Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Lycka till! Hoppas att det går bra
Jag går in med min far, min m2b är helnöjd med det arrangemanget och är bara glad över att slippa allas blickar på sig under den biten av ceremonin! :)
Det är lustigt vad män blir skygga på sin stora dag. I resten av samhället ser det ju som bekant helt annorlunda ut.
Shiri Mai skrev 2009-09-14 14:55:38 följande:
Nja, jag har mest killkompisar och inte skulle jag säga att många av dem gillar att dra till sig uppmärksamhet, snarare tvärt om! Sen är det en annan sak att killar uppfostras till att ta för sig karriärmässigt och tjejer att bli "prinsessor" och få uppmärksamhet för sitt utseende.
Jag gick in med min pappa. Vet att det finns manga synpunkter ang detta men det var vad jag och maken ville. Pappa blev superglad o stolt nar jag fragade! Jag ser det inte som att han "ager mig och nu lamnar bort mig" utan ville ha den stunden och minnet. Min onskan var att ga in med bade mamma o pappa men de ar skilda och pratar knappt m varandra sa mamma vagrade..
Men ar sa glad att vi gjrode som vi gjorde!
glomde tillagga att kanslan av att se min blivande sta dar framme och vanta pa mig ar obeskrivlig!!
Min blivande man kommer att gå bredvid mig i kyrkan, jag ser det bl.a. som en symbolisk sak, dvs att vi vandrar sida vid sida genom livet.
Vi var och pratade med prästen i söndags och han sa att jag inte får gå in med min pappa som planerat. Svenska kyrkan tillåter inte detta! *besviken* det är bara drygt en vecka kvar till vigseln så nu måste vi tänka om.
Det är ju som sagt svenska kyrkans officiella hållning och det är ju bra att er präst inte går emot den hållningen.
Tro mig, det kommer att vara en helt fantastisk känsla att gå längs altargången tillsammans med den man (kvinna?) som du valt att dela resten av ditt liv med.