Glittertråden! (Nr 10!)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Hej tjejer! (Yllo, Ammo, Victory och Iza)
Jag hitttar verkligen ingen ny tråd så nu startar JAG en ny!!
=)
Förstår dig Ylva, så klart man vill vara säker.
Är bakis idag, har nog inte hänt på år....
Hade gäster här i går och vi fick i oss flera flaskor rosé och sen åkte groggarna fram. Som tur var så som Lucas till 9 idag, hade fått panik om han vaknat 7.
Detta är nackdelen med barn, det går ju inte att ligga i sängen halva dagen om man är sliten.
Nej nu måste jag ut i solen. Killarna är redan ute och plaskar i barnpoolen.
En jobbarkompis till D har förlorat två barn i åttonde månaden! Usch, så hemskt det måste vara, jag tror inte de orkar försöka igen. Men jag går inte heller runt och tänker på allt som kan hända, då blir man ju tokig. Då är D mer nojjig än jag. Jag var i alla fall till BM idag och hjärtljuden var kraftiga, 148 slag. Jag har börjat få ganska mycket sammandragningar sista veckan, det gör inte ont men magen blir alldeles stenhård. Idag har jag också provat ut en TENS-apparat att ha som smärtlindring när det sätter igång. En vecka till BF, men jag tror det blir två veckor. Och det gör inget för jag är inte trött på att vara gravid än utan känner mig pigg och fräsch, och jag har fortfarande saker jag vill hinna göra först. D har fått semester idag så nu kanske vi hinner landa lite tillsammans innan bebben kommer.
Jag började inte köpa saker så hemskt tidigt, inte av vidskeplighet utan det kändes bara overkligt. Men nu tror jag att vi har allt vi behöver. Jo, en babyvakt måste vi köpa. I lördags var vi på IKEA hela dagen och kom hem med bilen full!
Jobbigt att du fått migrän igen, Karin. Det verkar ju som om de krämpor man haft vid första graviditeten kommer tillbaka ännu värre vid nästa.
Jag började köpa grejer redan i australien i julas! Var i v 10-14 då tror jag. Men jag resonerade precis som Jess. Dessutom fanns där massa roliga saker som inte finns att köpa här.
Vicky nu är det snart dags!! Så kul!
Jag känner mig redan helt inkörd i mammarollen som om jag varit mamma för alltid. Känns inte konstigt alls. Men jag gör precis samma saker nu som jag gjorde innan vi fick henne och så ska det förbli. Jag är mamma men jag är också Iza.
Var hos mvc- läkaren idag och han sa bara att det finns inget att göra åt huvudvärken. Migrän under graviditeten är jättevanligt men varierar mycket i styrka och karaktär mellan olika kvinnor, vissa har den tom under hela grav. och är så dåliga så de mer eller mindre måste ligga hela tiden. De vet inte riktigt vad det beror på mer än att man inte tycks "tåla" gravidhormonerna.
I mitt fall trodde han att det komemr att bete sig på precis samma sätt som förra gången då det brukar följa samma mönster. Kanske påverkar något annat ämne i kroppen i kombination med grav. hormonerna och att det är därför det kommer mitt på em? Inget jag gör tycks kunna påverka.. =( Men han uppmanade till att försöka hitta sätt att underlätta värken, men ändå vara förberedd på att jag troligen kommer att ha ont varje dag i åtminstone 9 veckor till..
Huuuuuur ska jag orka!???
Fick iaf en remiss till kub- test (nupp-test samt blodprov) för att se om något kan vara fel på barnet.
Tomas är på landet med Leo och imorgon åker jag iväg ett dygn till kompisars landställe. Hoppas bara att jag slipper ligga och ha ont hela em/ kväll..
Vilken uuuunderbar semester det är i år... =(
Lova att skriva en rad om det händer något med maggen Victoria! Jag ärsåå nyfiken =)
Jag tror på en pojke strax efter bf jag!
Spännande Vicky!! Snart är du mamma
Iza... skulle var kul att få se en bild på ditt lilla pyre
Tråkigt Karin om du ska behöva må dåligt så länge. När gick det över med Leo?
Jag tycker att det är bra att du får Kubb-test så att man kan slappna av lite mer. Jag fick inget men skulle gärna tagit ett. Fick reda på i efterhand att man kan betala och få ett här nere. På MVC har de inte tid att kolla alla.
Vicky och Ylva, jag har mailat bilder till er på mitt lilla busfrö!
Idag ska vi ut på stan och få i oss ännu mer koffein!
Hade migrän 98-99 men har som tur är inte fått tillbaka den. Så jag vet hur du har det och tycker rysligt synd om dig, fy sjutton!Får verkligen hoppas den går över inom kort.
Mitt bäcken har nu äntligen börjat bli bra, 1 år efter förlossningen! Har sällan ont numera, bara när jag överanstränger mig.
Var på en fantastisk lekplats idag. Karin, den skulle vara perfekt för Leo. Lucas var lite för liten. Den ligger precis där ÖB låg i Solna (de har stängt nu). Det är en helt ny lekpark som är Mulle Meck inspirerad. De har mer eller mindre byggt jättefina saker av skrot mm, allt från flygplan till bilar, sandlåda, labyrint, bilar mm.
Stackars lille Lucas blev inatt tokförkyld, snoren forsar och han har varit hängig hela dagen. Åkte till parken och det livade upp honom lite iaf. Synd nu när det är så varmt, han vill ju så gärna bada i poolen, klättrade i den flera gånger trots att den var tom
I morgon sticker vi till landet igen och blir nog borta tills på månd el tisd.
Går på nålar nu, en av mina bäsa vänner har BF på lörd.
Jag berättade ju tidigare om att jag ev kommer vara med på hennes förlossning, hennes kille har galen sjukhusskräck och svimmar för minsta lilla bloddroppe. Han har bearbetat skräcken mycket nu och är bestämd över att han ska fixa det, men jag är stand by att åka dit om hon ringer. Vill ju inte att hon ska vara själv utan honom OM han nu inte pallar att vara där. Det skulle vara fantastiskt kul att få vara med och det var nästan bestämt till en början men nu verkar ju det som om jag kanske inte behöver åka, synd.
Ha en bra helg!
Vad är ett Kubb-test?
Får inte jag se?? =(
Har du inte kvar mitt mobilnummer? Jag fick nämligen inget sms/ mms när Jacqueline var född.