Längtansfulla skrev 2008-12-19 18:15:27 följande:
Menar du med det att alla som väljer att vänta med att flytta ihop lever isolerade från samhället och styrda av någon sekt? Jag själv upplevde mig väldigt styrd av samhället och den nuvarande "traditionen" att man måste bo ihop innan man gifter sig, men jag valde just att gå min egen väg ändå.
[/citat]
MolsonCanadian skrev 2008-12-19 18:11:00 följande:
[citat]
Du menar om Pelle överhuvudtaget inte känner till att det är möjligt att bo ihop?Det tror jag är sällsynt.
Ja såklart. jag tror att alla kristna aldrig varit utanför 70-skyltarna i byn, att de talar i tungor med varandra och skickar älskarinnan för att skjuta sin fru.
Nej, nu skojar jag faktiskt. Det jag menar är att, precis som MolsonCanadian skriver, så kanske Pelle inte har fått någon annan bild. Det må vara sällsynt men eftersom både Drom och WSOWOW (elelr vad hon nu hette) hade uppfattningen att det var så otroligt oromantiskt att flytta ihop före giftermålet så lät det ju som att de inte hade hört någon annan version än deras närmaste omgivning (som har samma uppfattning) och då måste man ju få berätta hur romantiskt det faktiskt kan vara. Men det fick jag ju inte för MolsonCanadian (det är ju bara hon som har rätt här)... Men du (längtansfulla) har ju tagit ett beslut "tack vare" omgivningen, och då är det väl toppen! Alla måste inte göra som alla andra (vilket jag även påpekat tidigare) men om någon verkar helt bakom flötet så kan man väl få säga att det inte stämmer med verkligheten?
Äh, det spelar ingen roll vad fan man skriver. Man blir ju totalsågad ändå. Jag såg en ångvält idag och då tänkte jag på den här tråden....