Glittertråden! (Nr 10!)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Skönt att bäckenet läkt Jess!
Jag förväntar mig nästan att få problem nu när det är andra gången, men hoppas jag slipper!! Jag hade bara rejält ont i framfogen sist.
Tack för tipset!! Det finns ju ett lekland borta vid Veddesta industriområde, där brukar vi vara ibland, samt på leklandet vid bromma flygplats, men fler ställen är alltid bra för omväxlings skull. =)
Jag skulle gärna också vilja vara med på någon ANNANS förlossning, skulle nog vara klart spännande.
Tack för omtanken tjejer! Jag har börjat dricka enorma mängder vatten, sover mindre och äter redan järntabletter. Hoppas det hjälper!
kubb-test är ett test där man kombinerar ett speciellt ultraljud (nupp- test) där man mäter fostrets nackspalt för att se om det kan ha downs. Man kollar även andra avvikelser samt tar ett blodprov för att mäta olika saker som kan tänkas avvika om något är fel på fostret.
Kan inte alla medicinska termer ;)
Missade jag dig Karin!?? Det var inte min mening! Kan du inte maila mig, för jag har nog gammal mailadress. Får alltid mina mail tillbaka när jag ska skicka till dig!!
Jag skulle nog också vilja vara med på nån annans förlossning. OM jag bestämmer mig för att inte skaffa fler barn! hahaha!! Annars tror jag definitivt inte jag kommer få fler efteråt. Men det skulle vara intressant om jag inte hinner svimma. Fattar inte hur våra män klarade av det..
Iza!! Jaquline är ju såååå söt Såg bilden på msn
:D tack!!
Karin jag skickar till din mail nu. Är ni nere i skåne nu? Har ni inte vägarna förbi oss nån dag för en fika?
Hej!
Är hemma från landet nu. Har haft en super härlig helg med mycket sol och bad. Tyvärr åkte Lucas på öroninflammation igen precis innan vi åkte samt en dunderförkylning, så han fick hålla sig ifrån vattnet. Jag blev förstås också smittad av förkylningen och denna är bland de värsta jag haft. I lördags RANN det konstant så jag fick ha papper uppstoppat i näsan tom på natten för det gick inte att stoppa flödet, helt sjukt
Men det värsta har nu vänt så jag känner mig piggare.
Min kompis har inte några känningar alls av bebben, nu har hon gått 2 dagar över.
Undrar hur det är med Vicky? DEt var några dagar sen hon var här.....
Brukar titta in på bilderna du lagt ut på facebook Iza, vilken princessa!
Den där fökyldningen låter inte bra jess. Inte så kul att sova med en hel pappersrulle upptryckt i näsan heller. Brukar du alltid bli sjuk så ofta? Tycker alltid du ryker på nåt..
Här glider allt på. Princessas mår super och bråker nästan aldrig. Det är så skönt väder nu, men man är ju lite ledsen fr att man inte kan bada än.
Jess förresten.. Lillan har nu inte bajsat på 5 dagar.. först gjorde hon det varje dag, sedan bara var tredje, men nu har det gått 5 dagar. Är det ok? Hon har inte ont och hon gråter inte. Tänkte ringa bvc idag. Man blir ju ändå orolig.
Hej vänner! Nu har vi kommit hem från BB med vår SON! Vi blev föräldrar lördagkväll kl. 17.56. Vattnet gick 04.15 på morgonen och sen rullade det på. Allt gick jättebra och snabbt och vi har fått en jättesöt och snäll pojke. Ska försöka lägga ut en bild men nu väntar vi på att farfar och farmor ska komma. Jag skriver mer sen!
GRATTIS Vicky!! Gud vad roligt och så skönt att allt gick snabbt och bra! Hoppas ni får en lika snäll en som vi! Vad ska han heta?
Jag visste att du skulle få en pojke!
GRATTIS VICKY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Åh vad härligt! Ser fram emot alla detaljer!
Iza, ingen fara alls. Upp till 2 v kan du vänta utan att det är någon fara. Vår kompis barn bajsar typ var 3-5 dag och har gjort det sen han föddes, är nu 4 mån. Lucas gjorde det efter varje gång han käka i början. Nu är det 1-2 gr om dagen.
