• Mia 77

Ska din pappa följa dig in?

Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?

• Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?
  • annapytt

Jag var på ett bröllop för ett par helger sedan där just brudöverlämning tillämpades. Jag visste om det innan och hade väl hunnit smälta det lite, men det var ändå trist att se just pga av alla de tankar och känslor som så många andra här inne delar.

Det som gjorde mig mest ledsen efteråt var dock brudgummen. Eftersom bruden skulle ledas in av pappan så fick brudgummen gå in innan dem med sin bestman. Jag tror inte det var en enda person som hann reagera innan han helt plötsligt stod där framme. Ingen musik, inga vända och beundrande blickar, just eftersom ingen hann fatta vad som hände.
    Sen började det "på riktigt", när bruden och tärnorna gick in, musik spelades och gästerna ställde sig upp.
    Usch vad tråkigt jag tyckte det var, brudgummen fick ingen som helst uppmärksamhet utan allt skulle ligga på bruden.

• feministbrud

Annapytt: Usch vilken tråkig vigsel! Förutom själva symboliken så är det just det där som är det värsta med brudöverlämning.

• CeKe

Hörrni, om någon startar en tråd som en fråga om pappan ska följa er in, går det då inte att helt enkelt svara på trådstartarens fråga, utan att börja diskutera det fina eller fula med brudöverlämning eller andra sätt att gå in än tillsammans. Det var inte alls det Mia 77 frågade efter!

• Steven och Johanna

Hade tänkt att mina pappor skulle följa med mig in men nu kommer jag gå själv och möta min blivande framme hos vigselförättaren. Men detta är pga att det är för smalt för oss i bredd och inget annat :)

• JustMeAndMyLove

Oj, varför blev det så??
    Skrev "Blir bra trådar så här"
    Med de korta svaren menar jag.. :P

JustMeAndMyLove skrev 2009-09-11 23:10:43 följande:
    Nej. (
  • JustMeAndMyLove

Men herre Gud... det skulle vara citat på:
    Nu går jag och lägger mig för jag kan tydligen inte kontrollera datorn längre!

CeKe skrev 2009-09-11 19:58:40 följande:
    Hörrni, om någon startar en tråd som en fråga om pappan ska följa er in, går det då inte att helt enkelt svara på trådstartarens fråga, utan att börja diskutera det fina eller fula med brudöverlämning eller andra sätt att gå in än tillsammans. Det var inte alls det Mia 77 frågade efter!
  • Tess80

Ja vi undrade också om vi skulle få plats när jag gick med mina pappor, och som tur är så fanns det plats he he.

Men jag lovar, det kommer att bli en fantastisk dag för er oavsett hur ni än väljer att gå in

Steven och Johanna skrev 2009-09-11 20:47:50 följande:

Hade tänkt att mina pappor skulle följa med mig in men nu kommer jag gå själv och möta min blivande framme hos vigselförättaren. Men detta är pga att det är för smalt för oss i bredd och inget annat :)
  • Bluebride

jag vill gå in med min pappa, min m2b har inget emot det och pappa har inget emot det. Prästen har vi inte talat med än, ska kontakta kyrkan om detta.

Jag ser det som en fin gest, inget annat!

• Tarantina

Jag ska gå in med min blivande man. Vi har levt ihop i 7 år och vill gå in tillsammans på vår stora dag. Det är inget jag vill dela med någon annan än med den jag älskar!

Svar på tråden Ska din pappa följa dig in?