• Efter 11 år är det min tur

stora Man/m2b klago tråden

Jag älskar min man,mycket! Men allt är inte en dans på rosor och ibland kan man behöva skriva av sig och kanske få hjälp och råd av andra brudar där ute...Välkomna!!

• Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden
  • ninnabell

just nu är jag så sur på min sambo som alltid säger..."lugn det löser sig"....vet inte hur jag ska få in i hans huvud att allt inte alltid löser sig....utan man måste vara med och styra upp det ibland.....suck...han tror att all planering bara har hoppat fram och löst sig av sig själv.....önskar att det var så jäkla enkelt.....fan för naiva killar

• paradisfågel

ninnabell, haha trolleri kanske? den osynliga damen har varit framme och hjälpt er

efter 11 år är det min tur, håller med dig till fullo!

• Plummis83

Haha, vad mkt man känner igen utav allt det ni har skrivit!!

Min sambo har haft som dröm att alltid ha en Jack Russel (hund som kan kräva mkt utav sin ägare) och jag vet hur de kan vara då min syster har 2 stycken!! Själv har jag en helmysig Irländskt Setter (min sambo fick hund på köpet när han träffade mig)

Men så fick min syster 4 valpar och då skulle min sambo absolut ha en. Mitt krav för att jag ens skulle gå med på det var: jag tänker inte ensam ta hand om båda hundarna, han ska gå kurs med hunden (hans första hund), han får hjälpa till och se till att nya hunden kommer ut ordentligt!!
    Tror ni att det höll?? Nu är "valpen" 10 månader och ingen kurs har han gått än *suck* Men det har då jag!
    Jag tog själv hand om båda, men tröttnade på det och hotade med att sätta ut annons på valpen (även om jag fullkomligt älskar den hunden oxå) om det inte blev nån ändring och då blev det ändringar!!
    Tråkigt bara att man nästan måste hota med nånting för att det ska hända något!!

Själv är jag dålig på mina grejer oxå, men mina djur kommer alltid i första hand!!

• valkyriana

det där känner jag igen.
    -Det löser sig....
    nej det löser sig inte, JAAAAAG löser det...

ninnabell skrev 2008-07-18 21:55:43 följande:
    just nu är jag så sur på min sambo som alltid säger..."lugn det löser sig"....vet inte hur jag ska få in i hans huvud att allt inte alltid löser sig....utan man måste vara med och styra upp det ibland.....suck...han tror att all planering bara har hoppat fram och löst sig av sig själv.....önskar att det var så jäkla enkelt.....fan för naiva killar

sur och grinig gubbe är inget kul att va gift med

Puff! Mina vänner,kom igen nu brudar! Visst finns det väl någon där ute i stora världen som är lite små trött på gubben
    Små eller stora promlem....kom igen nu så hjälps vi åt

• aikidoaasa

Allting ska ske i hans takt. Om jag ber om något får jag höra "sen"... men när han ber om ngt ska det ske nu!
    Fan vad jag är trött på det just nu...

Tänk om vi skulle ta och göra samma sak...
    -Du hjärtat,skall du tvätta snart? Jag har ont om kallingar...
    -Sen
    Visserligen kan ju han faktiskt tvätta själv men han skulle nog bli ganska snopen..

aikidoaasa skrev 2008-07-27 14:39:03 följande:
    Allting ska ske i hans takt. Om jag ber om något får jag höra "sen"... men när han ber om ngt ska det ske nu! Fan vad jag är trött på det just nu...
  • Soon and very soon

i vårt förhållande är det mannen som är den duktiga...jag tvättar o viker in tvätten disken turas vi om men städar det gör mannen o det stör mig! hinner inte äta upp innan han plockar undan!! tar en macka kommer tillbaka för att ta en till o ja... smöret borta...
    men just nu är jag glad för vi har så fint hemma.. inte tack vare mig...

• aikidoaasa

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-07-27 14:52:30 följande:

Tänk om vi skulle ta och göra samma sak...-Du hjärtat,skall du tvätta snart? Jag har ont om kallingar...-SenVisserligen kan ju han faktiskt tvätta själv men han skulle nog bli ganska snopen..
    Jo... har gjort så några gånger, men antingen gör han det bara själv eller så går han och blir så sur... Han tycker inte alls att jag har rätt när jag säger att det är så han uppför sig. Då kommer han bara med det att det är minsan han som får göra allt ändå hemma... visst sköter han damsugningen och oftast disken... men det finns lite mer att göra än så.
Svar på tråden stora Man/m2b klago tråden