Ska din pappa följa dig in?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
Kommer din pappa gå vid din sida in i kyrkan eller kommer din m2b att göra det?
De va de larvigaste jag har hört..att man inte ska få gå in me sin pappa och möta upp sin m2b vid altaren.
Och alla som snackar om att någon "äger" någon är så löjligt så de är inte sant.
Sen all den där snacket om: en symbolisk sak, dvs att vi vandrar sida vid sida genom livet. (när man går in i kyrkan)
Att man vandrar som äkta par ut genom kyrkan verkar ingen bry sig om, de är bara inmarschen som de hakar upp sig på.
De kallar jag för en symbolisk sak, dvs att vi kommer vandrar sida vid sida genom livet som Man och Hustru ;) De är viktigare för mig iaf.
bra sagt, håller med fullkomligt!!!
el så finns de präster som är lite vettigare än andra som inte gör så stor sak av de ;)
Ja hela grejen med att bli UPPRÖRDA av att vissa vill gå in med sina pappor och bli överlämnade FÅR MIG ATT MÅ ILLA.
Jag fattar inte varför det finns dom som som måste idiotförklara alla som inte tycker som dom och komma med moralpredikan.
Det spelar ingen roll att man förklarar hur man själv ser på det och att man själv tycker att det är ok för då är man typ dum i huvudet och kvinnoförnedrande.
Jag ska gå in med min bror och han ska överlämna mig och ni får tycka som ni vill om det!!!!!
Eller så ska man inte jobba för en arbetsgivare vars åsikt man inte respekterar. På andra jobb är det inte okej att gå emot ett generellt förhållningssätt för att "man inte tycker att det är en stor sak". Då har man fel jobb.
Åh, det var länge sedan jag råkade på någon som uttrycker sig som en bridezilla!
Hoppas att det inte är så illa som det låter.
kikki kikki skrev 2009-09-29 09:14:28 följande:
Nej, det är _du_ som anser att brudöverlämningens solkiga historia är något man borde bortse från. Men det är svårt eller omöjligt för många av oss som inser att det fortfarande är en verklighet för miljontals kvinnor runtom i världen.
Det är jättebra att du och din bror har en nära relation och kan lita på varandras stöd i alla lägen. Det menar jag verkligen. Men när du gifter dig handlar ju dagen inte om dig och din bror, utan om dig och din man. Jag hoppas ju att du känner att din man ditt primära stöd i livet, inte din bror.
kikki kikki skrev 2009-09-29 09:30:54 följande:
Det finns inget inom kristendomen som säger att man inte ska gå in med sin pappa eller att det betyder si och så.
Du skriver att "man inte ska jobba för en arbetsgivare vars åsikt man inte respekterar".
Hur mycket respekterar svenska kyrkan KRISTENDOMEN att förbjuda en sån sak? Har de svenska prästerna ett avtal med Gud? Snälla det är så löjligt!! Svenska kyrkan har förbjudit det enbart för att framstå som mindre kvinnodiskriminerande inför samhället! Det finns miljoner andra och VÄRRE grejer som är kvinnodiskriminerat! Varför inte koncentrera sig på det istället?
Det fram går INTE i nån annan icke svensk kyrka att man inte får gå in med sin pappa så varför ska svenska kyrkan ha det?