• Blue Topaz

Glittertråden! (Nr 10!)

Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)

Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!

=)

• Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)
  • Ammo

Hej!
    Phu, vilka dagar vi haft!
    Har ont i precis varenda liten del i kroppen! Vi har skruvat altan som idioter sista dagarna. Nu är den nästan klar. Vi har räcket och lite smådetaljer kvar men den är klar att gå på.
    Är så skönt att gå på trä istället för steniga hemska plattor och den blev runt 45 km2 stor!

Utöver att vi hållt på med den till ca 23-00 på nätterna så har vi även haft 1 års kalas i lördag samt varit på fest.
    Lucas och min syster fyller år på samma dag så vi slog i hop dem och firade tillsammans här på nya altan.
    Tyvärr fanns det ingen tid till någon avanserad tårtdesign så det blev en choklad-maräng-tårta och en frukt-jordgubbs-tårta.
    Han fick massor av fina presenter, allt från traktorer och bilar till pool och gunga mm mm

Jag är osäker på hur fuktspärren funkar när det gäller matta, men den funkar ju som fuktspärr men ni måste ju fortfarande ha funtspärr i väggarna oavsett om ni har kakel el annat. Man kan ju inte ha matta på väggarna
    Men det löser sig säkert om ni tar kontakt med en firma, de har ju säkert koll på allt. Och det går ju fortare om ni inte kaklar också.

• Yllo

*host host*
    Man måste ha fuktspärr både på golv och väggar. Det finns våtrumsmatta som man sätter upp på väggarna, men många mattläggare vill helst inte göra det då det är ett tufft jobb och inte så lätt att få det snyggt (speciellt inte om man väljer en matta med mönster)B avskyr att sätta upp sådan där matta på väggarna. Gör man jobbet själv så blir det ju billigare, MEN man måste vara jättenoga med just fuktspärrarna på väggar och golv.

Om du vill Vicky så kan jag be B berätta exakt hur man ska göra så kan jag skriva in det här.. han om någon borde ju veta när han jobbar med det hela dagarna *fniss*

I vissa fall blir det faktiskt billigare att sätta upp kakel på väggarna istället för matta. Mattan är rätt så dyr. Nu kommer jag inte ihåg exakt vad B sa att den senaste kostade, men har för mig att priset låg runt 800 kr kvadraten *huga*

• Blue Topaz

Hej!
    Kändes som att det var hög tid att titta in igen ;)

Grattis till Altanen Jess, visst är det helt underbart!? Jag har precis målat räcket vitt på vår som vi byggde förra året.

Du är så otroligt ´duktig Ylva!! =) Kul att Bosse städar också.. tsss ;)

Ska ni ha plastmatta även på väggarna Victoria?
    Hur mår du nu? Har du fortfarande problem med bråcket?

Har någon hört av Iza, hur mår hon?

Min chef har gått på semester nu (2 månader, yihaa!!) så det ser ut att bli en lugn och skön sommar =). Vi ska jobba för fullt på huset, speciellt med våra fönster som snart ruttnar bort.. suck. Vi ska iaf hinan med framsidan som alla måste renskrapas, kittas om och målas om flera gånger. Hoppas bara att vi hinner under sommaren/ semestern och att det funkar med Leo. Han tycker ju självklart att det är jättetråkigt när vi står ute och målar och så blir han helt grönjävlig i sin efterfrågan på uppmärksamhet.
    Det är svårt att lämna bort honom numera också, han är väldigt krävande även om han är väluppfostrad. Vi har inte lämnat bort honom över natten på över 10 månader! Och innan dess sov han borta med kanske 4-6 veckors mellanrum..
    Nu i helgen har jag bett Tomas att ta med Leo ut på landet så att jag får vara själv hemma, sååå skönt! Jag hittar ofta på saker med Leo och åker iväg med honom medan Tomas aldrig någonsin gjort det så nu jäklar får det vara min tur att vara hemma själv! ;)

Nä, nu är det natti- time!

• Blue Topaz

I have some news.. =)

Jag testade positivt imorse! Det är dock superduper tidigt så håll tummarna för att lillpyret är friskt och vill stanna där inne tiden ut!

• Izunia

Hello girls!!!!!!!!

Först och främst... Grattis Karin!!!!!!!! Jag håller verkligen tummarna! Försök att bara ta det lungt så ska allt gå bra!

Här händer inte så mkt.. bara 2 veckor kvar nu och jag hoppas att den lilla/e ska komma snart. Jag har ju mina sammandragningar fortfarande var 4-5 min men det har jag ju haft de senaste veckorna/månaderna så det är inte att lita på!

När tror ni den kommer och vad blir det??

Nu ska jag köpa lite godis och titta på när Polen piskar Österrike!!

• Blue Topaz

Tack Iza!

Jag tror på en liten tjej om 2 veckor och 3 dagar!

Jag vill se bild på magen!! =)

• Yllo

Grattis Karin!! Jag håller tummar och tår för att det lilla pyret håller sig på plats

Spännande Iza... tänk att du snart är mamma Vill också se bilder på magen, men har inte FB.

• Blue Topaz

Inte jag heller, har stängt ner min FB mer eller mindre.

Kan du inte lägga ut någon här Iza??

Tack snälla Ylva! =)

• Ammo

aaaaaahhhhhhhh GRATTIS KARIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    F*n vad kul!!! Håller verkligen tummarna för er!
    Då gick det ju fort ändå tycker jag, med tanke på din "sjukdom".

Fick reda på i lördags att Lucas ska få en kusin till i januari. Blev så glad att jag började gråta. Hade faktiskt trott att de bara skulle ha ett barn av olika anledningar som jag inte vill skriva om här. Och ni får tycka vad ni vill men jag önskar att alla barn fick ha ett syskon istället för att vara själv, den kärleken och allt man delar genom livet svåra och glada stunder. Och nu får han ett, vilket var över mina förväntningar.

Jag var och jobbade igår igen, ytligare en konferens dag som jag hoppade in på. Börjar få panik nu, bara 7 veckor kvar sen är ledigheten slut, hjälp!
    Och tyvärr så känns det inte speciellt kul att börja jobba igen, är faktiskt less på mitt jobb.
    Men eftersom vi vill ha fler barn inom närmsta 2 åren och eftersom jag har en otrolig frihet att styra mitt jobb själv så känns det inte lämpligt att byta nu. Vi kommer kanske börja försöka bli gravida under nästa år.

Martin har nu gått på sin semester/pappaledighet idag! Han började dock att åka med jobbet till Insbruk för att kolla på EM matchen i morgon mellan Sverige-Spanien. Så nu är jag själv tills på söndag. Men vi kommer ha 7 v ihop nu så jag får väl klara mig ett par dagar utan honom

Vi kommer def komma ner till skåne, hoppas, hoppas du hinner få din bebbe tills dess Iza! Jag tror nog också att det kan vara en flicka och att du går över 3-4 dagar, men du har en "killmage" så jag är inte 100 säker. Är det ok att vi kommer förbi och hälsar på er om allt är ok då? Tar en fika el nåt?

Har börjat med GI igen, shit vad tjock jag blivit!! Har gått upp 4 kg! Väger 70 nu!!! Fattar inte vad som hänt!??
    Så nu är det inte 3-4 kg som ska bort utan typ 8!
    Mår skit just nu, kommer inte i ett enda par shorts eller andra fina sommarkländer, kan inte få ihop dem, magen väller ut
    Men ju jäv*lar ska de bort, nu eller eller aldrig. Har bara mig själv att skylla och det är bara jag som kan göra något å det.
    Och jag ska fasiken hålla på tills jag är slimmad igen, det får ta evigheter med jag ska lyckas!
    Men jag tror det är lättre nu under sommaren då man ändå äter mindre och nyttigare, fast jag är redan less på sallad efter 3 dagar

nej nu måste jag sova. God natt!

Och grattis igen Karin, wow!

Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)