• Vidalila

För oss som ska gå in med pappa eller likn.

Hej brudar!

För ett tag sedan startade jag en tråd där vi som ska gå in med vår pappa, eller någon annan som har samma roll. Det verkar som att den behövs på nytt.

Samma policy gäller som innan, här ska vi ha en trevlig ton, utan påhopp. Syftet är inte vi ska behöva försvara oss eller diskutera för och emot brudöverlämning, utan syftet är att utbyta ideer, diskutera och ha trevligt. Ni som vill göra motsatsen kan välja tusentals andra trådar. Den här tråden är för oss som väljer detta upplägg och vi ber att ni som inte håller med respekterar detta.

Välkomna!

• Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.
  • zsandora

Vi ska va ute vid en herrgård, så vi vill ju helst ha korten ute....

• Kärlek ger näring åt själen

Zsandora aha okej Men jag tror inte det är några som helst problem.. Solen är ju uppe så länge då med så det blir nog snarare fina bilder istället eftersom solen inte står rakt upp på himlen

• Ingarö08

Vi gifter oss 23/8 och oxå kl 16. Vi kommer att fotas efter och har planerat att det tar 45minuter max 1h. Då minglas gästerna själva med bubbel/snittar och liveband sålänge. Och det tycker jag är OK. Eftersom det är sen vigsel så antar vi att gästerna ätit en rejäl lunch så då borde de kunna hålla sig till middag/förrät vid 18.30 till 19.

Jag och tärnorna ska bo på hotell natten innan

zsandora skrev 2008-04-11 18:52:48 följande:
    Ni som inte ska ses innan vigsel hur gör ni med fotograferingen?? Jag ska ju oxå gå in med pappa å de känns om man förstör lite med att ses innan...Har tom planer på att sova med mina tärnor natten innan, isf saknar man varandra lite när man väl ses Vi gifter oss ute kl 16.00 080802 tror ni de e försent att fotografera efter de???
  • stenbruden

Ja vi tänkte också att de serverar dricka och snittar.. O ngn aktivitet som får folk att skratta gott.. Tror inte att det tar mer ön en timma för oss att fotas.. hon kör ju på hela dagen så det är bara de "planerade" fotona vi gör själva..

Jag fick min klänning igår och den var precis så perfekt som jag hoppades

• zsandora

Men herregud tror ni det tar så lång tid att fotas??? Våran fotograf kommer troligen vara med hela kvällen, iaf har han fått inbjudan... Men ja tänkte typ 20 min..
    Vi brukar fotas till tidningar ja osyrran ang vårat tävlande, å de e många uppställda bilder, men inte tar de så lång tid....

När vi proffs fotades i Gbg så tog de en timme ca, men då tog hon ju typ 70-100 kort.... Så många behövs det väl inte??

Lr e ja helt ute å seglar???

• stenbruden

Jag vet faktiskt inte men jag har förstått att det tar längre tid än man tror...
    Vi ska dessutom ta en tur med häst o vagn för att fotas ifred, har ju vigsel o fest på en herrgård..
    Men en timma kanske är mkt, det är iof bara bra om det blir mindre tid.
    Har ingen koll alls på tiden där, kanske ska kolla med andra om gift sig redan...?

• Vidalila

Ja du seglar nog lite. Vi ska fotas i två timmar.

• Ingarö08

Tycker inte att 45min till 1h är mycket. Det är vad vi har sagt att det max får ta. Sedan om det tar 20 eller 30 så är det ju "bara bra". Plus att vi faktiskt får egen tid för oss själva efter vigseln är ju bara skönt. Gästerna klarar väl att mingla själva ettag?

• zsandora

Hm måste nog ta en funderare här vi hade tänkt å äta kl 17.00 men kanske får flytta fram det till 17.30 lr 18.00.... Gästerna kanske kunde göra den där tipspromenaden jag hade tänkt ut, under tiden....
    Asså ja å planera tider...

Får nog prata lite med fotografen, men jag tror ju inte det tar mer än max 30 min för oss... Å vi vigs å äter på samma ställe ju... Så om vi vill fotas vid vattnet e de typ 3 min upp till herrgården...

• Vidalila

Men tänk på att det tar lång tid med foto - man måste vara lugn, avstressad, och sen vill man nog ska ta en massa olika bilder på flera olika platser och gå omrking lite och så. En riktigt bra fotograf tar 4-5 rullar film. Långt ifrån alla blir bra.

Vi har prioriterat detta eftersom det är det enda som man verkligen har kvar av dagen. Förutom ringarna. Skulle aldrig gjort annorlunda!

• zsandora

Hm som sagt får ta mig en funderare, ska ut till stället imorn för att kolla vigselplats, vart man kan "gömma" sig, och vart vi vill bli fotograferade....

Men jaqg tror ändå inte det tar sån tid, vi har blivit fotograferade ca 15 ggr om inte mer, sk släktfoton å familje proträtt. Å de har tagit en timme för hela släkten. Å korten e as bra...
    Men var och en gör ju som man vill, men de e bra å diskutera det då man får sig några tankeställare

• yoyoandDave

Vi tar bilderna innan vigseln för sedan kommer jag se hemsk ut på alla bilderna, jag blir såååå ful när jag gråter, svullen och så. Men efter vigseln tar vi med gästerna och familjen och så. Vi har räknat med en timme innan vigseln för foto och då är gästerna redan på vigselplatsen och minglar.....

• fru Bruhn

Min m2b ska ha frack, kan min pappa ha det oxå? Eller va???

• stenbruden

Vet inte.. Känner mig också osäker på hur lika klädda alla ska vara..
    Vi funderar på svart kostym till alla 3 (brudgum, bestman och pappa) men att m2b är lite mer uppklädd under med kravatt osv..
    Ingen av de ska ha frack så det är klurigare.

Men kasnke är fint om m2b är lite finare än de andra?

• fru Bruhn

Ja precis. Min blivande har ju vit väst. Undrar om det finns svart väst, för då skulle ju pappa kunna ha det.

• Kärlek ger näring åt själen

Vi fick tipset/rådet att de andra i brudföljet kunde bara följa temat eller matcha bg genom att ha mörk kostym istället för frockcoat/frack eller vad nu bg har. Så marskalken kommer att ha en svart kostym på sig med blå slips och min pappa kommer att ha en svart kostym med en blå slips På det sättet så märker man vem som är Bg och vem som tillhör följet.

Men kör på det ni själva tycker är snyggt Min pappa hade t ex aldrig satt på sig en frockcoat *Skrattar*

Fru Bruhn Klart han kan ha svart väst. Det kan bli snyggt. Men tänk bara på att han har något som matchar temat så det inte blir så mörkt *risken finns*

Svar på tråden För oss som ska gå in med pappa eller likn.