• Efter 11 år är det min tur

stora Man/m2b klago tråden

Jag älskar min man,mycket! Men allt är inte en dans på rosor och ibland kan man behöva skriva av sig och kanske få hjälp och råd av andra brudar där ute...Välkomna!!

• Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden

Du kan få en dagens ros av mig

chamor skrev 2008-09-23 13:52:10 följande:
    Min gubbe är snäll men han driver med mig när jag pratar i sömnen :P Haha.. Men tycker snart jag är värd en blomma.. Lagar mat VARJE dag och han säger inte ens att det är gott ibland Oftast är det ju det iaf hihi... Skulle inte skada med lite mer romantik hemma hos oss eller iaf lite mer initiativ men vi är helt slutkörda båda två nu så får väl fortsätta drömma :P
  • Moninan

Min blivande är ursuel på STÄDNING. Jag tror inte att han vet att man ska ta undan smulorna efter sig. Utan det blir en jättehög och sedan så faller allt ner till golvet. Så då måste dammsugaren fram. Har inte dammsugit/bäddat/lagat mat/ eller tagit hand om disken sedan maj! Hans mor har alltid gjort allt i deras hem. Hon tar undan deras tallrikar när de har ätit så jag undar om jag kan ändra på honom. Låter jag allt vara så händer det inget ändå. Jag lät bli att diska på en hel månad! inget hände...

• Moninan

Ändå älskar jag han så mycket. Är världens mysigaste man.

• Boomtown

Herregud vilken underbar tråd!!! Allvarligt alltså, jag började att få mindervärdskomplex efter den här sidan (hela bröllopstorget). Alla är så kära och perfekta, de bråkar aldrig. Men här tycks jag ha hittat mina tvillingsjälar. Har inte läst hela tråden. Men jag har jobbat 12 timmars pass hela helgen. Sprang som en vettvilling med dammsugaren i fredags innan jobbet och grejade. Jobbade kvällen sen. Vad kommer jag hem till? Ett grisigt bombnedslag!! Det var äckligt! Han har inte rört ett finger, bara suttit framför datorn. Han skyller på barnen. Vi håller på att renovera badrummet också och han gör ingenting. Så idag fick jag ett utbrott, så nu har han faktist spikat lite idag. Ska man behöva få det för att dom ska göra nåt. Det är såna här dagar man funderar på om det är rätt att gifta sig, känner någon annan så? Fast jag vet ju att jag vill leva resten av mitt liv med han för han är min stora kärlek och trygghet. Men måste han vara så förbannat lat!!! Blir inte ni arga?

Jag blir både lessen och arg!! Det är detta med mitt dåliga samvete!! Han har inget samvete alls och kan därför skita i att göra saker och bara göra det när det passar honom och det retar mig som fan(ursäkta)
    Vi har kommit överrens om att vi skall dela på städningen men han har fortfarande inte gjort sin del....arrrghhh

Boomtown skrev 2008-09-23 20:21:53 följande:
    Herregud vilken underbar tråd!!! Allvarligt alltså, jag började att få mindervärdskomplex efter den här sidan (hela bröllopstorget). Alla är så kära och perfekta, de bråkar aldrig. Men här tycks jag ha hittat mina tvillingsjälar. Har inte läst hela tråden. Men jag har jobbat 12 timmars pass hela helgen. Sprang som en vettvilling med dammsugaren i fredags innan jobbet och grejade. Jobbade kvällen sen. Vad kommer jag hem till? Ett grisigt bombnedslag!! Det var äckligt! Han har inte rört ett finger, bara suttit framför datorn. Han skyller på barnen. Vi håller på att renovera badrummet också och han gör ingenting. Så idag fick jag ett utbrott, så nu har han faktist spikat lite idag. Ska man behöva få det för att dom ska göra nåt. Det är såna här dagar man funderar på om det är rätt att gifta sig, känner någon annan så? Fast jag vet ju att jag vill leva resten av mitt liv med han för han är min stora kärlek och trygghet. Men måste han vara så förbannat lat!!! Blir inte ni arga?
  • Boomtown

Ja gubbar tycks inte ha dåligt samvete. Och inget tidsbegrepp. Det finns alltid en annan dag att göra det på. Vi har en vägg som det ska sättas upp en jättefin mur på. Det är halvfärdigt sedan 3 år!! Inte en jul till med hela tjocka släkten som sitter och nedvärderar mig för att det aldrig blir färdigt tack. För min gubbe bryr sig inte. Pinsamt.

Be dom fara och flyga
    Samtitigt är min man väldigt händig på alla sätt men det är som sagt när han vill medans en annan får göra saker vare sig man vill eller inte, jag känner mig så över arbetad ibland så jag bara vill säga upp mig som äkta fru,skit snygg sexbomb och stål mamma...

• Boomtown

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-09-23 20:43:13 följande:

Be dom fara och flyga Samtitigt är min man väldigt händig på alla sätt men det är som sagt när han vill medans en annan får göra saker vare sig man vill eller inte, jag känner mig så över arbetad ibland så jag bara vill säga upp mig som äkta fru,skit snygg sexbomb och stål mamma...
    Haha, precis som jag känner mig just nu. Bra sagt. Inte ens 2 veckor på spa skulle hjälpa just nu känns det som. Vad ska man göra egentligen?