Så det är absolut ingen fara så länge hon inte verkan må dåligt av det.
Skriver mer sen måste åka och handla nu.
Såg bilderna nu, så söt!! Är lik dig tycker jag nog.
Iza, du kan massera magen medsols och våga ta i lite, då liksom pressar man fram det som finns däri. Böj upp benen mot magen flera gånger. Allt detta är perfekt om barnet har gaser el ont i magen. Man kan även stoppa in en tops el febertermometern med lite lite idomin el vaselin på, det retar lite och kan hjälpa till på traven.
Men som sagt 10-14 dagar är ingen fara. Jag tror Lucas höll upp en gång 8 dagar.
www.vardguiden.se är den absolut bästa sidan både under och efter en graviditet, där står allt!
Idag kom det! Och hon gav igen för förlorade dagar!
hahaha massor!
Ja massera medsols har vi gjort. Nu får vi väl se när nästa lass kommer.
Tycker du hon liknar mig? Hon liknar nog mest pappa fast hon har väl mina ögon och näsa..
GRATTIS VICKY!!
Vad fin han är!! Liknar nog sin mor en hel del tycker jag
Jag menade vickys son, han är lik henne.
Er lilltjej vet jag inte riktigt, men det är som du säger hon är en blandning av er båda.
Tänk er, för drygt 2 år sedan hade ingen varken hus, ring på fingret eller barn. Nu är alla gifta har hus (Iza, er lägenhet är lika stort som ett hus) och barn. Galet va?!
Jag hade hus för drygt 2 år sedan.. fast bara en ring på fingret Fast jag har inget barn än
Vi har dock pratat vidare om att försöka bli gravida och just nu lutar det åt det hållet *rodnar förläget*
Ja jess det är inte klokt! Kul att det hänt så mkt de senaste åren! Nya jobb har ju också ploppat upp för några av oss!
Kör så det ryker Ylva men va försiktig med din hälsa. Och var beredd på att barn inte kommer på posten, det kan ta tid som det gjorde för Vicky, men de gav inte upp och nu har de sin prins. Lycka till!
Åker till dalarna i morgon så vi hörs på sönd igen. Trevlig helg!
Jag vet inte riktigt vem han är lik, förhoppningsvis är han en bra blandning. Men det blonda håret har han nog efter pappa.
Han ska förresten heta Albin.
Åh vad sött!
Nu vill vi höra alla detaljer Vicky!Minut för minut, haha!
Min ena bästis fick en dotter i lördags, Cornelia
Behövde tyvärr (hade ju gärna velat vara med) inte rycka in som stöd, hennes kille fixade det.
Jag börjar jobba i morgon, hjäääääääääääääälp! VILL IIIIIIIIIIIINTEEEEEEEEE!!!!!!PAAAAAAAAAANIK!!!!!!!!!!!!
Har varit hemma sen 16 maj 2007, nästan 1 år och 3 mån!
Det ska bli skönt att få lite egen tid, äta lunch i lugn och ro, läsa en tidning, träffa vuxna människor och titta i affärer!
Men jag vill inte jobba, vill inte lämna mina älsklingar hemma
Nej nu måste jag i kojs så jag är redo för i morgon.
Go natt
Okej, här kommer förlossningen, minut för minut!
Förlossningen startade kvart över fyra på lördagsmorgonen med att vattnet gick. Jag tänkte vänta med att väcka maken men när första värken kom fick jag smått panik och väckte honom. Yrvaket satte han sig upp och undrade vilket jädra vatten jag pratade om. Han hade ju "bestämt" att barnet skulle vänta ytterligare två veckor så han skulle hinna städa garaget. Den molande värken fortsatte och blev så småningom lite mer regelbunden. Vi ringde till förlossningen och de ville att vi skulle komma inom ett par timmar. Jag la mig i ett bad och kopplade sedan på TENS-apparaten som jag lånat. Jag hade bara ont på framsidan, längst ner på magen. Vi packade ihop lite saker, jag hade inte packat klart väskan eftersom det var några dagar kvar till BF. Maken tänkte inte ens ta tandborsten för han var övertygad om att vi skulle få åka hem igen men jag övertalade honom att packa lite saker ändå. Han tog med fiskespöet!
