Juli 2009 forts
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
Tidigare tråden är stängd så här kan vi fortsätta våra planeringar och ge tips och råd....
Tidigare tråd:
www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m3002279.html
*JIPPIE*
Idag kom bläcket till skrivaren så ikväll kan jag skriva ut en massa saker till inbjudningarna!!
Tjohopp allesammans!
Mycket funderingar runt trycksaker hos många märker jag
Passar in en Mini-enkät:
1) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???
2) Tänker ni låta alla trycksaker gå i samma look? Hur ska de se ut???
3) Tänker ni ha med något "info-blad" som tillägg till inbjudan?
4) Tänker ni ha någon bröllopshemsida?
Så fort de nya hjärtfrimärkena har kommit ut, alltså den 29:e januari
Japp, samma papper används till allt men vi gör ändå lite olika varianter mellan inbjudningskorten och festhäftena (tackkorten har vi inte funderat jättemycket på än).
Har elfenbensvit bakgrund (papper med lite struktur) och ett aprikosfärgat skimrande papper som har mönster på ett sätt som är svårt att förklara... men strukturen är lagd åt olika håll på pappret så det blir som ett mönster. Sen har vi ett ganska mörkt vinrött papper som vi sätter bakom det aprikosa, så det syns bara någon mm av det som en kant. Knyter även vinröda band runtom (på inbjudningskorten har vi 3mm breda band och på festhäftet har vi ett 2,5-3 cm brett organzaband i samma färg). Plus lite andra små dekorationer
Ja
[/citat]
Ja. Är det någon som vet om man kan göra önskelistor som fungerar likadant som dom på BT (att gästerna kan boka presenter via sidan)? För vi vill ha den möjligheten, men samtidigt skulle det vara trevligt att ha en "friare" utformad hemsida än den på BT...
Så fort vi fått till det med vägbeskrivningen å fått hem nya kuvert eftersom min sambo klantade sig igår
TRor jag inte, men det mesta iaf...
Japp, där står det: Vägbeskrivning, boende, välkomstfest, toastmaster å presenter
Vet inte, har inte gjort någon än iaf
Nu har vi börjat beställa lite saker oxå!! Min sambo klantade sig lite igår så vi var tvungna att beställa hem nya kuvert så passade på att köpa resten av sakerna vi ska ha från samma ställe!!!
Så att det kommer fram strax före alla hjärtansdag
Det var tänkt så från början men det blir inte riktigt lika, det kommer att vara samma form på alla tryck sakerna kommer även ha ett grönt band på allt, igsel och festprogram kommer att vara lika men inbjudnings korten har ett annat tryck och liye annat "färgupplägg"
Ja
Tror inte det.
Igår var jag och köpte en tiara som jag provat tidigare och var jätte nöjd med, men när jag kom hem igår oh provade den hemma så vet jag inte om jag är så nöjd längre,så nu vet jag inte om jag ska behålla den eller lämna tillbaka?
Så att det kommer fram strax före alla hjärtansdag
Det var tänkt så från början men det blir inte riktigt lika, det kommer att vara samma form på alla tryck sakerna kommer även ha ett grönt band på allt, igsel och festprogram kommer att vara lika men inbjudnings korten har ett annat tryck och lite annat "färgupplägg"
Ja
Tror inte det.
Igår var jag och köpte en tiara som jag provat tidigare och var jätte nöjd med, men när jag kom hem igår oh provade den hemma så vet jag inte om jag är så nöjd längre,så nu vet jag inte om jag ska behålla den eller lämna tillbaka?
OJ, ar inte riktigt ,eningen att det skulle komma 2 gånger
) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???
Så att det kommer fram innan min 30 årsdag (23/2)siktar på 20/2
Har gjort fyrkantiga 15x15 kort av isblått blommigt ton i ton papper, med chokladbruna sidenband runt och vitt strukturpapper som inlaga.
Sparade det papper som vart över när jag skar till korten och det blev ca 3 cm långa remsor som kommer klistras på festprogrammen de blir i samma vita papper som inlagan, så tja ganska lika haha, vigelprogram blir nog bara vita, tackkort har vi inte bestämt än.
Ja
Tror inte det.
- månadsskiftet jan/feb
- ja. Det är vinrött omslag, creme satinband och papperna är i creme.
- ja, med vägbeskrivning mm.
- nej. Tror inte det.
KUL att se hur ni ska göra
Såhär har vi det:
1) 1) När tänker ni skicka ut era inbjudningskort???
- nu början av februari så de hinner fram före 14e
- Jo, men vi har liksom fastnat i 2 st designvarianter som jag knåpat ihop - så nu sitter jag och försöker "binda ihop" de två designerna. En variant är rätt sober med lite "viktoriansk" touch, medans en är mer modern med lite busig yvighet och färggradienter. I grund och botten försöker vi hålla oss till havsblått/petrol men det blir lite inslag av rött, rosa, svart och guld med. Vitt i grunden. Blir nog bra i slutändan Igår köpte jag iaf cellophankuvert på panduro, 14x14 cm. Snacka om att det blir mycket billigare än att köpa riktiga!
- ja, med boendetips, vägbeskrivning, nr till toastmadame etc
- Funderade på det först, men det börjar kännas mer och mer "overkill" med tanke på att vi kommer ha personlig kontakt med alla som vi bjuder i vilket fall som hellst.
I februari förmodligen.
Ja. Kommer ha samma "logga" och teckensnitt som på inbjudningskorten. Finns i galleriet.
Ja. Vägbeskrivning och övernattningsställe.
Förmodligen om det hinns med.