Jag sa som det var igår att jag helt enkelt skiter i allt...och genast mjuknar han
    Idag sa jag att jag är trött och han erbjöd sig att ta barnen så jag kunde gå och lägga sig...KORS I TAKET
    MEN...om ett par dar är det glömt!! LIte synd av mig att säga så men det är sant. Han faller liksom tillbaka och jag får hand gripligen göra något som han gör ,typ inte städa eller skita i allt. Det går in i en vecka så är det tillbaks på ruta noll igen...
    Läs hela tråden så finner du en del han gör...min älskling
    Jag älskar honom mkt, men han kan reta mig till att bli hulken

• chamor

Hemma hos oss är det min gubbe som plockar grejer och lider mest när det är stökigt och jag som kan koppla bort det.. Och han diskar jämt nästan vilket är skönt..
    Fick lite belöning igår för all matlagning iaf. "Lasagnen du gjorde i går var den godaste jag någonsin ätit".. Satt som en smäck

• Moninan

Vad roligt med beröm! Det får man inte för ofta. Jag lagar all mat. Då vill jag att han sitter och äter tillsammans med mig (utan med en tidning i handen). Men jag har alltid ätit färdigt innan han sliter sig från datorn. Har försökt vänta men maten blir kall. Sällan man får ett tack för maten det var gott.

• MulleNuh

Hmmm.. Min M2b är vääärldens bästa på det mesta! MEN!!!!!! Han snackar SÅ mycket..

Du gumman, dom här sladdarna ska bara ligga här tillfälligt Ska spika fast dom i morron. Yeah right.

Han lovade mig för 1,5 år sen att han skulle fixa min dator. Den är fortfarande OFIXAD.

Ja såna smågrejer som han LOVAR att fixa men det händer aldrig nåt!!!

• Sebastiána

Vad skönt att jag inte är ensam! Min "gubbe" gör också det mesta hemma och jag märker inte alls att det är stökigt lika snabbt som han. Får dåligt samvete när jag läser flera av inläggen i denna tråd. Det måste vara så min kille känner ibland.

Skillnaden är väl att jag just får dåligt samvete eftersom tjejer förväntas ta hand om hemmet och klaga och tjata på sin man. Killar verkar inte ha dåligt samvete. Ibland blir jag lite avis på det.

chamor skrev 2008-09-24 07:12:42 följande:
    Hemma hos oss är det min gubbe som plockar grejer och lider mest när det är stökigt och jag som kan koppla bort det.. Och han diskar jämt nästan vilket är skönt..Fick lite belöning igår för all matlagning iaf. "Lasagnen du gjorde i går var den godaste jag någonsin ätit".. Satt som en smäck
  • chamor

Jo ja har lite dåligt samvete också. Men vi är inte helt inflyttade än.. Skyller på det

• didis

Men hur står ni ut att leva med så´na karlar!?

Det låter som om ni tar hela ansvaret för hus och hem och dessutom för er relation. Jag hade sprängts i bitar efter något år.

En sak är att man i relationen kan turas om, några år får den ena ta stor plats tex yrkesmässigt och den andre sköta markservicen men jag hade inte klarat om det blev ensidigt.

Och jag hade inte kommit så långt i mitt yrke om jag inte haft helhjärtat stöd av (blivande) maken, något som han också tjänar på nu, när jag kan jobba deltid och ändå dra in rejält med pengar till familjen.

• Sebastiána

Håller med didis. Jag har vänner som är tillsammans med karlar som är som ett extra barn, de gör inget hemma och verkar inte ha koll på nåt. Var på pic-nic med ett av paren i somras. Pinsamt värre. Kille hade fått i uppdrag att packa pic-nic-korgen, men hade inte tänkt på att ta med filt att sitta på eller flasköppnare. Hmmm.

• Sebastiána

Kan tilläggas att hon klagade en hel del på honom hela dagen. Hur orkar de med varandra.

• didis

Kommunikation är a och o. Det kan dock ta sin tid att nå dit.

Sebastiána skrev 2008-09-24 12:09:03 följande:
    Kan tilläggas att hon klagade en hel del på honom hela dagen. Hur orkar de med varandra.

Jag kan säga att det är inte bara och bara!! Givetvis gör han bra grejer också och är en fantastisk människa men är lite små lat i vissa avseenden och jag som har små barn orkar inte alltid ställa till nåt för att få som jag vill utan väljer att inte säga nåt. Jag tycker att hans tröttsamma morsa,min svårmor kunde faktiskt lärt sin son lite och inte låta honom bli så bortklemad...
    Tro mig, jag med många andra gör vårt bästa för att få vår röst hörd. Ibland går det fram och ibland är det som att prata med en vägg

didis skrev 2008-09-24 11:51:55 följande:
    Men hur står ni ut att leva med så´na karlar!?Det låter som om ni tar hela ansvaret för hus och hem och dessutom för er relation. Jag hade sprängts i bitar efter något år.En sak är att man i relationen kan turas om, några år får den ena ta stor plats tex yrkesmässigt och den andre sköta markservicen men jag hade inte klarat om det blev ensidigt.Och jag hade inte kommit så långt i mitt yrke om jag inte haft helhjärtat stöd av (blivande) maken, något som han också tjänar på nu, när jag kan jobba deltid och ändå dra in rejält med pengar till familjen.
Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden