• Blue Topaz

Glittertråden! (Nr 10!)

Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)

Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!

=)

• Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)
  • Ammo

Iza, det var så lite så, synd att vi inte var nere en vecka senare så vi hade fått se prinsessan live...
    Men jag hoppas hon kommer sova gott i vagnsängkläderna och pyamasen

Runtturen vi gjorde var den bästa på hela sommaren, såååå skönt att komma bort, bo på hotell, ha strålande sol, få sand mellan tårna mm mm mm, kunde inte bli bättre.
    Så var det förstås roligt att få träffa er, mina vänner i Malmö och min kollega i Svedala.

• Blue Topaz
    Ammo skrev 2008-07-17 21:08:21 följande:
    Ja ta det lugnt och vila och sov mycket, du kommer inte göra det på ett tag sen Jag kände inte ett enda dugg fram till det var dags, inte minsta lilla förvärk eller nåt, sen ploppade han ut på utsatt datum bara Så det är inte säkert du går över......med det är ju vanligt att man gör.
    Haha, jag kan bara hålla med jag kände inte en tillstymmelse till förvarning jag heller! Och jag satte ju också igång på BF. Men i efterhand så inser både jag och bm att jag nog gick ca en vecka över tiden.

Jag mår sådär.. jag deppar väldigt mkt över att jag förmodligen fått samma graviditetsmigrän som förra gången, det kom tom i princip på samma dag. Med Leo hade jag huvudvärk som då och då utvecklades till migrän VARJE dag från vecka 10-20. Det startar mellan 12-15 varje dag och eskalerar under dagen och kvällen så att jag bara ligger och kvider på kvällarna.
    Jag får ju varken ta ipren eller migränmediciner, bara paracetamol- preparat som panodil/ alvedon och om det verkligen krisar citodon någon gång. Tyvärr funkar det ungefär som ett glas vatten mot huvudvärk... Medicinen Reliv funkar ibland iaf, men det är fullständigt vidrigt att mås så dåligt varje dag!! Dessutom är jag sjukt trött, mår bitvis illa och är redan deppad av hormonerna... Leo är inne i den mest provokativa trotsperioden jag någonsin sett ett barn vara i just nu också, han sover dessutom inte på kvällarna utan somnar först efter 2h efter läggdags. Det spelar INGEN roll vad vi gör, han skiter fullständigt i oss. Han tom slåss och bits om han inte får som han vill då och då. Han provocerar dagarna i ända... Jag tycker så synd om T som får ta det mesta eftersom jag inte orkar.

Näää... var det en så bra idé att skaffa en till???? Jag förstår inte hur jag ska palla med 10 veckor (tänk om det håller på ännu längre??) med huvudvärken med Leo och ett heltidsjobb!? Visst kan de ju sjukskriva mig på 50% (jag är ju ok på fm) men jag kan bara inte vara borta i höst från jobbet.. min nya tjänst ska formges nu.
    Dessutom har jag gått upp 2,5kg och är svullen som en gris och ser ut att vara i typ slutet på 4e månaden i v.10, kuuuul...
    Såå ledsen..
  • Blue Topaz

sorry att det bara vart gnäll..

• Yllo

Usch vad trist Karin Jag lider verkligen med dig!! Hoppas att du orkar kämpa vidare.

Du Iza.. Jag har hört om jättemånga som inte köpt hem något till sina bebisar i förväg. Detta då dom inte velat riskera att något går snett. Vissa tycker ju att det är att utmana ödet att ställa i ordning för en bebis innan den anlänt.

Själv skulle jag inte börja köpa hem saker förrän ca 2-3 månader innan BF. Nåja, vagnen kanske.. men då skulle jag nog se till att få den på öppet köp.
    Fast å andra sidan så har jag ju redan en del saker till en bebis.. säng behöver vi inte köpa och jag tror faktiskt att även barnmatstolen finns kvar någonstans *S*

Vicky.. jag håller med Iza om att du ska ställa in dig på att gå över tiden. Tänka också på att om du går mer än 2 veckor över så sätter dom igång det åt dig I alla fall är det vad jag har fått höra att dom gör.

Tror att många förlossningsdepressioner som kommer beror just på att mammorna gått över tiden och dom varit så inställda på att bebisen ska komma just den dagen som det är beräknat till.

• Izunia

Karin vilken mardröm att du ska ha sån migrän varje dag och dessutom vara stressad över Leo. Satt faktiskt precis och tittade på supernanny på tv4 där de hade problem med läggningen av barnen. Man får lite ångest av att titta!

