Glittertråden! (Nr 10!)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Ja Jess jag vet att du har rätt. Igår hade jag sååå ont, men inte så mkt värkar utan mest tryck neråt. Trodde nåt skulle vara på G men icke..
Nu har jag känt mig på gång i flera dagar så vi får se när den kommer. Jag är så grymt nyfiken på vad det är och hur den ser ut!!
Jessie ring mig när ni kommer till malmö så får vi se var jag befinner mig. Annars får ni komma till sjukhuset!
Iza... det låter som om den lilla är på väg Tryck neråt brukar vara ett tecken på det (har jag hört
) Ska bli spännande att höra hur allt gått och vad det blev
Jess... Den här ögonsjukdomen är väl inte så där jätteovanlig. Finns ganska många som har den. Däremot så sa dom när jag fick min diagnos för 8 år sedan att den är obotlig. För bara 4 år sedan så gjordes de första lyckade transplantationerna som gav synen tillbaka åt fler patienter. Forskningen går framåt hela tiden och jag måste erkänna att det känns skönt att jag fick den nu och inte för 50 år sedan då det faktiskt inte fanns någon hjälp att få.
Idag finns det bromsmedicin som, inte stoppar upp progressen av sjukdomen, men som fördröjer den. Samt, som jag sa, forskningen går framåt så om 5 år kanske det t.o.m. går att bota
Vi har haft en skön helg! Jag måste erkänna att jag är glatt överraskad över styvdottern. Hon har varit hos oss sedan i torsdags och än så länge har allt gått jättebra utan trassel alls. Hon var dock lite ledsen på mig i lördags morse när jag slängt hennes smörgås.. Jag bad så mycket om ursäkt, men jag trodde faktiskt att det var ett gammalt bröd som blivit bortglömt i kylen och hade ingen aning om att hon stoppat in det i kylen bara dagen innan. Dock blev det inget bråk mellan oss utan när jag förklarat varför jag slängt det så var det hela ur världen
Hej!
Nu sticker vi ner mot Skåneland
Shit vad packning man måste ha nu med barn,mer än hälften är ju Lucas saker.
I natt stannar vi i Borås och i morgon förmiddag åker vi vidare mot Malmö OCH ULLARED!!!!!
Jag har lyckats övertala Martin att åka förbi där en snabbis innan vi drar till malmö och han gick med på det!!!!
Så Iza, jag ringer dig när vi åker därifrån i morgon så dår vi se om ni är hemma, då är vi ca 2 tim från Malmö tror jag.
Ni andra får ha en skön vecka vi hörs nästa tisd igen!
kram
Åh, Iza, är det dagen D idag?! Och ingen bebbe än...? Den kommer väl när den kommer. Själv har jag en månad kvar nu. Men jag har inte känt några förvärkar/sammandragningar än. Jag är inte alls nervös heller inför förlossningen, men det är väl bara jag som är knäpp som inte fattar vad som ska hända.
Jag tänker som Jess; kroppen fixar det där och det är bara att hänga med! Smärtan är ju övergående och jag längtar tills jag får träffa den lill*!
Väggar och golv i vårt badrum är nu klara och pappa hjälper oss nu att ställa tillbaka inredningen. SÅ nu dröjer det nog bara någon dag innan vi kan använda badrummet igen!
BF idag..........INGEN BEBIS... jaja.. den kommer när den är redo... om typ 2 månader!! hahahaha..
Ja snälla håll tummarna för mig att jag inte ska behöva gå över tiden alltför länge.. folk brukar inte uppskatta det!
Så där sa jag också... gick och deppade hela bf- dagen. Men sen på kvällen vred sig leo i bäcken et som aldrig förr- AJ!! Sedan slutade han helt och ca 1,5h senare kom första värken, jag var fullkomligt oförberedd!
Visserligen gick slemproppen 2 dygn tidigare och jag gjorde nr 2 väldigt mkt de två dygnen så jag borde förstått att kroppen förberedde sig..
Leo kom dock förmodligen minst 4dgr för sent eg om man går efter mina beräkningar av när jag blev gravid.
Lycka till Iza!! Hoppas du hinner skriva en rad innan du åker in! =)
Var inte orolig Iza. Du kommer inte att behöva gå ytterligare 2 månader Förmodligen kommer den lilla busen att anmäla sin ankomst när som helst
Karin... hur mår du? Allt väl? Visst testade du positiv.. eller minns jag fel?
Skönt att ni snart har badrummet klart Vicky! Själv längtar jag efter att få vårt badrum klart.. men det kommer nog att dröja ett tag till Ska sätta maken i arbete i helgen med att göra färdigt dotterns rum.. nåja.. så mycket som möjligt. Då kan jag fara och köpa säng och garderob nästa vecka
Själv far jag till Åland med mitt ex och hans nya fästmö i helgen. Dom ska stanna där till på onsdag nästa vecka (hos min pappa), sedan kommer dom en snabbis hem till oss och hämtar upp lite saker som mitt ex har förvarat hos oss. Hoppas verkligen att dom stannar tillräckligt länge att min man får träffa den nya kvinnan *S* Vi är alla bra nyfikna på henne *fniss*
Jess... Jag hoppas att ni får en riktigt trevlig semester!
Karin så har jag känt det i 2 veckor nu.. minst. Jag går också på toaletten ungefär 2 ggr /dag och i natt hade jag väldigt ont igen.. men inget.
Vi får väl se om den kommer idag. +1!
Izunia skrev 2008-07-01 09:45:26 följande:
Karin vad roligt att se första hjärtslagen! Det gjorde jag också i v.7!
Ät gärna ingefära och gröna äpplen!
Var på sjukhuset igår och var öppen 4 cm. Slemproppen har också gått och dr sa att den borde vara ute inom 2 dagar.. nu hard et ju gått 1 dag så vi får se vad som händer.