• Efter 11 år är det min tur

stora Man/m2b klago tråden

Jag älskar min man,mycket! Men allt är inte en dans på rosor och ibland kan man behöva skriva av sig och kanske få hjälp och råd av andra brudar där ute...Välkomna!!

• Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden

Jag känner mig lite lessen och bortglömd men jag får hoppas att det går över....!!??

• zsandora

Kan just nu strypa min lata bortskämda man! Helt handikappad verkar ju han vara ibland.... morr...

Då kan vi morra ihop

zsandora skrev 2008-08-24 19:54:45 följande:
    Kan just nu strypa min lata bortskämda man! Helt handikappad verkar ju han vara ibland.... morr...
  • Paeonia

Känner likadant när det gäller städningen ivarjefall, matlagningen står jag för flest gånger i veckan i varjefall.

Jag hinner inte ens tycka att det är stökigt innan han redan städat.....

Han väcker mig ofta på helgerna med en kopp kaffe men jag hinner aldrig göra likadant för honom då jag är så fruktansvärt morgontrött...
    Så lat och bortskämt är jag men han verkar tycka det är bra ändå!

Sebastiána skrev 2008-08-11 08:20:52 följande:
    Vad skönt att inte vara ensam. Prestationsångest det är just det jag känner. När han kommer hem från jobbet då börjar han direkt att ordna med mat till sina barn. Jag är van hemifrån och när jag bodde själv att "bara" ta några smörgåsar eller fill till kvällsmat. Det brukade jag göra direkt när jag kommer hem. Det kan jag inte nu - vi kan ju inte äta vår mat förrän han är klar med maten till barnen och det blir en så kontig paus. Jag hade kunnat läsa lite eller titta på TV tills han är klar med "sitt" men då känner jag mig lat.Han tycker att man ska städa hela huset en gång i veckan, jag tycker att varannan vecka räcker. Han sätter igång direkt på söndag morgonen. Jag hinner knappt upp ur sängen innan han dragit ut alla mattor på balkongen och börjat dammsuga. Det får mig att känna mig som en riktig slarver. Han ojar sig ofta hur stökigt och smutsigt det är och det känns som att han anklagar mig för att stöka ner, men det är ju hans båda barn och deras kompisar som stökar till och drar in smuts. Oih!

Älskar min man, han är fin på alla sätt men inte när det kommer till städning...
    Jag har jobbat helgen,kommer hem och han har inte lyft ett finger inne inte heller rörde han ett finger i torstags när han var ensam,när jag hade barnen hos mamma.
    Nu är jag ledig två dagar och det kommer ta mig två dagar att göra allt...fan
    Någonting kunde han faktiskt gjort.
    Imellanåt gör han det men det är på hans villkor och när han känner för det...tänk om jag kunde tänka så och släppa mit dåliga samvete
    Nu har jag varit grinig över detta en tid och han bara säger att jag gnäller men han gör inget ve det.
    fattar han inte att han blir bara mer och mer oatraktiv när han gör så här, kunde han ta hand om mig lite skulle jag bli gladare....Hjälp

• sanan

Jag har blivit så arg på min man ett par gånger sedan bröllopet och det handlar mest om städning..känner mig som en riktig hagga och tycker synd om honom men när väl irritationen slår sin klor i mig kan jag inte sluta skälla..börjar fundera på om det är lite för stressigt på jobbet eller varför jag beter mig så här..

• valkyriana

Fan vi skulle sluta röka tillsammans efter vi kom hem från smekmånaden, jag har slutat och inte han. Han har tjuvrökt.
    Och är ett helrötet stöd...

är så röksugen att jag tuggar sönder bordskanten snart.

ÅÅÅ vad du är duktig Fortsätt med det, låt inte äckel röken ta tag i dig igen....Jag VET att det är skit jobbigt men det klarar du! You go girl

valkyriana skrev 2008-08-31 22:11:12 följande:
    Fan vi skulle sluta röka tillsammans efter vi kom hem från smekmånaden, jag har slutat och inte han. Han har tjuvrökt. Och är ett helrötet stöd...är så röksugen att jag tuggar sönder bordskanten snart.

Puffar!! Har alla gubbar varit jätte snälla på sistone??
    Min han har sina berg och dal banor!!
    Kom igen nu... !!

• chamor

Min gubbe är snäll men han driver med mig när jag pratar i sömnen :P Haha..

Men tycker snart jag är värd en blomma.. Lagar mat VARJE dag och han säger inte ens att det är gott ibland Oftast är det ju det iaf hihi... Skulle inte skada med lite mer romantik hemma hos oss eller iaf lite mer initiativ men vi är helt slutkörda båda två nu så får väl fortsätta drömma :P

Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden