• Mia 77

Ska din pappa följa dig in?

Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?

• Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?
  • Tess80

Ja absolut, för henne (prästen) var det inga som helst problem, hon ifrågasatte det inte ens utan var endast lycklig och glad för våran skull

Det bestämdes efter vigseln, på festen där även prästen var med, att hon är f.o.m den dagen är våran "familje präst". Det känns jätteskönt för oss

Det där med frikyrka har aldrig varit något val för oss, inte ens i våra tankar. Men det är väl just för att vi är troende och är med i den svenska kyrkan.

Hade nu våran präst sagt "nej" till detta med överlämning, så hade vi fått "ta det" och ändå gift oss i den svenska kyrkan. Vi visste ju från början att det kunde bli ett "nej", men självklart hoppades vi på att hon skulle godkänna det, vilket hon även gjorde och det är vi väldigt glada över

Men jag vill även påpeka att jag finner inga som helst problem med att folk vill gifta sig inom den svenska kyrkan och ha överlämning, fast dom inte är lika troende som en annan. Jag förstår dom att dom vill gifta sig i den svenska kyrkan, för vem vill inte det

Alexxxi skrev 2009-09-29 11:35:17 följande:
    Okej, er präst va alltså villig att tillåta brudöverlämning=) Men annars hade det ju inte varit en annorlunda vigsel om ni hade valt en frikyrka lr liknande väl?
  • Tess80

Tack så mycket! Vad snällt utav dig

Lycka till med erat bröllop! Det kommer att bli en magisk dag som ni alltid kommer att komma ihåg

pandis81 skrev 2009-09-29 11:43:41 följande:
    jag vill bara gratulera er till att ni fick den vigseln som ni ville ha med brudöverlämmning, det kommer vi också få när det är dags för våran dag. Och det är det som gör mig så lycklig och glad.You go girl.
  • pandis81

vi har redan våran familjepräst som har funnits i familjen sen jag var liten. att vi skulle välja henne var inget svårt val.

Och jag tror också att dagen blir så bra som man gör den. Magisk är ordet

Tess80 skrev 2009-09-29 11:54:31 följande:
    Tack så mycket! Vad snällt utav dig Lycka till med erat bröllop! Det kommer att bli en magisk dag som ni alltid kommer att komma ihåg
  • Alexxxi

Helt förståeligt=D

Skönt att ni fick vigseln ni ville.

Men jag trodde faktiskt inte det va nån skillnad mellan svenska kyrkan och andra kyrkor. Kyrka som kyrka och alla går väl efter bibeln och kristendomen?

Tess80 skrev 2009-09-29 11:52:08 följande:
    Ja absolut, för henne (prästen) var det inga som helst problem, hon ifrågasatte det inte ens utan var endast lycklig och glad för våran skull Det bestämdes efter vigseln, på festen där även prästen var med, att hon är f.o.m den dagen är våran "familje präst". Det känns jätteskönt för oss Det där med frikyrka har aldrig varit något val för oss, inte ens i våra tankar. Men det är väl just för att vi är troende och är med i den svenska kyrkan. Hade nu våran präst sagt "nej" till detta med överlämning, så hade vi fått "ta det" och ändå gift oss i den svenska kyrkan. Vi visste ju från början att det kunde bli ett "nej", men självklart hoppades vi på att hon skulle godkänna det, vilket hon även gjorde och det är vi väldigt glada över Men jag vill även påpeka att jag finner inga som helst problem med att folk vill gifta sig inom den svenska kyrkan och ha överlämning, fast dom inte är lika troende som en annan. Jag förstår dom att dom vill gifta sig i den svenska kyrkan, för vem vill inte det
  • HomerSimpson
    Alexxxi skrev 2009-09-29 12:04:47 följande:
    Kyrka som kyrka och alla går väl efter bibeln och kristendomen?
    Säg det till irländarna och britterna...
  • Alexxxi

Vadå då :-S

HomerSimpson skrev 2009-09-29 12:21:18 följande:
    Säg det till irländarna och britterna...
  • Imma

Kristna protestanter och kristna katoliker har historiskt sett inte direkt kommit överens trots att de i grund och botten tillhör samma religion.

Alexxxi skrev 2009-09-29 12:23:03 följande:
  • Alexxxi

Jaja ni menar så men asså så är det hos oss med. Vi ortodoxa firar tex inte påsken samtidigt som katoliker, för den katolska kyrkan går efter månen och den ortodoxa efter bibeln eller vad det va. Får huvudvärk av sånt alltså.

• Aleta

De brukade ha ihjäl varandra ganska friskt för inte så många år sedan.

Alexxxi skrev 2009-09-29 12:23:03 följande:
  • Frulle

Vår präst tillät också att jag skulle gå in med min pappa.
    Men jag tog mitt förnuft tillfånga tackvare några av våra kära BT-medlemmar och gick in med min man ist!

Alexxxi skrev 2009-09-29 11:35:17 följande:
    Okej, er präst va alltså villig att tillåta brudöverlämning=) Men annars hade det ju inte varit en annorlunda vigsel om ni hade valt en frikyrka lr liknande väl?
  • passionsblomman

Och ni var så FIIIINA där ni gick!

Frulle skrev 2009-10-02 13:43:23 följande:
    Vår präst tillät också att jag skulle gå in med min pappa.Men jag tog mitt förnuft tillfånga tackvare några av våra kära BT-medlemmar och gick in med min man ist!
  • Frulle
    Tack!
    Måste ha berott på mina blommor..
    passionsblomman skrev 2009-10-02 14:16:27 följande:
    Och ni var så FIIIINA där ni gick!
Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?