick veta idag att alla frisörer i v-vik är upptagna då med alla som ska på bal. Om jag ska släpa med mig alla mina tärnor måste vi ha många människor som gör oss fina. Det tar 4 timmar sa de också för att fixa håret. Sminket vet jag inte om det räknades in i den tiden. De sa att de gärna hjälper mig sedan att ta på mig brudklänningen osv. Det kändes jätte bra där och de var jätte trevliga.  =)

    Ska se om jag kan komma iväg till Hannas och sitta och pyssla inbjudningskort någon dag. Men tyvärr ser det ut som att det inte kan bli fråns tisdag nästa vecka eller veckan efter. Nu har vi iallafall bestämt oss för vilket inbjudningskort vi ska ha.  =)  Inte illa det heller eftersom vi velat fram och tillbaka så mycket.

    Tror att jag fått med allt nu.  =) 

  • dreams come true
    Äldre 26 Oct 22:21

    Här är det totalt dött i planeringen...
    Funderar fortfarande över festhäftena. Kommer nog försöka köra lite i samma stil som på inbjudningarna....tror jag...
    Annars, dött, dött dött..
    Ja förutom att vi börjat tala om för folk om det stundande bröllopet lite smått.Skojsigt!

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 8 Nov 20:23

    Hej hej
    Det var ett tag sedan nu. Hur går det för er? Här står det helt still. Vi har bestämt oss för hur vi vill att våra inbjudningskort ska se ut. Men det kostar ju en del att tillverka dem så vi får ta en bit i taget. Det tråkiga för oss är ju att det blev så mycket räkningar och omkostnader kring bilen som vi inte räknat med. Men men det är ju bara att sträva vidare.

    dct: Vad kul att ni börjat säga till folk att ni ska gifta er. Vad sa de då förutom att de blir glada så klart??   =)

  • Knekta­rna
    Äldre 9 Nov 10:07

    Jag kan rekommendera en tjej i Oskarshamn som tar 2500 för hela uppsättningen, dig och en tärna inklusive smink! Fick till och med låna löshår av henne!
    Hon var superduktig och jag hade inte kunnat vara mer nöjd =)
    Underbart bemötande. Och jag fick ett provtillfälle innan. Två dagar innan bröllopet färgade hon in mitt hår, vilket jag fick betala 400 kr för.


    Jag bor i Oskarshamn och säljer från vårt bröllop


    Vinröda vepor, att ha tvärs över bordet där gästerna sitter, till 80 personer.


    Vita servetter, Duni Dunillin 48x48cm som jag vek till en snibb och sedan rullade och hade stående på bordet för att få lite höjd.


    Ljusstakar från Ikea, Galej 120st. Användes till förrätt och efterrätt.


    Ljusstakar i glas från Ikea för långa ljus, var otroligt vackert.


    Djupröda/vinröda satängband i olika bredder. Vet inte exakt hur många.


    Underkjol, strl M/L


    Har fler annonser under köp och sälj.

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 15 Nov 18:24

     


    Knektarna skrev 2010-11-09 10:07:13 följande:
    Jag kan rekommendera en tjej i Oskarshamn som tar 2500 för hela uppsättningen, dig och en tärna inklusive smink! Fick till och med låna löshår av henne! Hon var superduktig och jag hade inte kunnat vara mer nöjd =)Underbart bemötande. Och jag fick ett provtillfälle innan. Två dagar innan bröllopet färgade hon in mitt hår, vilket jag fick betala 400 kr för. Jag bor i Oskarshamn och säljer från vårt bröllop Vinröda vepor, att ha tvärs över bordet där gästerna sitter, till 80 personer. Vita servetter, Duni Dunillin 48x48cm som jag vek till en snibb och sedan rullade och hade stående på bordet för att få lite höjd. Ljusstakar från Ikea, Galej 120st. Användes till förrätt och efterrätt. Ljusstakar i glas från Ikea för långa ljus, var otroligt vackert. Djupröda/vinröda satängband i olika bredder. Vet inte exakt hur många. Underkjol, strl M/L Har fler annonser under köp och sälj.

    Hej hej
    För min del tycker jag att det är alldeles för långt att sitta och åka ner till Oskarshamn för att göra min bröllopsfrisyr, jag har 7 mil till Västervik så det får räcka att åka dit.
    Jag har kollat efter dina anonser men inte hittat dem. Jag skulle gärna se bilder på de saker du vill sälja eftersom jag och min sambo ska ha rött med som färgtema.

Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik