• Compis

Till er frivilligt barnfria!

Halloj!
    Jag har letat efter forum på nätet för oss som frivilligt valt att inte skaffa barn. Det verkar inte finnas så många hemsidor men jag hittade flertalet äldre trådar i ämnet här på Bröllopstorget.
    Jag vänder mig till er som bestämt er för att inte skaffat barn oavsett av vilken anledning det än är. Vi tillhör ju inte den grupp som dominerar i samhället direkt och därför vore det skoj att lära känna andra som är i samma sits som en själv. Tror vi barnfria kan ha utbyte av varandra genom samma inställning och synsätt.
    Jag är nyss fyllda 30 och är helt säker på att jag vill avstå från att skaffa barn. Tack och lov har min sambo precis samma åsikt, annars tror jag inte vårt förhållande hade fungerat. Vännerna runt i kring får barn på löpande band och även om man fortsätter umgås blir ju inte relationen på samma sätt efter att en ny liten person dykt upp i kompisens liv. Jag tycker det är kul barn men är helt till freds med att bara träffa dem lite nu och då. Tack och lov har jag aldrig haft några problem med folk som ifrågasatt mitt val av att avstå barn utan jag har mer känt mig unik. Har inte behövt förklara mig och det känns bra.
    Hoppas några likasinnade där ute vill skriva några rader till mig! Jag är inte ute efter någon debatt för eller emot barnafödande så ni som bara ska ifrågasätta varför vissa inte vill ha barn kan luta er tillbaka.

• Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!
  • Jessie Gustav

Vi håller på att bygga upp sidan mer och mer men nubörjare som man är så tar det lite tid så har ni som är reggade på sidan ideer så är det bara att höra av sig så försöker vi fixa till det.

• Jessie Gustav

nybörjare skulle det va.hihi fingrarna går fortare än hjärnan ibland.

• En till präst
    Compis skrev 2009-01-04 16:55:12 följande:
    Jag var nyss inne på Jessie Gustavs nystartade forum för "oss barnfria" som finns på en helt egen hemsida. Där kan man ju hoppas folk håller sig borta från att tjafsa, ifrågasätta, kritisera och reta sig på inlägg. Förhoppningsvis är man säker på sin sak som barnfri innan man går in där och VILL diskutera med personer som har samma åsikt som en själv. För mig var innehållet mycket givande, det lilla jag hittade där just nu. I min gästbok hittar ni adressen till hemsidan. Registrera er så ses vi där istället för i denna hetluft!! Tror inte vi kommer så mycket längre här på Bröllopstorget.
    Jag har aldrig varit med om att en tråd om barnfrihet får förbli "oantastad". Nu hoppas verkligen att Jessies forum får bli ett forum där barnfria kan få prata med varandra utan "missionerande" mammor.
  • Compis

Men fördelen med att ha en egen sida är väl att Administratören kan kasta ut/spärra den som antastar. Eller kan man inte det? Folk som reggar sig i ett forum för att provocera eller förstöra har ju inte där att göra.

• Hammerman

Det går utmärkt att plocka fram "the banhammer" om man är administratör på ett forum.

Fast som vi säger på Terra-Arcanum: "we don't ban the trolls. We give them enough rope to hang themselves with and then poke them with sticks".

• passionsblomman
    Hammerman1 skrev 2009-01-04 18:07:25 följande:
    Det går utmärkt att plocka fram "the banhammer" om man är administratör på ett forum. Fast som vi säger på Terra-Arcanum: "we don't ban the trolls. We give them enough rope to hang themselves with and then poke them with sticks".
  • JustMeAndMyLove

Skummar lite genom forumet här, har inte läst alls. Men jag blir ärligt väldigt förvånad! Tycker folk verkligen att det är bra att "missonera" om barnfrågan? Tycker det är fördjävligt att folk anser att det är "fel" att inte vilja ha barn :s
    Det är väl upp till var och en!

Sen kankse det inte är meningen att alla ska ha barn? Varför vore det så självklart? Inte ens rent biologiskt skulle det vara logiskt att exakt alla kvinnor födde barn väl? I naturen väljs ju hanar bort om de är "dåliga kandidater" (sjukdommar, genfel) varför skulle inte moder natur välja bort kvinnor?

Säger inte att ni som inte vill ha barn är sjuka, haha. Bara att det är ju sjukt att påstå att alla måste vilja ha barn! De om nått låter ju ganska onaturligt?

Jaja, stå på er tjejer (och killar för den delen) Livets mening behöver inte vara barn! Den finner man nog själv på ett eller annat sätt :)

• Jessie Gustav

JustMeAndMyLove.jag håller helt med dig att det är upp till var och en hur dom vill ha det.och Nej alla ska inte ha barn tycker jag.känner flera personer som har barn som inte alls passar som föräldrar.

• JustMeAndMyLove

Jo det finns ju en och annan som inte borde ha barn tyvärr... Själv längtar jag som bara den efter en liten en, men M vill INTE ha nån, hehe. Vi får se hur det blir, vi kör på katter, hundar och en hamster så länge ;) Då får man inte så mycket tid för annat!

Jessie Gustav skrev 2009-01-05 14:40:42 följande:

JustMeAndMyLove.jag håller helt med dig att det är upp till var och en hur dom vill ha det.och Nej alla ska inte ha barn tycker jag.känner flera personer som har barn som inte alls passar som föräldrar.
  • Tooticki

Synd att denna tråd dog ut. För övrigt kan jag inte logga in på barnfria forumet längre

• 080513 2

Sållar mig till skaran.

En till Barnfri på plats!

• Tooticki

080513 2 skrev 2009-01-14 19:24:56 följande:

Sållar mig till skaran.En till Barnfri på plats!
    Välkommen!

Hur resonerar du och din eventuella partner om barn vs inte barn?
  • Jessie Gustav

Tooticki.Jag visste att jag hade sett namnet någonstans förut.
    jo vi har gjort det så att man måste skriva en presentation om sig själv så att folk därinne vet vilka man pratar om så det inte kommer in en massa folk som inte ska vara där..

Regga dig igen och gör en press om dig själv i tråden där så funkar allt igen.Sorry att du inte kan logga in längre.Hoppas att du återkommer.Alla är ju välkommna.

• Tooticki

Jessie Gustav skrev 2009-01-14 19:39:04 följande:

Tooticki.Jag visste att jag hade sett namnet någonstans förut. jo vi har gjort det så att man måste skriva en presentation om sig själv så att folk därinne vet vilka man pratar om så det inte kommer in en massa folk som inte ska vara där..Regga dig igen och gör en press om dig själv i tråden där så funkar allt igen.Sorry att du inte kan logga in längre.Hoppas att du återkommer.Alla är ju välkommna.
    Jag är helt värdelös! Nu skrev jag en presentation men den postades inte. Vart försvann den?
  • Jessie Gustav

hmm jag ska gå in och kolla.om jag inte lyckas hitta den så är min forumkunnige make hemma i morgon så han får kolla på det.Lite tråkigt att det inte funkar för dig.

• Jessie Gustav

Tooticki ..Jag såg alla dina 3 inlägg.Vet inte varför du inte ser dom.hmm teknikens under.hihi
    men välkommen tillbaka till forumet.

• Tooticki

Jessie Gustav skrev 2009-01-14 20:50:13 följande:

Tooticki ..Jag såg alla dina 3 inlägg.Vet inte varför du inte ser dom.hmm teknikens under.hihimen välkommen tillbaka till forumet.
    Grymt, tack! Det är jag som är puckad på datagrejor!
  • Jessie Gustav

Hehe ingen fara jag är likadan.tack gode gud för maken så är lite datanörd.hehe

Svar på tråden Till er frivilligt barnfria!