Förhoppningsvis mår du bättre denna graviditet än förra. Jag har ju inget att jämföra med och jag mådde ju toppen. (förutom av sammandragningarna). Men det är ju en piss i Nilen.

Vår lilla pärla är fortfarande snäll och sover som en ängel. Igår fick hon mat kl 23 vaknade kl 05 och sedan igen 9.30. Man kan inte klaga.

Ylva, ja det är många som tycker att det är otur att handla hem innan. Men man ska inte vara vidskeplig. Vi ville ha så mkt som möjligt färdigt innan. Barnvagnar har man alltid garanti på. En säkerhet om nåt går snett..

• Ammo

Stackare Karin, lider med dig.
    KOllade också på supernanny nyss, haha, det är fakriskt ett riktigt bra program, man lär sig mycket.

Jag köpte allt from v 28 och framåt (vagnen måste man ju beställa tidigare om det är lång lev tid).
    Jag resonerade så att skulle något skita sig i slutet av grav eller under förlossningen så förr eller senare så kommer vi få ett till barn om vi så skulle behöva adoptera, så sakerna kommer man ju behöva ändå....
    Men inget är klart förens bebisen är ute!

Ville inte berätta detta för er innan men Gerd´s dotter (pappas fru) skulle fått sitt tredje barn i början på mars, men det dog i v 35.
    Hon vände sig i magen för att fixera sig men snodde navelsträngen runt halsen och ströps
    Hon levde på torsdagen men var död på lördagen
    Så hemskt. Hon har 2 söner och detta var en dotter. Vi köpte en stjärna på himlen som vi döpte efter henne.
    Så inget är garanterat fören barnet är ute.
    Hoppas jag inte skrämde dig Karin nu, sorry.

Men känn så man känner barnet varje dag, minsta lilla så kolla upp det. Jag har två st nu som förlorat sina, den andra var i v 27.

Nu ska vi åka och hjälpa Martins syster och flytta.

• Izunia

Jess fy vad hemskt!!! Det är helt fruktanvärt. När det gått så lång tid tror man att allt är säkert...

Min mammas kompis träffade en bekant på sjukhuset när de hälsade på mig. Han trodde att hon var där efter sin förlossning, men det visade sig att hon bara var i 5e månaden och hade några komplikationer. 3 dagar senare födde hon ett barn på 700g!!! i v 23....
    Jag tror att barnet mår bra.

• Ammo

Ja allt kan verkligen hända. Man tror i alla fall att man är mer eller indre safe efter v 28, då klarar sig de flesta barnen om något händer och man behöver plocka ut dem. Men v 35, då är ju liksom allt klart...

Har varit och hjälpt martins syster med att pcka upp kartonger efter dagens flytt.
    HUset är supersnyggt invändigt men skitfult utvändigt. Det är arkitektritat men ser ut som en stor koloss bara. Tur att insidan är tvärtom.
    Hon är också gravid igen, är runt v 14 el nåt.

• Blue Topaz

Ingen huvudvärk idag, yeeey!!!

Jo tack det finns fullt av hemska obehagliga historier om vad som kan hända under graviditet och förlossning.. bäst att inte tänka på det. Händer det så får man deala med det då försöker jag tänka, dock vet jag inte om jag skulle klara det utan att bli sinnessjuk. =(
    Jag köpte grejjer till Leo redan i början på 5e månaden, resonerade precis som Jess.

är i mitten av vecka 10 nu och var på inskrivning idag. Valde samma BM som med sonen (trots att vi bor i en annan kommun nu), det var så kul att träffa henne igen! Gick igenom förlossningen och förra graviditeten och hur vi vill ha det den här gången och så bad jag att få en tid för ett kubb- test.
    Fick en ny tid i v.14 för att lyssna på hjärtat då hon inte kunde höra det idag, schysst med tanke på att nästa tid normalt sett infaller i v.25. =)

Fast lite nojjig blir man ju för att hon inte kunde höra något idag, även om jag vet att chansen bara är ca 50%.

• Yllo

Usch vad hemskt med din plastsyster Jess

Jag tror nog att om jag blir gravid så kommer jag nog inte att köpa en enda pryl förrän det nästan är dags. Jag kan inte resonera som ni gör.. Blir jag gravid och förlorar det barnet så blir det inga fler och adoption är inte att tänka på. Även om jag skulle få adoptera trots mina sjukdomar så är B nu för gammal för att godkännas. Dom har ju ändrat reglerna så att ingen över 42 år får adoptera

Svar på tråden Glittertråden! (Nr 10!)