• Blue Topaz

Glittertråden! (Nr 10!)

Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)

Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!

=)

• Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)
  • Izunia

Jess självklart kan ni hälsa på! När var det nu nikommer ner? Jag är också lite osäker på könet då alla säger olika! Men jag har ju "killmage" så jag tror mest på pojke.. men man vet aldrig!

Jag börjar redan tänka på jobb nu!! Och då är det låååång tid tills jag ska börja jobba igen. Det är så skönt att vara hemma!

Det där med syskon vet jag inte vart jag står. Jag har ju själv inga syskon och har många vänner som är ensambarn och jag har iaf aldrig någonsin lidit av det. Klart det hade varit kul med syskon NU när man är vuxen, men det är absolut ingen jag själv tänker på att jag MÅSTE ha minst 2 barn. Vi vill sikta in oss på 2 OM allt kör på som det ska, vi har tid och ekonomi etc etc. Men då ska vi ha ca 4 år mellan barnen.

Vad roligt att Martin ska till Innsbruck! Jag vill cokså titta! Det får bli storbildsskärm på stan idag med lite middag tror jag!

Nu vill jag få ut den här lilla bebisen....!

• Ammo

Vi har inte bestämt eakt när vi åker än. Denna vecka blir vi hemma, ska bygga klart räcket på altanen mm. Kan tänka mig att det blir runt första el andra veckan i juli, men jag hör av mig så fort jag vet mer. Måste planera in det snart då vi tänkt bo på hotell vissa nätter och då behöver vi nog boka snart.

Förstår er självklart ni som är enda barnet, hoppas ni inte tog illa upp av det jag skrev. Det är ju inget fel att bara ha ett barn.Har man inga syskon så får man allt fokus själv och mer kärlek av sina föräldrar kan man inte få. Samt att har man aldrig haft någon vid sin sida så vet man ju inte vad man har missat heller.
    Men jag har så otroligt fin relation med min syster, hon är min bästa vän och vi står brevid varann i vått och torrt, hade aldrig velat vara utan henne en sekund. Och det är det jag önskar att i alla fall Lucas får uppleva med sitt syskon i framtiden.

Jäkla skitmatch då!
    Jag sa i 85:e min då spanjorerna låg på att jag svär på att de får in ett mål i sista minuten...och vem hade rätt?!
    Även tråkigt för Martin som är på plats.
    Han ringde vid 12 idag och berättade att de hade varit och åkt skidor! Gissa om han tyckte det hade varit kul, vi har ju inte kunnat åka på 2 år. De hade gått upp kl 7 i morse och hyrt allt, tom vantar

Sovdax! Natti natti

• Victory

Men grattis Karin!!! Vilka underbara nyheter! Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen!

Vad spännande att det närmar sig för er, Iza! Hur känner du inför förlossningen, nervös? Jag känner mig inte alls nervös men det är väl bara jag som är naiv och inställd på att det kommer att gå bra. Men jag har läst på ganska mycket och ska förbereda mig ännu mer för då tror jag att jag blir lugnare. Sen tror jag att kroppen kan det där, det är bara att hänga med och tänka positivt (det rör sig ju ändå om en begränsad tid, själva smärtan alltså). Men vi får väl se vad jag säger efteråt...

Jag har fått lite ont längst upp på magen, under brösten. Det trycker och sticker, ibland känns det som som det nästan domnar bort. Det är väl det jobbigaste just nu. Bråcket har inte blivit värre och nu har jag vant mig så jag tänker inte så mycket på det. Och ibland om jag har stått upp en längre stund kan jag bli så himla trött i hela kroppen. Men jag mår ändå jättebra så jag ska inte klaga. Jag har tom cyklat till jobbet några gånger och det är 1,5 mil t.o.r!

Arbetet i badrummet fortskrider ganska snabbt. Mattläggningsfirman kommer veckan efter midsommar. Vi ska bara måla taket innan dess. Vi ska alltså ha både vägg- och golvmatta. Det är väl inte så komplicerat? Många som jag har pratat med har det och de tycker att det är suveränt, lättstädat och så. Jag har ganska bra koll på hur arbetet görs, väggmattan ställs på högkant runt hela rummet för att undvika skarvar. Det svåra var bara att bestämma färg. Gud, vilken beslutsångest jag har haft i veckan! Jag ville ha den ljusaste grå (nästan vit) för att det var vitt innan men D ville ha en lite mörkare grå för han är less på vitt. Så jag böjde mig för honom (för en gångs skull!) och sen blir det en lite mörkare grå matta på golvet. Få se om jag kan länka till hemsidan... Golvmattan heter 4891 och väggmattan 23620.

www.forbo.se/Default.aspx

www.forbo.se/Default.aspx

• Yllo

Hej sötnosar!