Efter många om och men och ett stopp på macken för att handla lite mat kom vi oss iväg, ganska försenade. Resan på åtta mil gick bra, vi försökte klocka värkarna som nu kom med ca 5 minuters mellanrum. Väl inne på sjukhuset kollade de en CTG-kurva men tyckte inte att förlossningen kommit så långt så vi skulle inte få stanna. Det kändes för långt att åka hem så vi åkte en sväng med bilen istället och tänkte ta en picknick på lämpligt ställe (?gärna vid vattnet så jag kan fiska? sa maken). Jag var själv inte så intresserad av det! Vi körde ganska långt och stannade till slut på okänt ställe. Jag la mig i bilen och försökte härda ut värkarna. TENS-apparaten kanske hjälpte litegrann. Efter flera nätter med dålig sömn var jag så trött att jag småslumrade mellan värkarna så tiden gick ändå ganska fort. Runt två-tiden började det känna värre och batteriet började ge vika så jag ville åka tillbaka till sjukhuset.
Väl där fick vi komma in på förlossningen och barnmorskan undersökte mig. ?Men du har ju jobbat jättebra? sa hon. Hela 7 cm var jag öppen. Åh, så skönt det kändes. Men nu ville jag ha någon annan smärtlindring. Epidural kändes omständigt och inte nödvändigt men då föreslog BM att jag skulle testa lustgasen. Den hade jag glömt bort! Åh, så mycket bättre det blev. Sen rullade det på ganska snabbt, jag provade att stå en stund och det kändes bra. När middagen kom frågade BM om jag ville äta. ?Ja, om det är något gott? sa jag och tog några tuggor mellan värkarna. Glassen till efterrätt gick lättast ner. Hon blev nog lite förvånad.
Varken jag eller maken var nog inställda på att vi skulle bli föräldrar denna dag, vi hade ju räknat med att jag skulle gå över tiden. Nu blev det istället fem dagar före BF. Så vi hängde nog inte riktigt med på resan utan var lite förvånade hela dagen att det gick så fort. Snart började jag känna krystvärkar och då var det inte långt borta. Runt 20 minuter krystade jag aktivt, på slutet gjorde det rejält ont så jag ville nästan hålla igen, men till slut tänkte jag ?skit samma, nu gör jag det och ignorerar smärtan?. Och då kom den, 17.56 på kvällen. Hal som en ål och lite blå men guuud så vacker! Efter någon minut kom vi på att vi inte ens visste vilket kön det var så vi kollade tillsammans. Det var en pojke som vi båda trott. Jag blev sydd för några mindre bristningar och jag ammade pojken. Vi fick in den efterlängtade smörgåsbrickan och vi ringde till våra föräldrar. Svärisarna hade en stor fest i sin trädgård och ni kan ju tänka er att jublet bröt ut när vi meddelade nyheten att de blivit farfar och farmor för första gången. Farfar hade sedan skålat lite väl mycket så han till slut hade ramlat i rabatten! Resten av kvällen minns han inte? Hihi.
Det var verkligen en drömförlossning, kunde inte ha gått mycket bättre. Till och med undersköterskan som var med ville beställa en sån förlossning om hon skulle få barn. Det var en riktigt rolig dag, i alla fall är det det jag minns efteråt. Tiden på BB var också härlig även om det var lite krångligt i början med amningen samt lite sömn. Men nu när vi hemma går allt bättre och bättre. Men jag känner av den här maternity bluesen som man pratar om, alltså jag känner mig nerstämd fast jag egentligen är lyckligast i världen. Hoppas att det går över snart. Pojken är i alla fall världens gulligaste (tycker vi förstås) och han är så lugn och fin. Jag kan inte få nog av att vara nära honom och vill helst frysa tiden. Men det ska bli underbart att se honom växa också!