Spännande att det börjar närma sig Iza! Hoppas att både du och Vicky får en snabb och smidig förlossning

Nu i helgen har vi haft två pojkar här. F hade en kompis med sig.
    Sedan har jag suttit i köket nästa hela helgen. Har hållit på och gjort blommor i Flowerpaste till en tårta som jag har beställning på. Mitt ex vill ha en kärlekstårta till sin nya "gumma". Det kommer att bli rosor och nejlikor på tårtan. De första nejlikorna jag gjorde blev inte riktigt vad jag förväntat mig.. blev lite besviken över att dom såg så skumma ut.. när jag sedan började titta på bilder och lusläsa instruktionerna så insåg jag att jag faktiskt gjort ett litet litet fel.. jag hade inte tunnat ut kronbladen ordenligt. Gjorde nya idag och nu blev dom jättefina Så fort jag bundit ihop buketten så ska jag ta en bild och lägga in här så att ni får se. Än så länge kan jag inte binda ihop den i o med att nejlikorna är helt nygjorda och dom måste torka lite till först.

Snart är det midsommar också. Har ingen aning om vad vi ska göra. Själv skulle jag vilja fira midsommar på Åland, men kan inte få B att bestämma sig hur han ska göra.

• Ammo

Nu har min trasige make kommit hem från EM. Är så sliten
    Men de har haft skitkul trots match förlusten.

Jag kunde inte se något på länkarna, funkade ej.
    Men det låter snyggt! Kan du inte ta foton på före och efter?
    KOmmer ni byta ut sakerna i badrummet, handfat mm? Eller är det redan fräsht?

Håller tummarna för er båda för snart är det dax
    Det är en helv*tisk pärs att gå igenom men samtidigt så otroligt häftigt. Man är inte speciellt kaxig när man ligger där och har ont men kropper sköter det automatiskt så ni behöver inte tänka på annat än att andas.

Det enda tipset jag kan ge er och era män är att hela tiden tänka på andningen, det underlättar enormt. Ni kommer inte kunna tänka på det själva jämt för ni kommer spänna er och andas fort.
    Martin höll mig i handen under värkarbetet (ej krystningen) och han kände direkt när jag fick ont, då spände jag mig och nästan höll andan vilket gör att det gör ännu ondare. Då sa han åt mig direkt -slappna av -andas!! In genom näsan och ut genom munnen i rejäla andetag.
    Barnmorskorna tyckte jag var så duktig så de frågade om jag gått någon typ profilaxkurs i andning, vilket jag inte hade.
    Så glöm inte detta, säg åt era män att göra så redan nu. Som sagt det underlättar jättemycket att någon säger åt en eftersom man inte är kapabel att tänka själv alltid.
    Och så säger jag, ta bedövning, pina er inte om ni inte behöver, låt det bli en bra förlossning och inte en fruktansvärd. Det gör tillräckligt ont innan man får den och när den gått ur och det är dags för krystningen.
    Vila emellan och slipp smärtan, den är guld värd!

Vi kommer troligtvis åka till min bästis i Vallentuna och fira midsommar. Vi har varit hos oss i 3 år i rad och nu när de flyttat till hus där så kan det vara trevligt för dem att inviga en midsommar där.

• Izunia

Jess vi sitter också här hemma och övar andning! Andi brukar väcka mig på natten och påminna mig att andas när jag har sammandragningar. Jag har också planerat att ta epiduralen.
    Har riktigt ont just nu.. kanske inte är så långt bort??

• Yllo

Ny bild i mitt bildgalleri på en bukett sockerblommor som jag gjort

• Ammo

Vad spännande Iza, nu är det ju inte långt kvar , det kan ju faktskt ske när som helst nu! Tycker bara så synd om dig att du ska gå och ha ont så där innan
    Det är bra att Andi är på g redan nu, han kommer behövas!
    Prata med varann nu innan om allt som du vill och tänkt dig för det är inte säkert du kan prata så mycket innan du får bedövningen så Andi kan sköta talan på sjukhuset.

Skitmatch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!
    F**********n! Nu är vi ute

Här mår vi sådär. Jag är helt matt i kroppen, helt paj i magen och mår lite illa. Lucas har feber och hosta och dålig i magen med. Martin mår bra än så länge.
    Så där rök vår midsommarhelg. Skulle ju firat hos min bästis
    Hur mår ni andra då?

Ylva, jag har inga ord kvar för dina vackra tårtor.Fattar inte hur du gör dem! Sååååååå fina! De blir finare för varje gång du gör en ny!

• Yllo

*S* Gårdagens tårta vart kanske inte så där tokfin. Kände mig lite stressad helt enkelt. Jag hade från början planerat att dekorera den idag, men eftersom jag far till Åland vid 12-tiden så var jag tvungen att göra den klar igår. Blombuketten var dock klar.. men attans vilken tid det tog att göra den.

Fast, visst.. jag måste erkänna att det är roligt att sitta och titta på bilderna på mina tårtor och se vilka framsteg jag gjort När jag jämför studenttårtan mot min första jultårta så sitter jag bara och ruskar på huvudet åt det där missfostret som var min förta tårta *S*

• Yllo

Föresten...

GLAD MIDSOMMAR!! Hoppas ni alla får det riktigt trevlig

Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)